Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8000 Gepost op: 14 april 2014, 21:20:40 »
Couscous met 'zeven' groenten (bloemkool, wortel, puntpaprika, koolrabi, kikkererwten). Met de tomaat die als basis voor het 'kruidensoepje' diende, en knoflook, pepertje en gember, komen we inderdaad wel zo ongeveer op zeven uit  ;).

En terwijl de groenten pruttelden, heb ik weer een lading hummus gemaakt (met geroosterd sesamzaad), en een chutney van ui en peer, met nigella, gember en een kaneelstokje.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8001 Gepost op: 14 april 2014, 21:32:48 »
Klinkt weer goed Eelco :kwijl:

Hier werd het zwarte bonen-maisstoofpot met tomaat, ananas, chipotle, habanero, knoflook, korianderblad, met een spinazie-kaasmengselovenschoteltje, een schep sojayoghurt en verse tomaten-sjalot-limoensalsa. Brood en wat tortillachips erbij om te soppen en dippen.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8002 Gepost op: 15 april 2014, 01:02:08 »
Hier werd het zwarte bonen-maisstoofpot met tomaat, ananas, chipotle, habanero, knoflook, korianderblad, met een spinazie-kaasmengselovenschoteltje, een schep sojayoghurt en verse tomaten-sjalot-limoensalsa. Brood en wat tortillachips erbij om te soppen en dippen.
Dat klinkt ook niet verkeerd!

De chutney is nu afgekoeld en ik heb net een theelepeltje geproefd. Peer met nigella en gember is echt een geweldige combinatie. Ook goed dat ik er wat meer suiker dan gebruikelijk in heb gegooid.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8003 Gepost op: 15 april 2014, 01:10:16 »
Eerste officiële fractievergadering. Om het te vieren had ik gekookt 

Voor aten we artisjokharten met amandelsaus en crostini met pijnboompitten, rozijnen, abrikozen en kappertjes. Hoofd was gnocchi met rucola-walnootsaus en geroosterde tomaten en na was bloedsinaasappelsorbetijs.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8004 Gepost op: 15 april 2014, 09:52:23 »
Gisteren restantje chili sin carne met rijst, avocado en ijsbergsla met koriander en een limoendressing (jummie).

Vandaag 1-panspasta met broccoli, mais en pesto (Puur en Eerlijk pesto is veganistisch kwam ik laatst achter, handig tijdens de VeganChallenge).

1 mei eet ik denk ik een kaasfondue. Of een pizza gorgonzola. Of gewoon een homp kaas. Na 15 dagen vegan merk ik dat kaas (zuivel) weglaten uit je eetpatroon toch meer omvat dan ik van tevoren dacht.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8005 Gepost op: 15 april 2014, 12:21:40 »
Tortelini met groenten in bouillon, tomaat-buffelmozzarellasalade

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8006 Gepost op: 15 april 2014, 18:24:27 »
Lasagne met tomatensaus en courgette.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8007 Gepost op: 15 april 2014, 18:58:35 »
Peer met nigella en gember is echt een geweldige combinatie.

Verse gember en wat voor soort peer?

Diepvriespizza hier.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8008 Gepost op: 15 april 2014, 20:30:34 »
Peer met nigella en gember is echt een geweldige combinatie.
Verse gember en wat voor soort peer?
Verse gember inderdaad, en handperen - welke soort weet ik niet, want meegekregen van mijn oma (ze had bij de bingo een fruitmand gewonnen  ;D).

Vanavond een rest 'zeven' groenten (aangevuld met wat broccoli en zelfgemaakte groentebouillon uit de vriezer) met couscous.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8009 Gepost op: 15 april 2014, 20:33:30 »
Rode uiensoep met knoflook, tijm, salie en rozemarijn. En een beetje pompoen/roggebrood. Een Vivera Chickenstyle filet met knoflooksaus. En zoete aardappel puree met ras el hanout en een beetje wortel.
Groetjes, Antje

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8010 Gepost op: 15 april 2014, 21:56:30 »
Gisteren restantje chili sin carne met rijst, avocado en ijsbergsla met koriander en een limoendressing (jummie).

Vandaag 1-panspasta met broccoli, mais en pesto (Puur en Eerlijk pesto is veganistisch kwam ik laatst achter, handig tijdens de VeganChallenge).

1 mei eet ik denk ik een kaasfondue. Of een pizza gorgonzola. Of gewoon een homp kaas. Na 15 dagen vegan merk ik dat kaas (zuivel) weglaten uit je eetpatroon toch meer omvat dan ik van tevoren dacht.

Wel interessant om te merken he!
,,,,فلافل

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8011 Gepost op: 15 april 2014, 22:15:49 »
De restaurant-ervaringen die in deze draad worden gepost, mag je, indien dat schikt natuurlijk alleen, ook best ipv hier in het restaurantforum posten hoor, bv in 'waar aten we vandaag' http://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,16966.0.html. Er mag wel wat meer leven in het restaurantforum  (zo met de crisis enzo) :D

Ik at baldorijst met dille, groene en rode linzen met allerlei Indiase specerijen en gebakken ui, Midden-Oosterse gekookte wortelsalade met munt en groene peper.

Wat een moeilijke link.Kun je niet ergens op Forum een draad aanklikken?

