Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #40 Gepost op: 07 juli 2011, 16:47:18 »
Hier iig dikke yoghurt, komkommer en avocado. De yoghurt heeft in de tas een gaatje in zn deksel gekregen en de avocado een barst in de schil onder in de tas. De komkommer moet op.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #41 Gepost op: 07 juli 2011, 18:54:42 »
Schroefjespasta met aardappel-paprika-tomatensaus.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #42 Gepost op: 07 juli 2011, 19:50:17 »
Het is pastasalade met cacik en stukje brood geworden. De yoghurt en komkommer zit in de cacik en in de pastasalade ook een halve komkommer. Ik vrees wel dat ik er de rest van de week van zal moeten eten, het is nogal veel geworden.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Wat eten we vandaag?
« Reactie #43 Gepost op: 07 juli 2011, 19:52:14 »
Van ietwat verlepte spitskool en een paar worteltjes een soort nasi goreng gemaakt. En dat smaakte nog best goed.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #44 Gepost op: 07 juli 2011, 20:01:10 »
Wederom aangeklede eikenblad sla met mosterddressing en lekker veel geroosterde pitten.
Nu is de sla op, jammer genoeg.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #45 Gepost op: 08 juli 2011, 18:42:05 »
Christiaans geroosterde bietenblokjessalade met een extra lepeltje zure room.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Wat eten we vandaag?
« Reactie #46 Gepost op: 08 juli 2011, 19:31:35 »
Snelle Arabische stoof van raapjes, bulgur met sumak en dille en een yoghurt muntdip, tuinbonen, vega gehaktballetjes met chilipickle, ingemaakte citroen. Rabarber met vanille toe.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #47 Gepost op: 08 juli 2011, 20:25:43 »
Polenta met andijvie. Kersen toe.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #48 Gepost op: 09 juli 2011, 00:48:36 »
Kookpolitie opgepast: wij hadden vanavond een overheerlijke chili hawaii met aardappelpuree (met een lik creme fraiche en een lepel mosterd erdoor).

Morgen krijgen we zes kooikerhondjes met baasjes op bezoek. 's Avonds wordt er (vegetarisch) gebarbecued met een wat kleiner groepje. Vanavond heb ik alvast acht kaasburgers a la Joyce gebraden, die het volgens mij erg leuk gaan doen op de barbecue (ik heb de kaasballen gekruid met venkelzaad en kummel, en er een wortel door geraspt - fijne combi). En ook Christiaans tempehribbetjes (het recept vrijwel geheel gevolgd, het uitje weggelaten wegens K. en de hoeveelheid citroensap ietsje verminderd, marinade smaakte goed!) liggen in de koelkast. Groentespiesjes worden meegebracht. Morgen halen we stokbrood bij de bakker, de kruidenboter (met vers geplukte bieslook) is ook al klaar. Dan nog een simpele salade van lollo bianco en schijfjes koolrabi met een yoghurt-mosterd-honingdip.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #49 Gepost op: 09 juli 2011, 09:29:26 »
ik krijg ook gewoon zin in bbq Eelco.
En die stamppot andijvie met een soort ui/champignonragout klinkt ook lekker.
Ik had gisteren groentesoep met veel rijst meegekookt ( a la papa japie ), vandaag zit ik dus even te verzinnen want ik ga straks boodschapjes halen. ik zit nu trouwens te ontbijten met het restantje soep. de rijst is inmiddels flink uitgezet dus het is nu meer rijst met wat flintertjes groente. hmmmmmm.

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #50 Gepost op: 09 juli 2011, 15:46:38 »
Sojareepjes van de veggie slager; deze variant noemt hij Indian Curry. Blokjes aardappel in kerry volgens Tertia. Monsieur Courgette is net langs geweest, dus wellicht nog iets met courgette en komkommer en berberitsa (rode, wat zure besjes uit Iran die we uit Isfahan meenamen). O ja, een stukje aardbeientaart, afgeprijsd, van de AH. Trappist, witte en rode wijn.
Waarom ligt hier geen Paulaner in de winkel?
« Laatst bewerkt op: 10 juli 2011, 11:05:20 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Wat eten we vandaag?
« Reactie #51 Gepost op: 09 juli 2011, 15:53:47 »
Er komen hier eters en die krijgen Spaanse olijfjes gemarineerd met wat sinaasappesap en schil, yoghurtmuntsoep, rosti met paardebloemmosterd, courgettefrittata met tomatensalsa, puylinzensalade met peterseliedressing, venkelsalade en bladerdeedthingies. Dan hangop met bramen/rodebessen/aardbei/framboos en dan nog coole kazen. En er zijn ook toffe wijnen.
,,,,فلافل

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #52 Gepost op: 09 juli 2011, 16:48:46 »
Pannenkoeken met ratatouille. Rode bessen met ijs toe.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #53 Gepost op: 09 juli 2011, 19:47:23 »
Gebakken polenta met daarin knoflook, tijm, chilivlokken en boter en geitenkaas, met daar bij gebakken champignons met een scheut balsamico, daarnaast een salade. Toe galiameloen. Een goeie ook nog.

Wat spat dat enorm, trouwens, polenta bakken. Iemand tips zodat ik niet de vloer hoef te dweilen als ik het een volgende keer doe?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #54 Gepost op: 09 juli 2011, 20:13:30 »
Goed gevulde tortilla's.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #55 Gepost op: 09 juli 2011, 20:26:55 »
Goed gevulde tortilla's.
Wat is de correcte manier om tortilla's te vullen, nu je het er over hebt?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #56 Gepost op: 09 juli 2011, 22:44:50 »
Goed gevulde tortilla's.
Wat is de correcte manier om tortilla's te vullen, nu je het er over hebt?

:gossip: Ik had gewoon een dun laagje zure knoflookroom op de tortilla gesmeerd en het bonen-groentemengsel erop gekwakt, een beetje verdeeld nog wat saus erbovenop, met mes en vork in stukken snijden en naar binnen schuiven maar die hap.

De burrito bij de Mexicaan wordt opgerold, gaat de oven in en om er vervolgens licht knapperig uit te komen. Maar ja, als er geen kaas op hoeft, hoeft het van mij ook niet de oven in. Dus die stap laten we hier maar achterwege.
Je kunt ook de vulling op de tortilla scheppen, aan de onderkant een randje omvouwen en dan de beide zijkanten naar het midden toe dichtvouwen. Is wat meer anti-lek, maar netjes uit de hand eten is sowieso onmogelijk, als je het mij vraagt.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #57 Gepost op: 10 juli 2011, 00:09:21 »
Morgen krijgen we zes kooikerhondjes met baasjes op bezoek. 's Avonds wordt er (vegetarisch) gebarbecued met een wat kleiner groepje. Vanavond heb ik alvast acht kaasburgers a la Joyce gebraden, die het volgens mij erg leuk gaan doen op de barbecue (ik heb de kaasballen gekruid met venkelzaad en kummel, en er een wortel door geraspt - fijne combi). En ook Christiaans tempehribbetjes (het recept vrijwel geheel gevolgd, het uitje weggelaten wegens K. en de hoeveelheid citroensap ietsje verminderd, marinade smaakte goed!) liggen in de koelkast. Groentespiesjes worden meegebracht. Morgen halen we stokbrood bij de bakker, de kruidenboter (met vers geplukte bieslook) is ook al klaar. Dan nog een simpele salade van lollo bianco en schijfjes koolrabi met een yoghurt-mosterd-honingdip.
Onze gasten hadden met (zelfgemaakte) pesto gemarineerde groentespiezen met halloumi meegenomen. De tempehribbetjes waren erg geslaagd en ook de kaasburgers a la Joyce doen het erg leuk op de barbecue. Uiteraard hadden we veel te veel, dus de salade en de koolrabi hebben we niet eens op tafel gezet.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #58 Gepost op: 10 juli 2011, 00:47:15 »
En morgen ontbijten we met een rogge-stokbrood. Voor onderweg hebben K. en ik elk drie stuk platbrood, gevuld met kaas, groente en allerhande kruiden. Daarmee komen we de dag wel door. Komende week: hotelontbijt, conferentielunch en social dinners.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #59 Gepost op: 10 juli 2011, 11:07:56 »
@ heer Christiaan, polentabakken: ik denk (weet zeker) dat spetteren vermijdbaar is door de polenta de dag te voren klaar te maken en op te laten stijven. Waterlaag is dan weg. Of als u geen tijd hebt: antispatdeksel.
Wel lekker allemaal!
« Laatst bewerkt op: 10 juli 2011, 11:10:00 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank