Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Wat eten we vandaag?
« Gepost op: 01 juli 2011, 20:03:48 »
Salade met mozzarella en tomaat (coeur de boeuf; die hadden eigenlijk niet heel veel smaak), venkelsalade en spaghetti aglio olio (en daar was te veel van, dus morgen met lunch hebben we nog wat, yum!). Dadelijk nog aardbeien en rode bessen.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1 Gepost op: 01 juli 2011, 20:39:18 »
Mie; spitskool en paprika met vijf-kruiden-uit-de-vijzel; omeletje van ei vermengd met geraspte wortel, gember en sesamzaad.
Gemüse ist mein Fleisch

Chan Nguyen

Wat eten we vandaag?
« Reactie #2 Gepost op: 01 juli 2011, 22:47:19 »
Hello allemaal, hoe gaat het ?
Afgelopen dinsdag had ik salades met  biologisch gerookte tofu reepjes, heerlijk

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3 Gepost op: 02 juli 2011, 10:06:26 »
1. Mevrouw Selly at ossenharttomaten die niet veel smaak hadden. Dat is de makke van vele tomaten. AH had afgelopen tijd smakelijke trostomaten. Vroeger smaakten tomaten altijd goed. Dat gemuteer heeft winst opgeleverd wat resistentie en vorm betreft, maar smaak: ho maar. Dertig jaar geleden al schreef een tuinbouwconsulent: rode rubberballen. Duitsers: Holländische Wasserbomben. En nu,met alle kennis en een goede universiteit Wageningen, nóg veelal knudde. Lijken wel veggie restaurants die ook vaak marginaal zijn. Tja, marktwerking. Maar dit heeft al niks meer met wat we eten te maken, hoewel...

2. Welkom mevrouw of meneer (aan de schrijfstijl:mevrouw) Chan!
 
« Laatst bewerkt op: 02 juli 2011, 10:24:48 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4 Gepost op: 02 juli 2011, 10:38:31 »
Gisteren gestoomde broccoli en wortels, met couscous en pittige tofu. Lukraak wat kruiden er doorheen gegooid en alles in een grote saladebak gegooid. Dat met een alcoholvrij witbiertje uit blik weggewerkt.

Ik at alleen, dat moge duidelijk zijn ;)

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5 Gepost op: 02 juli 2011, 18:13:22 »
Nieuwe aardappeltjes en peultjes uit de tuin van mijn ouders, met wat boter en wat kruiden van mijn balkon, een eitje, en twee preitjes geblancheerd en even met wat kaas in de oven gehad. Druiven toe.

Een maal Selly waardig.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6 Gepost op: 03 juli 2011, 01:12:03 »
Bij de Rewe spinazie gescoord. Deze heb ik verwerkt in een spinaziestamppot met belachelijk veel spinazie, op smaak gebracht met nootmuskaat en Parmezaanse kaas. Erbij een sausje van tomaat met knoflook en pepertje.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7 Gepost op: 03 juli 2011, 14:23:53 »
Een menu want we krijgen gasten. Maar eerst iets anders. Hier in het dorp woedt de jaarlijkse triatlon. Het erge ervan is een man met een luidspreker die kromtaal bast, overbodige mededelingen bazuint, mijlen ver te horen.
Kromtaal: maar kijk nu eens naar het menu dat we vanavond onze twee gasten voorzetten:

i.   Maleis-Surinaamse salade met aardappel, gebakken tofu en pete, sla, komkommer, pindasaus, krupuk
ii.   Soep Gregorius getrokken van ui, knoflook, dille, venkel, gember en wortel, gemixed en gepasseerd
iii.   Gefrituurde balletjes van maïs-boekweitgruttenpolenta, gefrituurde camembert, worteltjes, dadels en venkelsnippers in witte wijn gestoofd, bietencarpaccio met walnootsaus
iv.   Dessert wellicht
 
Kan zijn dat er kromspelling in zit, maar ik wijs op dat woord 'gepasseerd'. Dat is typische keukenontaal. Gezeefd, gefiltreerd wellicht. Maar nu: we spreken Frans, dus passeren we de soep. Kom maar lekker langs.

Passeren, braiseren, blancheren, robusteren, brûleren, mignoneren, saigneren, carpaccio in plaats van dun plakje of plaatje zoals men in Brabant kalt..bouffez bien.

Heer Christiaan: die boekweitgrutten: prima hoor.



