Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13840 Gepost op: 22 april 2017, 18:36:47 »
Donderdag at ik heel sneu eigenlijk gewoon niet. Een extra croissantje in de trein, vlaai bij de vergadering, snel terug naar school voor de ouder ouderavond.  :-\
Gisteren gebakken courgettte, aubergine en gegrilde paprika met pasta en mozzarella.
En vandaag: pasta, spinazie maar ... vandaag met gedroogde tomaat en gepocheerd ei in de spinazie.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13841 Gepost op: 22 april 2017, 20:11:15 »
Stamppot rauwe rucola. Stoofje van aubergine en tomaat. Speltburgertjes.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline karl

  • *****
  • 6.267
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13842 Gepost op: 23 april 2017, 09:13:32 »
Gisteren een geslaagde variatie op een recept uit Comptoir Libanais. Bonen, tomaten en jonge spinazie in groentebouillon. Variatie was vooral dat ik eerst op zijn Italiaans een tijdje stukjes rode piment in de olie liet bakken (en daarna verwijderde), gehele langwerpige tomaten uit blik met sap verwerkte (toch smakelijker, sappiger en voller dan de meeste verse, vind ik), witte reuzenbonen gebruikte in plaats van zwarte oogbonen die ik niet had en dat ik er bulgur bij maakte. Lekker warm en pikant, ook door koriander, komijn en paprikapoeder.
Vandaag een risotto met heel veel groenten: sjalot, courgette, champignons en erwten.

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13843 Gepost op: 23 april 2017, 14:31:11 »
Een variant op Gado Gado met zelfgemaakte pindasaus, pandanrijst en cassavechips :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13844 Gepost op: 23 april 2017, 17:39:42 »
Ik wilde eerst tofu met pindasaus maken, maar toen ik in de koelkast keek, kreeg ik meer zin in hartige taart. Met verse geitenkaas, prei, courgette, lente-ui en doperwtjes.

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13845 Gepost op: 23 april 2017, 18:21:48 »
Rode linzencurry met zoete aardappel en courgette, met rijst.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13846 Gepost op: 23 april 2017, 19:24:08 »
Raapsteeltjesstamp met falafel.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13847 Gepost op: 23 april 2017, 20:04:03 »
Pizza! Dit keer zonder tomatensaus en ipv daarvan met chili-knoflook-kruidenolijfolie bestreken. Belegd met ui, kerstomaat, olijven, pepertjes en mozzarella, met daarbovenop aubergine. Lekker!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13848 Gepost op: 23 april 2017, 21:52:19 »
Vrijdag courgettesoep met dille. Erbij stokbrood van gebroeders Niemeijer, kaas (saint philippe en een blauwe kaas uit Baskenland) en een salade van little gem, tomaat, paprika en lenteui.
Gisteren de 1e witte asperges van het jaar met peterselie-aardappels, gekookt ei en daslook en gesmolten boter. Pakistaanse mango en de nieuwe Tony Chocolonely met kardemon toe.
Vandaag mapo tofu, aubergines met hoisinsaus, Chinese komkommersalade en rijst. Jasmijnthee erbij.
,,,,فلافل

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13849 Gepost op: 24 april 2017, 19:18:45 »
Koelkast leegeten: spinazieburger met gestoomde witlof, blauwe kaas en macaroni

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13850 Gepost op: 24 april 2017, 21:54:21 »
Wij hadden een gevalletje "wat eten we vandaag eigenlijk?" "Oh, ik dacht dat jij zou koken" en een zielige baby (want vaccinaties). Dus ik vond een halve paksoi, een halve knolselderij en een halve prei in de koelkast, en met wat kruiden, sambal en een pakje maggi-puree werd dat een stamppotje.
Nog opmerkelijk goed te doen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13851 Gepost op: 24 april 2017, 22:43:16 »
Domino pizza veggi, pizza's als afsluiting van de laatste les van de programmeercursus  ;)

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13852 Gepost op: 25 april 2017, 10:48:21 »
spaghetti met tomatensaus en vegaballetjes

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13853 Gepost op: 25 april 2017, 12:27:58 »
Gisteravond champignon-pie met huttenkase. Ik kreeg de huttenkase gratis bij de boodschappen, maar wat is dat toch een flauw spul, suggesties om er iets lekkers mee te maken? Ik heb nog 1,5 bakje over.

Vanavond zelfgemaakte pizza.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13854 Gepost op: 25 april 2017, 17:08:17 »
Gisteravond champignon-pie met huttenkase. Ik kreeg de huttenkase gratis bij de boodschappen, maar wat is dat toch een flauw spul, suggesties om er iets lekkers mee te maken? Ik heb nog 1,5 bakje over.

Ik vind huttenkase heerlijk, lepel er zo een bakje van 200 gram van weg. Soms combineer ik het met fruit of een beetje honing.

Vanavond eet ik venkelsalade, misschien nog een bakje huttenkase vooraf  ;)

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13855 Gepost op: 25 april 2017, 19:43:23 »
Verder met het leegeten van de koelkast! Roerei met courgette en noedels uit de voorraadkast met een zelfgemaakt sausje van ketjap en honing.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13856 Gepost op: 25 april 2017, 20:32:01 »
Mijn vriend kookte: chili con falafel  ;)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13857 Gepost op: 25 april 2017, 20:47:10 »
Mijn vriend kookte: chili con falafel  ;)
Interessante combinatie  :).

Wij aten spiraaltjespasta met champignon-peterseliesaus, broccoli en wortel.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13858 Gepost op: 25 april 2017, 22:10:38 »
Ik vind hüttenkäse ook lekker van zichzelf. Met roze en of rode gedroogde peper en tuinkers maak je t wat pittiger. Lekker in de ovenschotel met aardappel, kerstomaat, kaas, ei en bieslook.

Gister kwam iemand eten en die kreeg spaghetti met witte en groene asperge, bloemkool, aubergine, verse doperwt, venkel, knoflook en Parmezaanse kaas. Erbij burrata met kerstomaat, basilicum en clementineolie. Op tafel ook nog pesto.  Toe Tony chocolade.

Vandaag at ik bij de lunch op het werk al een flink bakje noedels met groenten. Vanavond een restje cavolo nerostamppot uit de vriezer met gebakken tomaat en erbij erbij en Parmezaanse kaas erover en daarna nog een cracker met boursin en een grapefruit.
,,,,فلافل

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13859 Gepost op: 25 april 2017, 23:24:08 »
Paddestoelen met oesterzwammen, wortel en truffelpasta met tagliatelle en gebakken courgette, met geschaafde oude geitenkaas