Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #60 Gepost op: 10 juli 2011, 11:22:34 »
Ik kom nog even terug op de veggie slager in Den Haag. Dat getextureerde sojaproduct dat hij verkoopt is prima. Maar of je nu teriyaki neemt of yakitori of Indian curry: het heeft allemaal dezelfde basis en een smaak geven kan ieder zelf wel, bijvoorbeeld een sausje van sake, tamari en een paar druppels sesamolie op het laatst meebakken.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #61 Gepost op: 10 juli 2011, 14:04:53 »
@ heer Christiaan, polentabakken: ik denk (weet zeker) dat spetteren vermijdbaar is door de polenta de dag te voren klaar te maken en op te laten stijven.
Uit te laten drogen, meer? Want hij was stijf genoeg na een uurtje of anderhalf afgekoeld te zijn.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #62 Gepost op: 10 juli 2011, 14:18:25 »
Hedenavond wordt het schelpjespasta met broccoli en chilivlokken. Of een pepertje van de siberische peper in mijn vensterbank.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #63 Gepost op: 10 juli 2011, 20:39:14 »
@ heer Christiaan: tja, olie spettert als er water bij komt. Andere oplossing zoeken, dus.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #64 Gepost op: 10 juli 2011, 20:42:59 »
Mijn vrouw kookte. Heb niks gedaan. Prima al dente spag met ui en wortel, een prachtige pesto die ze maakte van verse  basilicum, walnoot, olie en parmegliano. Voorts gegrilde tomaat, een slaatje van geraspte wortel en morbier(kaas) met veggie stremsel. Beide kazen van AH.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #65 Gepost op: 10 juli 2011, 21:06:01 »
@ heer Christiaan: tja, olie spettert als er water bij komt.
Mooie dooddoener.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #66 Gepost op: 10 juli 2011, 22:40:36 »
Een bijzondere combinatie van Christiaans geroosterde bietjessalade, gestoomde groene bloemkool met een licht gekruid melksausje, gekookte piepers met schil en een vegageval.
G. was wel gecharmeerd van de groene bloemkool. 
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #67 Gepost op: 11 juli 2011, 12:16:21 »
@ heer Christiaan: Ach wat dooddoener. Spatscherm lost alles op.
Maar, ik bedacht nog dat het wel eens handig zou kunnen zijn de polentaschijven al in de olie te doen als die nog niet zo heet is.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #68 Gepost op: 11 juli 2011, 12:27:29 »
Indonesische jachtschotel. Een laagjesgerecht: aardappelpuree, en (alles gekookt of lichtjes aanbgebraden) peultjes, boontjes, suhun (glasmieachtige) sedep malam (nachtlelie) en kuping tikus (muizenoortjes-paddestoel).
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Wat eten we vandaag?
« Reactie #69 Gepost op: 11 juli 2011, 13:13:05 »
Spatscherm lost hier in de keuken weinig op, vet/olie spat daar lustig dwars door de maasjes heen. Kan ook aan mijn kookstijl liggen natuurlijk.
Misschien dat ik het eens moet proberen met een soort cylinder om mijn koekepan. Ik voorzie dat ik daar een hoogte van circa een halve meter voor nodig zal hebben. Tot vlak onder, maar nog liever tot in, de afzuigkap. :P
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Wat eten we vandaag?
« Reactie #70 Gepost op: 11 juli 2011, 19:43:55 »
Spatscherm lost hier in de keuken weinig op, vet/olie spat daar lustig dwars door de maasjes heen. Kan ook aan mijn kookstijl liggen natuurlijk.


Cool, jij kookt, dat vraag ik me nu al jaren af.

Hier aten we puylinzen, gebakken courgette, tabouleh, yoghurtmintsaus, pita, pickles, zuurkoolsalade. Rode bessen/frambozen/aardbei/bramen toe.