« Laatst bewerkt op: 03 juli 2011, 14:29:37 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #8 Gepost op: 03 juli 2011, 19:13:46 »
Voor mij een iets eenvoudiger maal: stamppot andijvie.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Wat eten we vandaag?
« Reactie #9 Gepost op: 03 juli 2011, 19:45:07 »
Yum stamppot andijvie.

Hier kleine rösti's, gebakken gele courgette met citroen, tzatziki en worteltjes/tuinbonen/doperwten. Toe fruitsalade van aardbeien, rode bessen, nectarine en passievrucht.
,,,,فلافل

Offline Natural Kingdom

  • *
  • 6
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #10 Gepost op: 03 juli 2011, 21:14:32 »
Ik heb vandaag lekkere Mexicaanse wraps met chili bonen, mais, paprika, guacamole, tomaat, sla en olijven gegeten.

Het was op een verjaardagsfeestje en we konden de wrap zelf samenstellen, dus het vlees kon gemakkelijk weg worden gelaten  :D

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #11 Gepost op: 04 juli 2011, 00:06:13 »
Hier ook feesteten vandaag, afscheidsfeestje van een collega van K. En afgezien van een bordje vl33s was alles vegetarisch. Een simpele pastasalade met zongedroogde tomaat, rucola en balsamico (jawel, de feestjes-pastasalades worden steeds culinair verantwoorder), couscoussalade (ook prima), koude minipizza's met tomaat en zonnebloempitten (stiekem best lekker), fantastisch brood en zeer smakelijke kruidenboter.

Ik heb meteen na aankomst mijn biryani gemaakt (met het specerijenmengsel dat ik gisteren heb gefabriceerd. Helaas werd het buffet al geopend terwijl het nog stond te pruttelen. Positieve feedback, maar men was al toe aan de zoetigheid (luxe taartjes - ik gaf echter de voorkeur aan het hartige spul). En, toegegeven, ik had veel te veel gemaakt (wok tot de rand vol). Ik weet dus waarmee ik de komende dagen zal lunchen  ;D.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Wat eten we vandaag?
« Reactie #12 Gepost op: 04 juli 2011, 08:03:39 »
Lekker makkelijk roti gehaald en dat in de zon op het dak opgegeten met een glas wijn. Een soort urban picknick dus ;)

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #13 Gepost op: 04 juli 2011, 19:11:07 »
Polenta, gebakken en komijnekaas erop, met gevulde paprika (vulling van linzen, ui en peper, en komkommmer) div gebakken groente die ik nog in de koelkast had, en tomatensaus.
(Van de zomer mag ik een week lang voor een groep mensen koken waarvan er een een gluten en nog veel meer intolerantie heeft, dus ik ben alvast wat op mezelf aan het proberen)
Zo.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #14 Gepost op: 04 juli 2011, 19:18:45 »
Roergebakken groenten met champignons en een pepertje, quorn, satésaus en bruine en basmatirijst, want niet genoeg van één soort.

 
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #15 Gepost op: 04 juli 2011, 19:39:55 »
Ik heb meteen na aankomst mijn biryani gemaakt
Je was toch niet nog fashionably late of...?

Hier linzensoep met zuurdesembrood en een salade.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Wat eten we vandaag?
« Reactie #16 Gepost op: 04 juli 2011, 20:08:36 »
Polenta, gebakken en komijnekaas erop, met gevulde paprika (vulling van linzen, ui en peper, en komkommmer) div gebakken groente die ik nog in de koelkast had, en tomatensaus.

leuk!

Hier frietjes, mini-vega hamburger, salade van wortel/komkommer/tomaat/kappertjes. Rode bessen toe.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #17 Gepost op: 04 juli 2011, 21:35:13 »
Ik heb meteen na aankomst mijn biryani gemaakt
Je was toch niet nog fashionably late of...?
Nee, we waren keurig vijf minuten na de vanaf-tijd binnen. Dat dan nog voor twaalf uur 's middags het buffet zou worden geopend en dat men binnen een kwartier al toe was aan de zoetigheid, daar had ik geen rekening mee gehouden  ::).

Vanavond spaghetti aglio, olio e peperoncino en erbij groente met yoghurt.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #18 Gepost op: 04 juli 2011, 22:40:48 »
Gisteren lekkere soep met borlottibonen, tomaat en andijvie, met brood met gormas.
Vandaag maakte L imam bayildi met boterige couscous.
This is between me and the vegetable!

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #19 Gepost op: 05 juli 2011, 13:26:54 »
Bietenrisotto met waarschijnlijk een salade
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.