Aten vandag gefituurde tempe (eerst gedroogd) en gefrituurde tempestukjes in palmsuikersaus, tomatenrijst met wortel, gebakken bloemkool, emping. Paulaner Hefeweissbier(Ringel-s) erbij.
Mooie maan, mars goed te zien.
Mp
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Online karl

  • *****
  • 6.266
  • Geslacht: Man
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8012 Gepost op: 16 april 2014, 07:53:58 »
De restaurant-ervaringen die in deze draad worden gepost, mag je, indien dat schikt natuurlijk alleen, ook best ipv hier in het restaurantforum posten hoor, bv in 'waar aten we vandaag' http://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,16966.0.html. Er mag wel wat meer leven in het restaurantforum  (zo met de crisis enzo) :D



Wat een moeilijke link.Kun je niet ergens op Forum een draad aanklikken?



Ja, Heer Niewied:  vegetarisch/special interests - restaurants - waar aten we vandaag?

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8013 Gepost op: 16 april 2014, 10:57:10 »
Gisteren restantje chili sin carne met rijst, avocado en ijsbergsla met koriander en een limoendressing (jummie).

Vandaag 1-panspasta met broccoli, mais en pesto (Puur en Eerlijk pesto is veganistisch kwam ik laatst achter, handig tijdens de VeganChallenge).

1 mei eet ik denk ik een kaasfondue. Of een pizza gorgonzola. Of gewoon een homp kaas. Na 15 dagen vegan merk ik dat kaas (zuivel) weglaten uit je eetpatroon toch meer omvat dan ik van tevoren dacht.

Wel interessant om te merken he!

Inderdaad Selly, ik weet niet of ik het nou in het hokje 'verslavend' of 'gewoon lekker' moet plaatsen, het is wel een eye opener.

Verder vind ik het zo heerlijk om te zien dat er mensen zijn die, net als ik, op 07.53 al op een eet-forum te vinden zijn omdat ze dan al over het avondeten nadenken.
Als ik soms aan collega's vraag wat ze die avond gaan eten, kijken ze me een beetje warrig aan en zeggen: 'Oh dat beslis ik pas in de supermarkt'. Of ze eten altijd aardappels en hoeven alleen het vakje 'vl33s' en 'welk potje groente' in te vullen.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8014 Gepost op: 16 april 2014, 10:59:17 »
Ohja, vanavond eet ik 'helaas' een kliekje, maar kan me wel helemaal uitleven op een rabarber-aardbeientaart waarvan ik een recept ga testen.

Ik heb een rabarberplant in mijn moestuintje maar eigenlijk vind ik 'doodgekookte' rabarber (met veel suiker) geen klap aan, dus ik sta open voor nieuwe (hartige?) recepten!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8015 Gepost op: 16 april 2014, 11:08:39 »
Ohja, vanavond eet ik 'helaas' een kliekje, maar kan me wel helemaal uitleven op een rabarber-aardbeientaart waarvan ik een recept ga testen.

Ik heb een rabarberplant in mijn moestuintje maar eigenlijk vind ik 'doodgekookte' rabarber (met veel suiker) geen klap aan, dus ik sta open voor nieuwe (hartige?) recepten!

De onderste helft bestaat uit hartige recepten: http://www.vegatopia.com/vega/koken/ingredienten/12279-groente-van-de-week-rabarber

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8016 Gepost op: 16 april 2014, 12:42:51 »
Inderdaad Selly, ik weet niet of ik het nou in het hokje 'verslavend' of 'gewoon lekker' moet plaatsen, het is wel een eye opener.

Verder vind ik het zo heerlijk om te zien dat er mensen zijn die, net als ik, op 07.53 al op een eet-forum te vinden zijn omdat ze dan al over het avondeten nadenken.
Als ik soms aan collega's vraag wat ze die avond gaan eten, kijken ze me een beetje warrig aan en zeggen: 'Oh dat beslis ik pas in de supermarkt'. Of ze eten altijd aardappels en hoeven alleen het vakje 'vl33s' en 'welk potje groente' in te vullen.
Allebei heel herkenbaar!
Kaas is de reden dat ik geen veganist ben, ik hou het op termijn echt niet vol, best jammer. Ei kan ik eventueel wel missen, maar kaas echt niet.
Ik kan ook 's morgens heel enthousiast zijn over mijn avondeten, nu heb ik gelukkig een collega die regelmatig al een maaltijd in de slowcooker heeft zitten als ze op kantoor komt, dus daar vind ik wel herkenning :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8017 Gepost op: 16 april 2014, 13:58:33 »
Thanks Hiziki!

En Sam, ik heb voor mezelf ook besloten dat ik het prima vindt om zo nu en dan kaas te eten (liefst bio), maar het valt me nu pas op in hoeveel producten zuivel en ei verwerkt is, en dat is natuurlijk niet allemaal bio :-(.

Ik vind het lastig om tegen mezelf te zeggen: 'niet zo zeuren, het is toch vegetarisch?' als ergens zuivel in zit. Dan denk ik aan kistkalveren die zonder hun moeder weg staan te kwijnen en dan heb ik toch niet zoveel zin meer in zo'n koekje met weipoeder.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8018 Gepost op: 16 april 2014, 18:21:47 »
Gisteren restje gnocchi met walnoot-rucolasaus en de laatste geroosterde tomaten. Vandaag pastinaak tarte tatin en gevulde tomaten met amandelsaus.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8019 Gepost op: 16 april 2014, 20:44:36 »
Ziti in vegagehakt-tomatensaus met oregano, heel veel knoflook en parmesan.
Sin chile, no tiene chiste!