Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline karl

  • *****
  • 6.266
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12780 Gepost op: 23 oktober 2016, 10:47:03 »
Een beetje eigenzinnige moussaka met courgette, grote witte bonen, kikkererwten, champignons, spinazie, ui, tomaten en yoghurt met eieren als saus.
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2016, 10:56:13 door karl »

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12781 Gepost op: 23 oktober 2016, 11:04:38 »
Vanavond een beetje Engels achtig, geroosterde pastinaak & courgette met ui en rozemarijn, boerenkoolstamppot, little willies en uienjus.

Toe chocoladefudge :)
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2016, 17:17:06 door Windigo »
Nothing tastes like compassion feels

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12782 Gepost op: 23 oktober 2016, 20:54:10 »
Vrijdag sushi laten komen. Was erg prima. Gisteren heb ik een groentekroket en frites (ok, eigenlijk was het patat :P) op. Vandaag werd er Indiaas bezorgd. Morgen eet ik daar de restjes van. En heel veel appels voor de vitaminen.

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12783 Gepost op: 24 oktober 2016, 16:35:21 »
Pompoensalade met kikkererwten, quinoa en huttenkase met overgebleven little willies en vlaamse frites.

Nothing tastes like compassion feels

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12784 Gepost op: 24 oktober 2016, 16:37:11 »
Naar een buffet: ik neem monchou witte druiventaart mee.  :D

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12785 Gepost op: 24 oktober 2016, 17:57:02 »
Melanzane alla parmigiana. Gisteren voor twee dagen gemaakt. Lekker!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12786 Gepost op: 24 oktober 2016, 22:01:12 »
Afgelopen weekend waren we op pad. Eerst familiefeestje in Hamburg, met lekkere pompoensoep en stokbrood (en - niet door mij - zelfgebakken taart uiteraard). 's Avonds in een hotel in Schneverdingen met Kristof een pizza gedeeld.

Zondag hotelontbijt en een prima pasta met champignons als late lunch na een lange wandeling op de Lüneburger Heide met 50 mensen en 30 honden. 's Avonds staafjes koolrabi en wortel met hummus.

Vandaag een risotto met sjalot, courgette, broccoli, bosui en gedroogde tomaat.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12787 Gepost op: 24 oktober 2016, 22:31:16 »
Vanmiddag in de bedrijfskantine: gnocci met schorseren en courgette.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12788 Gepost op: 25 oktober 2016, 12:18:24 »
Gisteren al erwtensoep gemaakt. Warm ik vanavond op, met vegarookworst.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12789 Gepost op: 25 oktober 2016, 14:47:54 »
Gisteren al erwtensoep gemaakt. Warm ik vanavond op, met vegarookworst.

Lekker LL! Heb je een goed recept? Ik heb altijd moeite om de soep hartig genoeg te krijgen, vaak is het te zoet en als ik er aan loop te klooien dan wordt het te zout. Tot nu toe is wat wakame toevoegen nog de beste optie maar het moet beter kunnen volgens mij.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12790 Gepost op: 25 oktober 2016, 14:50:00 »
Vanmiddag in de bedrijfskantine: gnocci met schorseren en courgette.

Klinkt goed! Bij ons kun je alleen uitgedroogde witte bolletjes met kaas uit de automaat, cup a soup en mars/ snickersachtige toestand krijgen. Ohja en fruit maar dat is meestal op.

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12791 Gepost op: 25 oktober 2016, 17:59:28 »
Pitabroodjes met falafel van Tivall, kiemgroenten, komkommer en zelfgemaakte knoflooksaus.

Was moe en wilde even wat gezonds en makkelijks :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12792 Gepost op: 25 oktober 2016, 19:11:42 »
Gisteren al erwtensoep gemaakt. Warm ik vanavond op, met vegarookworst.

Lekker LL! Heb je een goed recept? Ik heb altijd moeite om de soep hartig genoeg te krijgen, vaak is het te zoet en als ik er aan loop te klooien dan wordt het te zout. Tot nu toe is wat wakame toevoegen nog de beste optie maar het moet beter kunnen volgens mij.

