Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12020 Gepost op: 29 april 2016, 23:19:07 »
Een curry van venkel, koolrabi en wortel in kruidige kokossaus. Een lekkere dal van chana dal in tomatensaus (met o.a. fenegriek). Basmatirijst. Pappadums en ananas-tomatenchutney.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12021 Gepost op: 29 april 2016, 23:36:50 »
Snelle wraps met gegrilde groenten en kidneybonen. Gisteren tomaten-basilicumsoep, eergisteren laksa.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12022 Gepost op: 01 mei 2016, 00:29:24 »
Ik heb de moussaka van Vegatopia gemaakt, met wat eigen aanpassingen erin (bijv. half aardappel/half aubergine), maar verder wassie erg lekker! :D

Duurde wel lang zeg  :o. Ben ik nu echt zo'n langzame koker?

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12023 Gepost op: 01 mei 2016, 00:59:11 »
Couscous met abrikoos met gestoofde groenten (restjes, ik vond wortel, courgette, een ui, kikkererwten en een blik tomaten).
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12024 Gepost op: 01 mei 2016, 02:48:43 »
Tegen een uurtje of vijf, extreem vroeg voor ons doen (vanwege de premiere 'Verkaufte Braut' van Smetana - geweldige voorstelling) een lichte doch zeer uitgebreide maaltijd. Een salade van wortel, radijs, puntpaprika, koolrabi, kidneybonen en ijsbergsla met honing-mosterd-citroen-bieslookdressing. Turks brood met hummus (à la Yvette van Boven, met geroosterd hennepzad, olie en gedroogde pepertjes), smeerkaas en brie. Kerstomaatjes en verse basilicum. Vers gebakken brood met daslook-kruidenboter,
Gemüse ist mein Fleisch

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12025 Gepost op: 01 mei 2016, 11:54:21 »
Gisteren grove patat met truffel-mayo op een festival: lekker maar erg zout.
Vandaag gaan we daslook wokken, en ook nog wat kool die opmoet; met omeletje erbij.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.520
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12026 Gepost op: 01 mei 2016, 14:08:12 »
Gisteren gele rijst met javaanse schijf door m'n vriend, vandaag ga ik broodje hamburger maken met spicy bean burgers, sla, tomaat, augurk etc. Als ik geen harde dingen hoef te snijden, en niet te veel roeren, dan gaat koken nu wel weer een beetje. Zware pannen vermijd ik nog maar even.

Edit: we hadden ook nog één hamburger in de vriezer liggen, dus allebei een broodje met een halve hamburger, en een broodje met spicy bean burger. Op de spicy burger wat komkommerraïta gemaakt met kwark, op de hamburger mayo en curryketchup. Beide broodjes hadden ook nog gebakken uien en tomaat, komkommer, augurk, komkommer er sla.
« Laatst bewerkt op: 01 mei 2016, 21:18:37 door meisbaer »

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12027 Gepost op: 01 mei 2016, 21:33:18 »
Bandnudeln (brede tagliatelle) met salie, pepertje en knoflook. Erbij een salade van koolrabi, radijs, wortel, puntpaprika, bindsla, gekiemd fenegriekzaad en geroosterde zonnebloempitten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12028 Gepost op: 01 mei 2016, 22:51:08 »
Homemade Foo Yong Hai, saus was niet helemaal gelukt. Moeten we nog even aan werken  ;)

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12029 Gepost op: 02 mei 2016, 09:17:52 »
Gisteren linzensalade met gegrilde little gem en ander lekkers (uit de Krat), vanavond noodle soup (ook uit de Krat). Lekkerrrr!

