Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8600 Gepost op: 27 juli 2014, 23:37:26 »
Banaan-perzik shake met cocosmelk als ontbijt, veel kersen tussendoor, wat aardbeien-perzik sangria over de dag verspreid, als avondeten een salade en een soufflé'tje, toe een plak kersencake. De fruitschaal ziet er uit als een hoorn des overvloeds, leve de zomer  :kwijl:

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8601 Gepost op: 28 juli 2014, 14:11:08 »
Gisteren was Christiaan hier. We aten vlindertjespasta met door hem gemaakte romesco-saus, en gebakken courgettes met munt en feta. Toe zelfgemaakt abrikozenijs.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8602 Gepost op: 28 juli 2014, 18:20:34 »
Een goed gevulde omelet.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8603 Gepost op: 28 juli 2014, 19:25:46 »
Gisteren was Christiaan hier.

Met een fijn boek bij zich  :D

Ik at gister een klein stokbroodje met roerei, gebakken knoflookchampignons en een Romeinse sla/tomaat/paprikasalade. Frambozen toe.
Vandaag zelfgemaakte falafel in Libanees brood met gestoofde snijbiet, tahin, tomatensalade, Romeinse sla, ingemaakte citroenmayonaise, harissa. Aardbeien en frambozen toe.
,,,,فلافل

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8604 Gepost op: 29 juli 2014, 13:14:04 »
Onze albert heijn was vanwege wateroverlast gesloten toen ik er boodschappen wilde doen. Ik week uit naar Lidl (best oke!).
Uiteindelijk aten we iets total anders dan ik gepland had, namelijk tomaat-courgettesoep (uit een zak van Unox, uit het noodrantsoen) opgeleukt met een extra courgette en tomaatjes. Erbij een stokbroodje met (zelfgemaakte, dat dan wel) guacamole.

En vanavond....???? Geen idee nog.

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8605 Gepost op: 29 juli 2014, 17:14:43 »
gisteren veel rauwkost met daarop een beetje pasta met veel tomatensaus (die erg lekker was, van verse pruimtomaten die goed rijp waren) en geraspte parmezaan. Toe een plak kerencake bij de koffie  :D

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8606 Gepost op: 29 juli 2014, 21:38:09 »
Het is nog steeds warm en zwoel weer, dus alweer een lichte maaltijd: een salade van ijsbergsla, venkel, wortel, paprika en gekiemde fenegriekzaadjes, en gegrilde halloumi.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8607 Gepost op: 29 juli 2014, 21:57:07 »
Een pizza (van opgerold biodeeg dat ik in de Krat kreeg, geinig, maar ik zou het zelf niet kopen) met courgette, tomatensaus, mozzarella, en een parelcouscoussalade met 2 kleuren paprika (geel en oranje), groene knoflookolijf, jalapeno en wortel. Net een aardbei-framboos-sinaasappelsapje nog.
,,,,فلافل

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8608 Gepost op: 30 juli 2014, 02:15:24 »
Door omstandigheden de afgelopen dagen niet echt gegeten, maar vandaag kwam er een eter om dat op te lossen (en zodat ik niet alleen was). We aten stokbrood met cannelinibonenpasta en gebakken oesterzwam, gnocchi met kerstomaatjessaus, paprika in tomatensaus en sinaasappel-basilicumijs.

(Overigens, mijn ijsmachine doet niet echt ijs maken, ik koel het mengsel af tot 1 graad en gooi het dan in de diepbevroren bak en dan gaat dan ding draaien en gebeurt er niets. Iemand enig idee waar dat aan ligt? Want methode vriezer mislukt vaak omdat ik vergeet om te scheppen.)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8609 Gepost op: 30 juli 2014, 06:12:42 »
Is die bak wel koud genoeg? Het klinkt alsof hij in een eenstervriesvak woont in plaats van in een driestersvriezer. Als hij niet koud genoeg is lukt het helaas niet.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8610 Gepost op: 30 juli 2014, 07:00:49 »
Hij staat in mijn grote vriezer, dis is -20, moet het nog kouder?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8611 Gepost op: 30 juli 2014, 09:41:31 »
Sla met avocado's, paprika', en een beetje ui en merlotazijn van Foodelicious, tomatenrijst en vegaballetjes, een mango toe.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8612 Gepost op: 30 juli 2014, 11:35:18 »


(Overigens, mijn ijsmachine doet niet echt ijs maken, ik koel het mengsel af tot 1 graad en gooi het dan in de diepbevroren bak en dan gaat dan ding draaien en gebeurt er niets. Iemand enig idee waar dat aan ligt? Want methode vriezer mislukt vaak omdat ik vergeet om te scheppen.)

Echt heel stevig ijs draaien kunnen die machines zelden. Meestal moet het na een half uurtje draaien nog een poos in de vriezer.

In het ijsmengsel gooi je niet te veel suiker of alcohol? Dat maakt ook dat het niet goed bevriest.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8613 Gepost op: 30 juli 2014, 12:15:28 »
Ik heb me gehouden aan een recept, qua suiker iig, maar ik vond het echt te zoet, misschien was dat het? 

Nog eens proberen dus.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8614 Gepost op: 30 juli 2014, 12:53:22 »
Ik heb me gehouden aan een recept, qua suiker iig, maar ik vond het echt te zoet, misschien was dat het? 

Nog eens proberen dus.

Maar was het niet te zoet naar je eigen smaak? Te weinig suiker is ook weer niet goed, dan krijg je een ijsklont;).


Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8615 Gepost op: 30 juli 2014, 13:36:58 »
Hij staat in mijn grote vriezer, dis is -20, moet het nog kouder?

Dat zou goed moeten zijn.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8616 Gepost op: 30 juli 2014, 14:38:36 »
Het mengsel koud in het apparaat doen helpt ook.
En als je de bak schudt als ie net uit de vriezer komt en er klotst vloeistof in de bak heen en weer is het niet goed.
,,,,فلافل

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8617 Gepost op: 30 juli 2014, 14:40:50 »
couscous met auberginestukjes, wortelsalade, gemengde salade met tuinkruiden, gebakken tofu
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8618 Gepost op: 30 juli 2014, 15:00:20 »
Het mengsel koud in het apparaat doen helpt ook.
En als je de bak schudt als ie net uit de vriezer komt en er klotst vloeistof in de bak heen en weer is het niet goed.
Het mengsel had een nacht in de koelkast gestaan, achterin, daar waar de groenten steeds bevriezen en er klotste niets.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8619 Gepost op: 30 juli 2014, 16:02:19 »
Het mengsel koud in het apparaat doen helpt ook.
En als je de bak schudt als ie net uit de vriezer komt en er klotst vloeistof in de bak heen en weer is het niet goed.
Het mengsel had een nacht in de koelkast gestaan, achterin, daar waar de groenten steeds bevriezen en er klotste niets.

Ok dat is allemaal wel in orde dan.
,,,,فلافل