Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8960 Gepost op: 17 oktober 2014, 21:25:05 »
Ik at een kerstgerechtje (ja, nu al) :roodmannetje:

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8961 Gepost op: 18 oktober 2014, 19:54:26 »
Een linzenstol. Misschien, met wat aanpassingen, is dat ook wel geschikt voor de kerst. Misschien ook niet.
Groetjes, Antje

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.325
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8962 Gepost op: 18 oktober 2014, 20:08:45 »
Bietenrisotto. Kruidige spruitjes uit de wok. Een simpele salade van komkommer en radijs.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline niewied

  • *****
  • 1.866
  • Geslacht: Man
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8963 Gepost op: 19 oktober 2014, 08:25:06 »
Een linzenstol. Misschien, met wat aanpassingen, is dat ook wel geschikt voor de kerst. Misschien ook niet.
dit is wow!
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8964 Gepost op: 19 oktober 2014, 08:42:08 »
Mijn moeder had per ongeluk dessertrijst gekocht ipv gewone rijst. Aangezien ze niet wist wat ze ermee kon doen heb ik er een preirisotto van gemaakt. Resultaat geslaagd :)
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline niewied

  • *****
  • 1.866
  • Geslacht: Man
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8965 Gepost op: 19 oktober 2014, 08:45:40 »
Een salade van wilde spinazie /Bonne Louise (peer)/venkel en pecannoten, pastarest, beetje gebakken aardappelen, yakitori van de AH (geleverd door veg. slager) sperzieboontjes in wat boter, een puree van gemagnetroniseerde tofu/knoflook/venkel/bieslook/pompoenpitolie, bouillon van ui en venkel.

Net terug uit Berlijn. Veel veggie restaurants bezocht en daarna besproken op TripAdvisor. Meest interessante eetgelegenheid was een veggie Döner-kebabtent in Friedrichshain die zich Vöner (veggie Döner) und Wagenburger (=veggie Hamburger) noemt. Erg prima. Topper qua prijs/prestatie was de veggie Vietnamees Chay Viet in Prenslauer Berg. Zeer goed was veggie restaurant Cookies Cream op hoek Friedrichstrasse/Unter den Linden met een belachelijke entree langs duivendrek en afvalbakken.  Type: "Kijk ons nou toch eens excentriek". Zonder reserveren kom je er niet in: alle dagen vol. Maar zeer smakelijk en verrassend veggie eten. Ze hebben ook een tweede plek: Chips, ook in Centrum in buurt van de Dom.
Berlijn had zijn lichtfestival: abject urbodiscolight met bijvoorbeeld de Dom belicht met bloemetjes telkens in kleur wisselend. Wie verzint die kostbare onzin. Nog even en men projecteert French cancan op de Siegessäule zodat we een meedansende Goldene Else hebben.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

  • *****
  • 1.866
  • Geslacht: Man
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8966 Gepost op: 19 oktober 2014, 08:47:03 »
Mijn moeder had per ongeluk dessertrijst gekocht ipv gewone rijst. Aangezien ze niet wist wat ze ermee kon doen heb ik er een preirisotto van gemaakt. Resultaat geslaagd :)

Tja, geweldig, dat is wat anders dan : "Mag ik het recept". Heer Sven: prima kok!
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline karl

  • *****
  • 6.277
  • Geslacht: Man
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8967 Gepost op: 19 oktober 2014, 09:17:57 »
In de weekendbijlage van de krant een heel artikeltje van Dorien Knockaert over ovengeroosterde groenten en hoe lekker die zijn.
Zo aanstekelijk dat ik meteen de pompoen en venkel-paella van haar maakte. Eenvoudig en goed. Ik ben een fan van haar, vind het prachtig hoe ze op een volstrekt onnadrukkelijke wijze, alsof het volkomen normaal is (zou natuurlijk ook zo moeten zijn  :)), lekkere vegetarische gerechten publiceert in de krant. Dikwijls neigt het wat naar cucina povera, ook soms met in stadstuinen of in het wild geplukte ingrediënten, bijna altijd krijg je zin om het ook klaar te maken (zoals nu ook haar geroosterde bloemkool met crumble).

Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8968 Gepost op: 19 oktober 2014, 11:07:25 »
Nog even en men projecteert French cancan op de Siegessäule zodat we een meedansende Goldene Else hebben.

Je vergeet van de schrik iets van het dansen op Spitzen te zeggen.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8969 Gepost op: 19 oktober 2014, 17:55:18 »
Crunchtime: een dagje kookboekwerk op de bank: dus eet ik vandaag chocola, restjes risotto, boterhammetjes en misschien zo een soepje.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8970 Gepost op: 19 oktober 2014, 20:32:23 »
Nog meer  :roodmannetje:

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.325
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8971 Gepost op: 19 oktober 2014, 21:08:06 »
Lasagne met bleekselderij, wortel en paprika in tomatensaus, bedekt met mozzarella. Salade van bindsla, komkommer, koolrabi en kidneybonen. Ciabatta met smeerseltjes.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.325
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8972 Gepost op: 20 oktober 2014, 15:23:32 »
Over een uurtje stap ik in de trein naar Saarbrücken (duurt ca. 4.5-5 uur). In mijn rugzak: 4 wraps (platbrood) - twee met hummus, tomaat, zelfgemaakte zuurkool, pepertjes) en twee met yoghurt, mosterd, bindsla, paprika, koolrabi en peterselie. En een liter water.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline jol

  • *****
  • 2.630
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8973 Gepost op: 20 oktober 2014, 15:26:24 »
Vrijdag aten we de vorig jaar tijdens de veggie fair afgekeurde geitenkaassalade, een lauwwarme versie die de man en ik allebei erg lekker vinden: spinazie, paprika, tomaat, gekookte aardappel, honing-mosterddressing, walnoten, gegrilde geitenkaas.

Zaterdag maakte ik sausijzenbroodjes van Goodbite kneedbaar gehakt. Ik vond het gehakt nogal droog en dat loste ik op door naast kruiden en ei ook een halve eetlepel olie toe te voegen en broodkruimels weg te laten. Het resultaat was succesvol en geeft reden om vaker naar de winkel te gaan waar we het kochten, de super in de buurt heeft het niet in het assortiment helaas. De maaltijd werd compleet gemaakt met een uitgebreide salade en een doos bonbons  ;D

Omdat we gisteren een fietstocht van vier uur maakten was er weinig tijd en geen energie om zelf te koken. Lekkere hapjes gegeten bij La Cazuela in Rotterdam. De kaart gaf voldoende aanleiding om ruimte te houden voor een dessert: donkere brownie met rode vruchtensaus, witte chocolademousse en slagroom, erbij een sherry PX  :yummie:

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8974 Gepost op: 20 oktober 2014, 18:10:21 »
Een linzenstol. Misschien, met wat aanpassingen, is dat ook wel geschikt voor de kerst. Misschien ook niet.
dit is wow!

Hoe bedoelt u deze reactie? :)

Vandaag probeer ik van deze koekjes een plantaardige versie te maken:


Voor het avondeten maak ik een recept uit het boek 'Écht lekker eten met een voedselintolerantie' van Pippa Kendrick. Ik moet nog besluiten of ik kies voor een stoofschotel met spinazie, tomaat en aubergine of voor een curry met zoete aardappel en spinazie. Voor beide recepten heb ik alle ingrediënten in huis.. Of vandaag het ene en morgen het andere recept? Keuzes, keuzes.. ;)
Groetjes, Antje

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8975 Gepost op: 20 oktober 2014, 18:25:52 »
Oeh, succes met die koekjes!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8976 Gepost op: 20 oktober 2014, 18:58:14 »
Bloemkoolsoep met veel gepofte knoflook.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8977 Gepost op: 20 oktober 2014, 19:01:28 »
Een soort currysoep met groenten, kokosmelk en ei. Ik heb er een restje rijst bijgedaan.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8978 Gepost op: 20 oktober 2014, 19:01:36 »
Tempeh kering met kerrie-aardappels en boontjes.

Offline Sam

  • ******
  • 7.057
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8979 Gepost op: 20 oktober 2014, 19:07:04 »
Tortillas met heul veul guacamole
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light