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12030 Gepost op: 02 mei 2016, 13:25:59 »
Zaterdag aten we gigantes plaki, choriatiki, durum, hummus, dolmadakia, erbij retsina. Koffie met hazelino toe.
Gisteren aten we wat resten van eerder in de week, met rauwkost.
Vanavond eten we gevulde courgettes, ook weer met een flinke rauwkost erbij.
« Laatst bewerkt op: 03 mei 2016, 10:29:02 door jol »

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12031 Gepost op: 02 mei 2016, 13:59:01 »
Zaterdag met een vriendin Indiaas gekookt: dahl, eiercurry, een biryani, raita, nan en poppadoms, mango chutney. Gisteren restjes gegeten, die de tweede dag nog lekkerder zijn. Restant dahl en biryani in de diepvriezer voor een luie avond.

Vanavond in roomboter en wijn gestoofde verse asperges met pasta. Ik wil ergens best varieeren met asperges, maar ik vind dit zo vreselijk lekker dat elk ander recept eigenlijk zonde van de asperges is.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12032 Gepost op: 02 mei 2016, 21:06:00 »
Gebakken tempeh (bedoeling was half pak, maar hele pak is op) met broccoli, rijst, komkommer en pindasaus.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.520
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12033 Gepost op: 02 mei 2016, 22:03:14 »
Diepvries groentenpizza, want allebei geen puf om te koken. Wel met nog wat sla erna

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12034 Gepost op: 03 mei 2016, 08:53:38 »
Gebakken tempeh (bedoeling was half pak, maar hele pak is op)

Herkenbaar. Ik snaai de halve pan leeg nog voordat het op het bord ligt.

Vanavond salade met gegrilde groentes (aubergine, paprika, courgette), couscous, houmous en de nieuwe falafelballetjes met biet van Tivall.

Offline niewied

  • *****
  • 1.866
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12035 Gepost op: 03 mei 2016, 14:09:49 »
Niewied

Karedok, gado gado, rijst, kopi Bali es (= met ijs), SAP van biet, wortel, gember, sinaasappel. Die karedok (geleerd van Tertia, in verloren tijden bestond het nog niet) is een mengsel van rauwe fijngesneden allerlei, zoals kool, labu Siam, raap...met een pindasaus met veel knoflook, die anders smaakt dan gado gadosaus.
Wijn zijn in Kuta, Bali. Bier is nog niet in de ban, maar een biervat in een mall die er afgelopen november nog was, is gesloten. Failliet of politiek.
Mooi hier aan zee. Overal lekker eten.

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12036 Gepost op: 03 mei 2016, 19:38:13 »
Broccoli, rijst, pindasaus, gevulde paprika. Alles klaargemaakt of opgewarmd in de magnetron.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.520
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12037 Gepost op: 03 mei 2016, 21:00:22 »
Vriend had weer gekookt: rijst met balletjes, en o.a. paprika en ketjap.
Morgen doe ik weer een poging: wraps met pittige kerrieaardappelen met sperziebonen (uit de vriezer), paprika en gekookte eitjes. Dingen die niet te moeilijk te snijden zijn ;)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12038 Gepost op: 04 mei 2016, 00:45:26 »
Pizza! Met saus van verse tomaten, champignons, mozzarella en bovenop met olijfolie besprenkelde schijfjes aubergine.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12039 Gepost op: 04 mei 2016, 09:20:55 »
Niewied

Karedok, gado gado, rijst, kopi Bali es (= met ijs), SAP van biet, wortel, gember, sinaasappel. Die karedok (geleerd van Tertia, in verloren tijden bestond het nog niet) is een mengsel van rauwe fijngesneden allerlei, zoals kool, labu Siam, raap...met een pindasaus met veel knoflook, die anders smaakt dan gado gadosaus.
Wijn zijn in Kuta, Bali. Bier is nog niet in de ban, maar een biervat in een mall die er afgelopen november nog was, is gesloten. Failliet of politiek.
Mooi hier aan zee. Overal lekker eten.

Ha niewied, ik heb net van de week een topic geopend over Indonesie. Als je nog goede tips hebt over bestemmingen, onderkomen, etc, dan hoor ik ze graag! Fijne vakantie.