Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8060 Gepost op: 22 april 2014, 21:42:58 »
Venkelrisotto.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8061 Gepost op: 22 april 2014, 21:50:52 »
Gister capucijners met vegaspekjes vd Vegaslager, uien, aardappels en wortel. En een lading piccalilly.
Vandaag spaghetti met tomatensaus en courgete, aubergine en een beetje geraspte kaas.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8062 Gepost op: 23 april 2014, 07:26:24 »
Gisteren een eiertuesday met vrienden van Iris. Iedereen nam wat mee: er was quiche, salade met ei, Indische eieren, asperge met ei, paaseitjes en paasij bier. Lekker.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8063 Gepost op: 23 april 2014, 18:49:48 »
Salade van ijsbergsla, tomaat, komkommer, paprika, bosui, sperziebonen, augurk, walnoten, ei en parmezaan. Met knoflookdressing.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8064 Gepost op: 23 april 2014, 19:00:54 »
Pilao van basmatijrijst en gele linzen met tomaat, ui en bloemkool (knoflook, pepertje, gember, komijn-, koriander-, venkel- en mosterdzaad, fenegriek, zwarte kardemom).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8065 Gepost op: 24 april 2014, 13:59:54 »
Gisteren: Een vegan hamburger, gegrilde courgette en een grote salade. Ik had op m'n werk iets teveel aardappel gesnoept, dus lekker veel groente.

Vandaag: restje spaghettisaus uit de vriezer met gekookte spaghetti of misschien een etentje met een vriend (dan waarschijnlijk bij de sushibar, jummie)

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8066 Gepost op: 24 april 2014, 15:55:56 »
dinsdag als lunch linzen/tomatensoep en als avondmaal broccolisoep en sojayoghurt, woensdag als lunch groene aspergesoep met tomaatjes en feta en 's avonds een bakje eier/aardappel salade en een rest van de linzen/tomatensoep. Toen was ik wel weer hersteld van de schranspartij die het weekend gekenmerkt had.
Vandaag als lunch alweer die linzen/tomatensoep maar die is zo lekker (door de daun jeruk purut) dat ik het niet erg vind. vanavond hoop ik op pizza.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8067 Gepost op: 24 april 2014, 18:29:39 »
Eergisteren maakte mijn vriend gnocchi en een stoofschotel met champignons en tomaat en euhm, nog wat groenten :-[ erbij.
(Ik kan me niet heugen dat ik eerder gnocchi at. Het maakte dermate veel indruk dat ik de groenten dus vergeten ben inmiddels!)
Gister maakte ik voor het eerst in jaren weer raapsteeltjesstamppot, met zongedroogde tomaatjes, en erbij een Vegaslagergehacktbal met champignonjus.
Na al dit vernieuwende eten vandaag maar eens wat kliekjes, van de stamppot en van rijst met groene curry en cashews.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8068 Gepost op: 24 april 2014, 19:10:11 »
Zelfgemaakte ravioli met vulling van ricotta, ei, , paddo, spinazie en wat parmezaanse kaas. Erg lekker!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8069 Gepost op: 24 april 2014, 20:28:43 »
Japans: wortels met sesam, ohitashisalade (van groene blaadjes) met sesamdressing, zeewiersalade (hijiki en wakame), tofuzakjes gevuld met rijst, komkommerpickles, koolrabi met sojasaus en rijstazijn, misosoep, Japanse rijst.
« Laatst bewerkt op: 24 april 2014, 20:51:03 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8070 Gepost op: 24 april 2014, 20:34:45 »
Lima bonen, zoete aardappel en boerenkool soep, met wat soepstengels ernaast. Lekker! ;D Wel heb ik weer voor drie personen gekookt, dus we houden weer een amuse soepje over voor een volgende dag. ;)
Groetjes, Antje

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8071 Gepost op: 24 april 2014, 21:07:13 »
Alvast aan het oefenen Antje?

Surinaamse bami in sojasauzenmengsel met laos, gember, knoflook, ui en bouillonblokje met erdoor vergeten dus te knapperig gebakken goegerie, sperziebonen en selderij. Erbij hard gekookt ei en komkommerplakjes.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8072 Gepost op: 24 april 2014, 22:01:03 »
Gnocchi met pompoenragout. Gisteren harira van de kleinste soepfabriek.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8073 Gepost op: 24 april 2014, 22:12:10 »
Dat is dan al jaren. Ik maak eigenlijk altijd teveel. :)
Groetjes, Antje

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8074 Gepost op: 25 april 2014, 11:31:01 »
Vandaag wordt het kaasfondue, met salade erbij en groente om te dippen. Dipgroente wordt sowieso bijtgare broccoli, in paddenstoelenbouillon voorgegaarde champignons, rauwe wortel en paprika, misschien een stronkje witlof om blaadjes witlof te dippen. Dan de rest van de witlof als salade met appel, sinaasappel en bleekselderij, en een salade met komkommer, avocado en tomaat. Ik ga maar een uurtje eerder weekend vieren vandaag om alles voor te bereiden  :D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8075 Gepost op: 25 april 2014, 17:00:52 »
Gegrilde tomaatjes, gegrilde asperges, mozzarella, courgette en aubergines; erbij iets van brood en/of pasta.
Nu wijn en brood met olie op het terras.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8076 Gepost op: 25 april 2014, 20:49:33 »
Bandnudeln met een sausje van verse tomaten, knoflook, pepertje en tijm, bestrooid met Parmezaanse kaas. Erbij een salade: ijsbergsla, puntpaprika, wortel en koolrabi met een abrikozen-citroendressing en geroosterde zonnebloempitten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8077 Gepost op: 25 april 2014, 21:25:04 »
Een amuse van soep van gisteren. Straks eten we dan nog quiche met broccoli, tuinboontjes en paprika. Ik ben helemaal enthousiast over het deeg en het was gewoon weer tijd voor quiche. ;D Maar helaas was ik veel te laat ermee begonnen en staat het nu nog even in de oven. *wacht*
Groetjes, Antje

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8078 Gepost op: 26 april 2014, 18:05:45 »
Ui-tomatenrisotto. Erbij een salade.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Marthe

  • ***
  • 274
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8079 Gepost op: 26 april 2014, 19:23:49 »
Soep met spelt, doperwtjes, spinazie, sperzieboontjes en babymaïs. Geïnspireerd op een recept uit Veg! Lekker :) Erbij nog wat geroosterd brood.