Er staat een goed recept door Eelco in het Vegatopia-kookboek ;D

Zelf doe ik eigenlijk altijd maar wat, mijn geheim is een beetje Indiase currypasta.
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2016, 19:21:56 door LL de Ling »

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12793 Gepost op: 25 oktober 2016, 20:30:41 »
Vanmiddag in de bedrijfskantine: gnocci met schorseren en courgette.

Klinkt goed! Bij ons kun je alleen uitgedroogde witte bolletjes met kaas uit de automaat, cup a soup en mars/ snickersachtige toestand krijgen. Ohja en fruit maar dat is meestal op.

Het bedrijf waar ik werk zit onder andere in catering. Daarom gebruiken ze de bedrijfkantine van de hoofdzetel ook als visitekaartje voor de klanten. Smaken kunnen verschillen, maar het eten is meestal wel prima. Voor vegetariërs wordt het ook steeds beter.

Vandaag thuis: pilav met gemengde salade en een eitje.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12794 Gepost op: 25 oktober 2016, 20:49:16 »
Vandaag en gisteren vrijwel hetzelfde: Rijst met soepgroenten,  gisteren met tofugehakt, vandaag met fijngesneden burger en wat extra champignons. Wegens nog ietswat gevoelige maag na iets verkeerds gegeten te hebben dit weekend  :P

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12795 Gepost op: 26 oktober 2016, 10:37:21 »
Restje sayur lodeh, witte rijst, javaanse schijf en cassave kroepoek.

Toe witte chocolade met aardbeien :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12796 Gepost op: 26 oktober 2016, 19:48:22 »
Eergisteren: quinoacourgette taart uit het boek 'Koken met Quinoa': viel erg tegen, ik heb er al de nodige aanmerkingen bijgeschreven. Flauw en waterig.

Gisteren: hartige taart met een bodem van amandelmeel en Allinsonbrood en een vulling van broccoli, rode ui en geitenkaas overgoten met een slagroom-ei-geitenkaassaus. Ik vind deze taart altijd erg lekker, mijn mede-eters gisteren helaas wat minder.

Vandaag simpel en snel: spaghettig met verse groente en tomatensaus. Niet de versie met geroosterde groente van Hedwig op de voorpagina ;). Die maak ik in de toekomst als ik iets meer energie en tijd heb.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12797 Gepost op: 27 oktober 2016, 00:24:11 »
Gisteren al erwtensoep gemaakt. Warm ik vanavond op, met vegarookworst.
Lekker LL! Heb je een goed recept? Ik heb altijd moeite om de soep hartig genoeg te krijgen, vaak is het te zoet en als ik er aan loop te klooien dan wordt het te zout. Tot nu toe is wat wakame toevoegen nog de beste optie maar het moet beter kunnen volgens mij.
Er staat een goed recept door Eelco in het Vegatopia-kookboek ;D
In ieder geval zijn knoflook, pepertje en knolselderij en een scheutje wittewijnazijn een goed idee.

Gisteravond at ik lasagne bolognese, met sojagranulaat, wortel, broccoli en paprika in tomatensaus. Toen ook meteen een snelle, stevige soep gemaakt van pompoen, chana dal, sjalotje, fenegriek, piment, kardemom, laurierblad, pepertje - na goed twintig minuten gepureerd. Deze soep heb ik vanavond op de universiteit gegeten, omdat we een 'wetenschapper ontmoet politicus'-avond annex promotie van het onderzoekscentrum hadden. Er bleek echer ook een buffetje met fingerfood te zijn, weliswaar met maar één vegetarische optie, maar dat was spinazietaart - en daar ben ik gek op.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12798 Gepost op: 27 oktober 2016, 20:50:45 »
Bandnudeln met pompoensaus (salie, foelie, laurierblad, knoflook, pepertje, citroensap). Erbij een simpele salade van radijs, koolrabi en kidneybonen met agavesiroop-mosterd-bieslookdressing.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12799 Gepost op: 27 oktober 2016, 21:04:05 »
Gister kregen we na wat sushi nog trek, dus kwamen er nog kaastosti's met ketchup bij.
Vandaag had meneer B. een stamp met peterseliewortel, uienjus en Tivall rookworst gemaakt. Toe thee.
Sin chile, no tiene chiste!