,,,,فلافل

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #71 Gepost op: 11 juli 2011, 21:43:02 »
Restjesdag: dik belegde tortilla.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #72 Gepost op: 12 juli 2011, 09:05:35 »
Lasagna met snijbiet, spinazie en roquefort. Lang leve de timerfunctie van de oven.
This is between me and the vegetable!

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #73 Gepost op: 12 juli 2011, 10:59:12 »
@ Mme Maartje; nu nog een magnetron! Ik ga dat smakenboek bestellen.

Voorts: Mijn vrouw courgetteflensrösti: courgette julienne gedraaid in een molentje, volkorenmeel, een ei, bouillonpoeder, knoflook en dan als rösti bakken, een keer omdraaien (via een bord bijvoorbeeld).

Verder: ik merk dat ik verslaafd raak aan dit forum. Erg interessant al die mensen met namen van zeewier, gerania met tilde, LL de Ling die beslist geen ellendeling kan zijn, M, de allesweter Chr. en niet vergeten de heer van het Paulanerbier uit Duitsland.
Mevrouw zeewier haalde me een beetje over niet te stoppen indertijd. Ik stop nu met het Café en zal wel zo af en toe of vaker iets over eten melden. Veel goeds aan allen ihb mevrouw M en haar kwiksores.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #74 Gepost op: 12 juli 2011, 11:57:46 »
Ik denk dat ik iets leuks in elkaar ga draaien met veldsla, eventueel rucola, granaatappelpitjes en nog iets. Bulgur ofzo.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #75 Gepost op: 12 juli 2011, 12:12:29 »
Linzensoep.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #76 Gepost op: 12 juli 2011, 12:38:11 »
@ Mme Maartje; nu nog een magnetron! Ik ga dat smakenboek bestellen.

Voorts: Mijn vrouw courgetteflensrösti: courgette julienne gedraaid in een molentje, volkorenmeel, een ei, bouillonpoeder, knoflook en dan als rösti bakken, een keer omdraaien (via een bord bijvoorbeeld).

Verder: ik merk dat ik verslaafd raak aan dit forum. Erg interessant al die mensen met namen van zeewier, gerania met tilde, LL de Ling die beslist geen ellendeling kan zijn, M, de allesweter Chr. en niet vergeten de heer van het Paulanerbier uit Duitsland.
Mevrouw zeewier haalde me een beetje over niet te stoppen indertijd. Ik stop nu met het Café en zal wel zo af en toe of vaker iets over eten melden. Veel goeds aan allen ihb mevrouw M en haar kwiksores.

Fijn dat u langs blijft komen!

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #77 Gepost op: 12 juli 2011, 14:17:54 »
Van die gespikkelde bonen (borlotti?) met andijvie en gremolata. en turx brood.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Wat eten we vandaag?
« Reactie #78 Gepost op: 12 juli 2011, 18:21:44 »
Van die gespikkelde bonen (borlotti?) met andijvie en gremolata. en turx brood.

Lekker, borlottibonen/kievitsbonen ja, maar als je ze kookt ontspikkelen ze, vind ik altijd jammer. Ook lekker als salade met lekkere azijn (appelazijn, of azijn en appelsap) en platte peterselie erdoor.

Hier aardappels met rozemarijn uit de oven, gekookte wortels en doppers, een gebakken eitje en komkommersalade met dille.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #79 Gepost op: 12 juli 2011, 18:43:11 »
Van die gespikkelde bonen (borlotti?) met andijvie en gremolata. en turx brood.

Lekker, borlottibonen/kievitsbonen ja, maar als je ze kookt ontspikkelen ze, vind ik altijd jammer. Ook lekker als salade met lekkere azijn (appelazijn, of azijn en appelsap) en platte peterselie erdoor.
Dat mijn vader onverhoopt al jaren dat soort hip spul in zijn moestuin heeft!

Ze zijn wel wat zachter dan de bruine boon. Helaas waren dit de laatste, maar ik zag ze ook al bij de turk liggen dus ze mogen op herhaling denk ik.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.