Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8720 Gepost op: 22 augustus 2014, 15:13:16 »
Sellerieburgertjes met pesto...
:heehee: ik las eerst 'selfieburgertjes'...

Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8721 Gepost op: 22 augustus 2014, 15:18:32 »
Waar het hart van vol is...
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline niewied

  • *****
  • 1.864
  • Geslacht: Man
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8722 Gepost op: 22 augustus 2014, 15:59:53 »
Gisteren in restaurant Ketelhuis Strijp S Eindhoven(bus 401, 402 en 18 vanaf station Ehv uitstappen irKalffstraat en dan 3 minute lopen. Echt zo een nieuwerwets losuitdepols restaurant met bric a brac tafels, losse bediening, hip-alto, maar zeer goed eten. Keus is 3 gangen (€ 25,-)  vis vlees of veggie. Goede ingrediënten, smakelijke gerechten. Broodmet twee humus en pesto als amuse bouche.

Vandaag: gebakken eikenboleten met knoflook, in zo een ouderwets molentje gedraaide bloemkool gemarineerd met olijfolie, zout, azijn, kruiden, polenta met kaas. Zo ongeveer. O ja, courgettesoep.

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8723 Gepost op: 22 augustus 2014, 22:41:59 »
Mijn lievelingscollega kwam eten. Hij is nogal groot en ging sporten en ik weet dat hij veel eet dus daar had ik rekening mee gehouden. Hij zei eerder op de dag dat hij wel zin had in pasta, dus ik maakte pasta alla puttanesca. Een verschrikkelijk grote portie. Alles kwam schoon op en hij belde net nog dat hij niet eens merkte dat het vegetarisch was.

Uiteraard kun je hier een smilie plaatsen.
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2014, 22:54:46 door LL de Ling »

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8724 Gepost op: 22 augustus 2014, 23:03:02 »
Ik had ook eters. We aten koude amandelsoep, brood met wortelloofpesto, gnocchi met kerstomaatjessaus (ja, dat eet ik vaak als ik eters heb, het is superhandig dat je het in de oven kunt zetten en dan iets leuks op tafel kunt zetten), salade, witbierijs en de verbeterde versie van het hartige dadeltaartje.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8725 Gepost op: 22 augustus 2014, 23:05:49 »
Dat klinkt erg goed Fem!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8726 Gepost op: 22 augustus 2014, 23:08:07 »
Ik had ook mijn best gedaan  ;)

Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8727 Gepost op: 23 augustus 2014, 00:12:44 »
Een kennis belde dat hij snijbiet teveel had in de tuin, dus aten we dat gestoofd met een uitje, look en een dikke kneep Budapestse paprikapuree, met vlinderpasta en AH-groentenballetjes.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8728 Gepost op: 23 augustus 2014, 21:29:42 »
Tussen het koken van hele grote pannen pasta door, de kliekjes van gisteren.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8729 Gepost op: 24 augustus 2014, 13:00:10 »
Heel veel pizza marguerita in Rome, gisteren bij thuiskomst pasta, gegrilde feta, courgette en boontjes van de tuin. Toe een pijnboompittenkoekje van een bakker achter het Pantheon.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline jol

  • *****
  • 2.627
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8730 Gepost op: 24 augustus 2014, 15:23:56 »
Gisteren gasten, we aten uitgebreid en dronken er passende wijnen bij:
Amuses: miniwortelboterhammetjes met koriandercrème, mini erwten/muntsoesjes en knikkers van pittige crème van ovengedroogde tomaatjes met gehakte noten, erbij een bubbeltje Blanc de Blanc.
Venkel/citrussalade met citrus/djeruk purut dressing en geroosterde amandelsnippers, erbij een Grüne Veltliner.
Gegratineerde uiensoep van witte ui met gepofte knoflook waarbij we de wijn doordronken. Er stond ook nog wit brood van het Vlaams Broodhuys op tafel, dat heeft er de rest van de maaltijd gestaan en heb ik van tijd tot tijd aangevuld.
Aubergine/aardappeltaartje met vulling van pittige tomatensaus, seitangulash van geroosterde paprika's met gerookt paprikapoeder waarbij we Ripasso Valpolicella Superiore dronken.
De kaasplank: belegen Friese nagelkaas, Merlijn chevre, 2 jaar oude Goudse oplegkaas en een bleu al passito Rosso, we dronken de wijn door en aten er vijgen-notenbrood van het Vlaams Broodhuys bij. Er was ook hazelnootbalsamico van Foodelicious en Brabantse walnootolie.
Tijdens de kaasplank zijn we overgegaan op de desserwijn, een zoete amberkleurige Pineau des Charentes.
Daarin was ook de meloen die onderdeel was van het dessert gemarineerd, dat dessert bestond verder uit kersencompôte en gebakken appelpartjes die eerst in gember/citroen waren gemarineerd.
We sloten af met espresso en een bonbon van Bontekoe (een cadeautje van de gasten).
De aubergine/aardappeltaartjes hadden iets te lang in de oven gestaan, de Blanc de blanc was een beetje te lief bij de gekruide amuses maar verder was het allemaal prima gelukt. We hebben uren getafeld in aangenaam gezelschap  :D
Eergisteren at ik tijdens het voorbereiden van bovenstaande, vandaag doen we ons te goed aan de restjes, de komende week vermijd ik de weegschaal  :P

Offline niewied

  • *****
  • 1.864
  • Geslacht: Man
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8731 Gepost op: 24 augustus 2014, 16:23:52 »
•   Eikenboleetsoep (in bouillon van courgette/komkommer/bloemkool). Er zijn weer kilo’s boleten te snijden hier, maar we laten ze maar staan: te veel.
•   Chutney van groene tomaten (die niet rood willen worden in de tuin)/pruimedant/courgette/kokos/specerijen zoals masala tandoori/komijn/koriander/witte appelsapazijn, ui, knoflook en een vijg uit de tuin[/font
•   Rijst
•   Teriyakitori (lupinekip van de veggie slager met glanssoja, gemaakt voor AH, die het stukjes teriyaki noemt en het voor relatief lage prijs verkoopt)
•   Ik denk sperzieboontjes
quinoa gekookt met bouillonpoeder, wat wortel en venkel

Ik heb alleen de soep gemaakt met al bestaande bouillon die over was. Mijn vrouw maakt de rest. Die chutney geproefd: prima.
« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2014, 16:36:23 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8732 Gepost op: 24 augustus 2014, 16:32:08 »
Gisteren 'even' een vriend bezocht in Groningen. We aten bij Noorderzon bij een Indonesisch standje: een gado gado met verse groenten. Het was niet duur en prima. De satésaus had iets pittiger gemogen.

Vandaag maak ik iets voor het kookboek  :roodmannetje:, morgen waarschijnlijk een pasta met tomatensaus, rucola en erwtjes.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.322
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8733 Gepost op: 24 augustus 2014, 20:50:00 »
Vanmiddag bij de thee een  :roodmannetje: lekkernijtje. Vanavond aten we Bandnudeln in salieboter. Erbij een salade van venkel, wortel, ijsbergsla en peterselie met sinaasappeldressing en zonnebloempitten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline karl

  • *****
  • 6.277
  • Geslacht: Man
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8734 Gepost op: 25 augustus 2014, 09:05:18 »
Een stoofpot van snijbiet, ui en kikkererwten in tomatenblokjessaus, met risottorijst, naar een recept in Plenty.
« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2014, 09:07:46 door karl »

Offline Sam

  • ******
  • 7.056
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8735 Gepost op: 25 augustus 2014, 10:36:26 »
Gisteren een lichte uien/kastanjechampignonsoep met erbij een komkommersalade, kaasjes met vijgenjam en olijven, toe aardbeien-yoghurtijs. Vanavond vegetarische worstenbroodjes met een salade van andijvie, komkommer, wortel en bleekselderij.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8736 Gepost op: 25 augustus 2014, 12:05:52 »
Gisteren ordinaire orzo: orzo met daar doorheen kruidenroomkaas, gebakken courgette en pijnboompitten. Lekker comfort food:).


En Jol: wauw!

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8737 Gepost op: 25 augustus 2014, 18:11:45 »
Een stoofpot van snijbiet, ui en kikkererwten in tomatenblokjessaus, met risottorijst, naar een recept in Plenty.
Dankjewel Karl voor de tip, daardoor eten wij dit nu ook, maar dan met coucous omdat we de laatste dagen al regelmatig rijst op het menu hadden.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.514
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8738 Gepost op: 25 augustus 2014, 18:16:02 »
Gisteren groentensoep gemaakt; wortel, ui, pompette (die nog steeds niet op is :o) en een paar blikjes tomatenpuree met de staafmixer, en dan nog gebakken aubergine, paprika en champignons erdoorheen. Straks met nog wat pesto, geraspte oude geitenkaas en broodjes.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.322
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8739 Gepost op: 25 augustus 2014, 20:45:44 »
Herfstweer, dus: lasagne. Met champignon, venkel, courgette en wortel in een tomatensaus, en bedekt met mozzarella.
Gemüse ist mein Fleisch