Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8760 Gepost op: 30 augustus 2014, 20:08:23 »
Gebakken spitskool met mosterd en balsamico-azijn, gebakken aardappels, mayo erbij, radicchio/olijf/sjalot/wortel/tomaat-salade en de 1e veggie (braad)worst van het seizoen (van Tivall).
,,,,فلافل

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8761 Gepost op: 31 augustus 2014, 05:59:26 »
In Santiago de Chile: na een lange nacht vliegen overdag niet veel trek, maar toch dankbaar een vers gebakken broodje als promotiestunt naar binnen gewerkt. Bij een winkeltje om de hoek eind van de middag lekker fruit gekocht. En 's avonds in een wijncafé (lekkere Syrah) een portie ravioli met tomatensaus in goed gezelschap gegeten.
Gemüse ist mein Fleisch

Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8762 Gepost op: 31 augustus 2014, 16:13:53 »
Poempoen risotto en een soort (vegetarische) spinazie schnitzel

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8763 Gepost op: 31 augustus 2014, 16:28:49 »
Rosti en een lente-achtig stoofpotje met artisjok, dille, wortel.
,,,,فلافل

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8764 Gepost op: 31 augustus 2014, 18:57:51 »
Courgettesoep, risotto met sla, kaas, en aardbeienijs

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8765 Gepost op: 31 augustus 2014, 21:22:24 »
 :-[ Een blikje "baked beans with meatless sausages". Aan de ene kant een culinaire vreselijkheid, aan de andere kant perfect zondagmiddagbankhangvoer. Jammer dat ze dit in NL niet verkopen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8766 Gepost op: 31 augustus 2014, 21:31:45 »
:-[ Een blikje "baked beans with meatless sausages". Aan de ene kant een culinaire vreselijkheid, aan de andere kant perfect zondagmiddagbankhangvoer. Jammer dat ze dit in NL niet verkopen.

Daar hebben wij ook een paar blikjes van op voorraad. Van Tesco eigen merk. De worstjes smaken letterlijk nergens naar, ze hebben kennelijk niet eens een poging gedaan daar wat kruiden doorheen te roeren of zo. Verder vind ik het jammer dat ik hier nergens baked beans zonder tomatensaus, oftewel gewone witte bonen kan vinden. Ik kan die zoetige troep missen als kiespijn, en verwerk die bonen liever ergens anders door.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8767 Gepost op: 01 september 2014, 09:29:14 »
Zaterdag een grote rauwkostsalade, daarbij  :roodmannetje:
Gisteren durum met prutjes van Maza nadat ik gesnackt had met een grote schaal afsnijsel van rode paprika's (de paprika's stonden in de oven gegrild te worden voor de soep van later in de week).
Vandaag een vegetarische k1psateh waarvoor ik een nieuw ontdekt product van de vegetarische toko gebruik (licht gekruide gluten in de vorm van een kippetje, compleet met rood kammetje - ik snijd er blokjes van  :-\ ) erbij rijst en boontjes met tomaat en sambal.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8768 Gepost op: 01 september 2014, 11:33:15 »
( compleet met rood kammetje - ik snijd er blokjes van  :-\ )


Ieuw!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8769 Gepost op: 01 september 2014, 11:35:45 »
Gisteren door mij zelf gemaakte quiche van geroosterde tomaten, knoflook en uien, en citroencake met bosbessenboterslagroomcreme. Daarnaast ander verjaardagsvoedsel.

Vandaag ga ik maar weer eens aan de groenten en papilotte. Huttenkase erbij voor de proteintjes.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8770 Gepost op: 01 september 2014, 11:37:59 »
Gisteren bij mijn zusje en zwager een lekkere quiche met broccoli, spinazie, feta en cashewnoten. Mijn nichtje kreeg haar eigen kleine versie (die eigenlijk niet verschillend was) en mijn neefje kreeg de fles.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8771 Gepost op: 01 september 2014, 14:57:29 »
Pasta met spinazie en een scherpe kaassaus met mature Cheddar.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8772 Gepost op: 01 september 2014, 17:47:04 »
Verder vind ik het jammer dat ik hier nergens baked beans zonder tomatensaus, oftewel gewone witte bonen kan vinden. Ik kan die zoetige troep missen als kiespijn, en verwerk die bonen liever ergens anders door.

