Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12640 Gepost op: 22 september 2016, 13:19:22 »
Gisteren pizza met zuurkool (superlekker!), vandaag spinazieburgers met spruiten en geroerbakte puntpaprika en andere zaken die op moeten.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12641 Gepost op: 22 september 2016, 19:38:58 »
Indiaas: Pahadi potatoes (aardappels in yoghurtsaus), saag paneer met zelfgemaakte paneer, dahl, raita, poppadoms en nan brood.
Snel klaar tip voor de laatste twee: poppadoms worden perfect met 1 minuut magnetron, voorgebakken nan brood van Patak is in 2 minuten perfect in de broodrooster.

Oh dat klinkt goed :kwijl:
Sowieso eet iedereen wel erg lekker geloof ik :)

Maandag aten we goegrie (gebakken kikkererwten met ajumapeper en knoflook), kerrie-aardappelen en komkommersalade.
Dinsdag bakte ik de kerrie-aardappelen op in kokosvet met groene paprika erbij. Daarbij kwam een pittige bloemkool met tomaat, ui, pepertjes, mosterdzaad, fenegriek, komijnzaad, kurkuma, knoflook, MDH Kichen King (massala), groene kardemom, garam masala, zwarte peper, zout en wat kooknat van de kerrie-aardappelen. En een hard gekookt eitje. Toe thee met een madeleine.
Gister kwam er weer iemand met sushi langs, heel vervelend ;D Toe een banaan
En vanavond gegrilde bloemkool in kruidenroomkaas-tomatensaus met een stokje stokbrood om te soppen. Appel toe.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.322
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12642 Gepost op: 22 september 2016, 20:54:30 »
Morgen weer terug, korte projektbespreking. Zojuist werden er lunchbestellingen opgenomen. Na navragen krijg ik nu het voorgerecht met z@lm zonder z@lm en iets met aubergine en courgette en 'iets dat op vlees lijkt maar het niet is, geen flauw idee, nooit van gehoord' (op het briefje stond met de hand 'seitan' geschreven).
Seitan kan lekker zijn, op zich  :P. Echt om naar huis te schrijven was de lunch dus niet. Maar dat was niet erg, want 's avonds was er een uitgebreid buffet. Kikkererwten-quinoaburgertjes, vegetarische paella en een gigantisch saladebuffet (alles vegetarisch). De vl33s- en v1seters kwamen natuurlijk ook aan hun trekken, het blijft tenslotte Spanje.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.816
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12643 Gepost op: 22 september 2016, 22:26:39 »
Pizza  ;D
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.514
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12644 Gepost op: 22 september 2016, 22:41:16 »

Sam: Vaagje over die popadoms in de magnetron: is dat een minuut per stuk of kan je ook meerdere tegelijk doen? Moet er nog wat olie over? En heb je dat ook met casavekroepoek geprobeerd?
Een minuut per stuk, op een keukenpapiertje. Ik heb meerdere tegelijk niet geprobeerd maar het gaat zo snel, dat ik dat ook niet zo nodig vond. Er hoeft geen olie over.

Cassave kroepoek heb ik nooit geprobeerd, ben wel nieuwsgierig of dat lukt.

Bedankt, dat ga ik binnenkort ook eens proberen! Ik heb geen afzuiger in de keuken, dus probeer zo min mogelijk te frituren. In een laagje olie lukt het ook wel, maar het blijft hete olie. Ik heb nog ongebakken emping, dat kan ik ook eens proberen :)

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12645 Gepost op: 23 september 2016, 09:02:22 »
Gisteren met spoed opgenomen in het ziekenhuis, dus voor vanavond geen menukeuzelijst gehad. Waarschijnlijk vl@@s :(

Morgen kan ik gelukkig weer kiezen en ik eet nu dus maar extra boterhammen.
Nothing tastes like compassion feels

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12646 Gepost op: 24 september 2016, 07:16:23 »
Was inderdaad vl##s dus maar een maaltijdsalade van AH gegeten die mijn moeder meebracht, de veganistische met pompoen en quinoa.

Vanavond kon ik wel kiezen, dus vegetarische macaroni met tomatensaus en toe griesmeelpudding met abrikozen :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12647 Gepost op: 24 september 2016, 07:32:06 »
Beterschap Windigo.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.322
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12648 Gepost op: 24 september 2016, 23:05:17 »
Beterschap, Windigo!

Kristof had voorstelling en ik heb met de buurvrouw een fikse hondenwandeling van goed twee uur gemaakt. Daarna bedacht ze dat het leuk zou zijn om vanavond te barbecuen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb snel wat yoghurt-knoflook-peterseliesaus in elkaar gedraaid, aubergine en courgette gemarineerd en een pakje halloumi in plakjes gesneden. De buurvrouw had gevulde champignons gemaakt en een fetapakketje gemaakt. Erbij nog een restje stokbrood en tomaatjes uit de tuin.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12649 Gepost op: 25 september 2016, 10:17:00 »

Sam: Vaagje over die popadoms in de magnetron: is dat een minuut per stuk of kan je ook meerdere tegelijk doen? Moet er nog wat olie over? En heb je dat ook met casavekroepoek geprobeerd?
Een minuut per stuk, op een keukenpapiertje. Ik heb meerdere tegelijk niet geprobeerd maar het gaat zo snel, dat ik dat ook niet zo nodig vond. Er hoeft geen olie over.

Cassave kroepoek heb ik nooit geprobeerd, ben wel nieuwsgierig of dat lukt.

Bedankt, dat ga ik binnenkort ook eens proberen! Ik heb geen afzuiger in de keuken, dus probeer zo min mogelijk te frituren. In een laagje olie lukt het ook wel, maar het blijft hete olie. Ik heb nog ongebakken emping, dat kan ik ook eens proberen :)

In geen jaren meer gedaan, maar vroeger ging kroepoek bawang wel aardig.

En beterschap Windigo!

Eergister kreeg ik een vegaburger voorgezet.
Gister gewokte spinazie met tomaat en groene peper, Texelse muizen (stiekem la ratte geloof ik) uit de oven met knoflook en een "pittige" worst van Tivall.   
Vanavond iets met spruitjes.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12650 Gepost op: 25 september 2016, 14:40:36 »
Bedankt allemaal :) Ik mag morgen weer naar huis gelukkig.

Het zondagse ziekenhuismenu is iets luxer dan normaal; dus vanochtend krentenbrood en een gekookt eitje.

En vanavond een vegetarische snitzel, aardappeltaart en boontjes met just en een aardbeienpudding toe :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12651 Gepost op: 25 september 2016, 17:16:24 »
Vrijdag maakte ik een rijsttafel en die at ik met vrienden op. We hadden sayur goreng boontjes, sayur lodeh, maiskoekjes, kwarteleitjes in pittige saus, zoete tempeh, tofu in ketjapsaus, petjel/gado gado, roedjak, atjar, nasi goreng en witte rijst. Uit de winkel waren er 2 soorten emping en seroendeng. Toe aardbeien/peperijs en kokosijs met vruchtjes en bonbons van Puccini.
Gisteren waren we bij een tuinfeestje en at ik tomatensoep, sla met avocado en feta en stokbrood met brie. Later op de avond thuis nog veggie sushi van Jumbo.
Vanavond restje rijsttafel.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12652 Gepost op: 25 september 2016, 21:03:55 »
Selly kan erg lekker rijsttafel maken! mmm.
Zaterdag at ik pizza van de buurtitaliaan. Vandaag pompoencurry uit I hartje groente, lekker!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.322
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12653 Gepost op: 25 september 2016, 21:49:34 »
Oe, die rijsttafel klinkt lekker, Selly!

Wij aten vanavond een ovenschotel van bloemkool, wortel en volkorenpenne in een peterselie-bechamelsaus, bestrooid met kaas. De eerste keer bloemkool na de zomer, de eerste ovenschotel na de zomer (lasagne niet meegerekend).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.514
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12654 Gepost op: 25 september 2016, 22:03:10 »
Mijn moeder is vandaag jarig, maar ik had niet zoveel puf om weer een weekend heen en weer te treinen, dus vierde ze haar verjaardag bij ons. Mijn ouders, zus, tante en oom waren er erg gezellig. Ik zorge voor de hapjes en gebak.

Twee soorten cakjes (chocolade met stukjes chocola, vanille met amandel en bosbessenjam), bladerdeeghapjes (indiaans met aardappel-bloemkool en mangochutney,  italiaans met sperziebonen, courgette, rode pesto en kaas) en nog tortillachips met dips (tomaten-uisalsa, guacamole).

Was erg gezellig, en nog even mijn andere zus in Londen gebeld om mijn moeder te verrassen.
« Laatst bewerkt op: 26 september 2016, 22:15:00 door meisbaer »

Aiko

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12655 Gepost op: 25 september 2016, 22:19:07 »
om mijn moeder te verassen.

In de oven of op de barbecue?

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12656 Gepost op: 26 september 2016, 14:48:28 »
De eerste keer bloemkool na de zomer, de eerste ovenschotel na de zomer (lasagne niet meegerekend).

Eet jij zoveel mogelijk met de seizoen mee, Eelco?

Ik eet vandaag een spaghetti met rode wijn, basilicum en buffelmozzarella, daar had ik enorm veel zin in na dit weekend :)

Toe de eerste speculaasjes van dit jaar.
Nothing tastes like compassion feels

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.322
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12657 Gepost op: 26 september 2016, 21:47:12 »
De eerste keer bloemkool na de zomer, de eerste ovenschotel na de zomer (lasagne niet meegerekend).
Eet jij zoveel mogelijk met de seizoen mee, Eelco?
Ja, een beetje. Maar dat gaat eigenlijk automatisch, want ik laat me inspireren door de groenten die op de markt en in de supermarkt volop te krijgen zijn. En ook door de temperaturen. Nu het weer wat koeler wordt, krijg ik automatisch trek in lekkere stoofjes en ovenschotels met bloemkool, broccoli, knolselderij, pompoen, savooiekool en zo.

Vanavond ging de ovenschotel op herhaling, omdat Kristof hem zo lekker vond. Dit keer met naast bloemkool en wortel ook savooiekool, de bechamelsaus met nootmuskaat en gedroogde oregano, en belegd met mozzarella.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.514
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12658 Gepost op: 26 september 2016, 22:16:03 »
om mijn moeder te verassen.

In de oven of op de barbecue?

Doh! Heb het gecorrigeerd (ik typ op een tablet, kan wel eens een lettertje mis gaan  ;) )

En ik heb vandaag ook gegeten: smokkelroti (pittige kerrie aardappelstjes met bloemkool, sperzibonen en hardgekookte eieren, met tortilla's)
« Laatst bewerkt op: 26 september 2016, 22:18:37 door meisbaer »

Offline Sven

  • *****
  • 3.816
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12659 Gepost op: 27 september 2016, 00:59:19 »
Pasta met room en verse zwarte truffel in "Mercato Centrale" on Firenze. Daarna ijs.

Deze marktplaats is erg interessant owv het brede en goede aanbod. Het is vreemd om pasta van €20 opgediend te krijgen in kartonnen bord met een plastic vork.
« Laatst bewerkt op: 27 september 2016, 01:43:28 door Sven »
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.