La Bioidea heeft witte boontjes zonder tomatensaus in blik. Bij de bio-winkel (in ieder geval de Ekoplaza) te koop.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8773 Gepost op: 01 september 2014, 18:43:52 »
Pasta met kerstomaatjes, paprika, courgette, bosui, andijvie en boursin.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8774 Gepost op: 01 september 2014, 19:02:32 »
Daar hebben wij ook een paar blikjes van op voorraad. Van Tesco eigen merk. De worstjes smaken letterlijk nergens naar, ze hebben kennelijk niet eens een poging gedaan daar wat kruiden doorheen te roeren of zo. Verder vind ik het jammer dat ik hier nergens baked beans zonder tomatensaus, oftewel gewone witte bonen kan vinden. Ik kan die zoetige troep missen als kiespijn, en verwerk die bonen liever ergens anders door.
Volgens mij zijn witte bonen haricot beans (niet te verwarren met haricots verts), en die hebben ze bijvoorbeeld bij Sainsburys's, daar hebben ze heel veel soorten bonen in blik. Moet je wel een echt grote supermarkt hebben, en misschien heeft Tesco ze niet.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8775 Gepost op: 01 september 2014, 19:16:01 »
Een soort stoofpotje van kikkererwten, tomaatblokjes (blik), en pompoen. Gekruid met kaneel, djinten en cayennepeper. Beetje herfstig, maar wel erg lekker. Morgen daar een restje van met een vegaburger.

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8776 Gepost op: 01 september 2014, 23:09:17 »
Zaterdag een grote rauwkostsalade, daarbij  :roodmannetje:
Gisteren durum met prutjes van Maza nadat ik gesnackt had met een grote schaal afsnijsel van rode paprika's (de paprika's stonden in de oven gegrild te worden voor de soep van later in de week).
Vandaag een vegetarische k1psateh waarvoor ik een nieuw ontdekt product van de vegetarische toko gebruik (licht gekruide gluten in de vorm van een kippetje, compleet met rood kammetje - ik snijd er blokjes van  :-\ ) erbij rijst en boontjes met tomaat en sambal.


ja, ieuw! precies dat had ik in China. Dat ging zo... kok in hotel had uiterste best gedaan om veganistisch te koken. Lunch: yes, it looks like a fish, but it is not a fish!' (ja, heus exact in de vorm van een vis, zoals een kind die tekent..)
Diner: exact dezelfde substantie, maar dan niet de vorm van een vis, maar een haan, met rood gekleurde kam: 'yes, it looks like chicken, but do not worry, it is not a chicken!' mmmm.. smaak niet je van het, ...maar lol hadden we wel.
Za Zemiata!

Offline Mira

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
    • Stichting Alternatief Idee
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8777 Gepost op: 02 september 2014, 00:12:38 »
maaltijdsalade- sla, tomaten, komkommer, wortels, paprika, Feta, walnoten

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8778 Gepost op: 02 september 2014, 08:39:27 »
Gisteren aten wij ei­er­cur­ry met broc­co­li en rijst en lekker dat het was!
« Laatst bewerkt op: 02 september 2014, 11:37:19 door Joske »

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8779 Gepost op: 02 september 2014, 13:55:02 »
Citaat
Gisteren aten wij ei­er­cur­ry met broc­co­li en rijst en lekker dat het was!

Ik ken dit recept met yoghurt ipv kokosmelk en bloemkool ipv broccoli. Supermakkelijk en altijd lekker.

Vandaag eten we zelfgemaakte bolognesesaus met oa walnoten 'op een bedje van' spaghettislierten van courgette en winterpeen, gemaakt met mijn 'puntenslijper' voor groente (jawel, ook ik let op de koolhydraten).

Morgen een testrecept voor het kookboek :roodmannetje:! En ik zie net dat er een afbeelding van een dansende wortel is, dus die plaats ik hier voor iedereen die daar ook blij van wordt(el)!

:wortel: