Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #9020 Gepost op: 27 oktober 2014, 20:45:46 »
Spruitjesstamppot. Sellerieschnitzeltjes. Tomatensaus.

Het wordt weer winter.

Zelf had een éénpansgerecht van farofa, groenten en ei, losjes geïnspireerd op dit .
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #9021 Gepost op: 27 oktober 2014, 23:39:06 »
rookworst

Van Tivall? Zijn ze er weer? :cheer:

Nee, van Goodbite, ze zijn iets droger dan die van Tivall maar goed van smaak en lekkere bite.


Ik ken ze, maar vind die van Tivall toch lekkerder.

Ik ook.........en ze zijn er weer  :wave:   Zaterdag gelijk voorraadje aangelegd.

Vandaag at ik tomaten/koriandersoep, pasta met tomaten/goodbitegehaktsaus en Griekse boeren salade, waarin ook al tomaten. O ja en ook reserva sherryazijn, niet zo Grieks maar wel erg lekker.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #9022 Gepost op: 27 oktober 2014, 23:46:20 »
Preitaart.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #9023 Gepost op: 28 oktober 2014, 13:53:30 »
Witlofsalade.

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #9024 Gepost op: 28 oktober 2014, 15:16:17 »
Restgroenten-cake in een 'skelet' van ei, vokorenmeel en boekweitgrutten, groenekoolbladrol gevuld met gebakken tofublokjes en misosaus, gele bietjes in botersaus, teriyakitori en komkommer. Dadel-amandel-chocolade (gekregen, uit Dubai) als toetje.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #9025 Gepost op: 28 oktober 2014, 15:46:48 »
Paneer makhani, baigan bharta (gerookte aubergine), gemengde dal en biryani rijst (gisteren allemaal gemaakt tijdens een workshop Indiaas koken). Omdat het net te weinig is voor drie personen maak ik er nog saag paneer bij.  :hungry:

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #9026 Gepost op: 28 oktober 2014, 21:55:06 »
Oh Monica, dat klinkt goed!
Waar had je de workshop en hoe rookte je de baigan bharta?

Hier ook weer Indiaas, maar bezorgspul. Superleuk dat er wat diversiteit komt :D
Vanavond probeerden we dan ook puri (gefrituurd brood), dahi balla chaat (soort falafel in yoghurt met kikkererwten, tomaat, komkommer, rode ui, groene pepertjes (ik vraag altijd of het pittig kan, dit waren scherpe :D), mint chutney, tamarinde chutney en chaat), khatte meethe aloo (zoetzure aardappelen), idli's (gestoomde rijstcakejes) met samber en chutney, tandoori paneer, aloo mattar (met doperwtjes en worteltjes uit blik) en een heel ander soort naan dan gemiddeld.
Toe een brownie van Niemeijer :heart:
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #9027 Gepost op: 28 oktober 2014, 23:59:23 »
Een stoofje van peterseliewortel, spruitjes en broccoli in tomatensaus met bonenkruid. Erbij champignon-uirisotto.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #9028 Gepost op: 29 oktober 2014, 09:27:15 »
Pizza!  :D

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #9029 Gepost op: 29 oktober 2014, 10:15:28 »
Komkommer, wortelsalade, polenta van maïs- en boekweitgrutten met knoflookbieslook, veggie bitterballen, sperzieboontje in botersaus, spruiten.

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #9030 Gepost op: 29 oktober 2014, 14:43:21 »
Oh Monica, dat klinkt goed!
Waar had je de workshop en hoe rookte je de baigan bharta?

Hier ook weer Indiaas, maar bezorgspul. Superleuk dat er wat diversiteit komt :D
Vanavond probeerden we dan ook puri (gefrituurd brood), dahi balla chaat (soort falafel in yoghurt met kikkererwten, tomaat, komkommer, rode ui, groene pepertjes (ik vraag altijd of het pittig kan, dit waren scherpe :D), mint chutney, tamarinde chutney en chaat), khatte meethe aloo (zoetzure aardappelen), idli's (gestoomde rijstcakejes) met samber en chutney, tandoori paneer, aloo mattar (met doperwtjes en worteltjes uit blik) en een heel ander soort naan dan gemiddeld.
Toe een brownie van Niemeijer :heart:

Oh jammie, dat klinkt ook allemaal lekker. We zijn hier dol op Indiaas eten.

We hebben gisteren zitten smullen. De workshop is drie maandagavonden bij de Volksuniversiteit (Almere). Twee jaar geleden had ik al de vegetarische workshop gevolgd. Dit jaar was er alleen een gewone workshop, maar ik heb afgesproken dat ik i.p.v. de kip dan paneer of iets anders gebruik. De recepten zijn makkelijk aan te passen. De baigan bartha heb ik gemaakt met aubergine die een half uurtje in de oven heeft gelegen (250 graden). Je krijgt dan natuurlijk niet die echte rooksmaak, maar je moet wat als er geen gas voorhanden is.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #9031 Gepost op: 29 oktober 2014, 17:32:03 »
Maandag vrij uitgebreid met gegrilde courgette, gebakken auergine en tomatensaus. Feta uit de oven en pasta. Gisteren pasta-salade tussen de vergaderingen door, en nu spinazie met ui en brie.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #9032 Gepost op: 29 oktober 2014, 20:41:46 »
Nasi goreng met ui, wortel, witte kool (szechuanpeper, komijn-, koriander- en anijszaad). Erbij spruitjes en champignons in een soja-gembersaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #9033 Gepost op: 30 oktober 2014, 13:17:27 »

Oh jammie, dat klinkt ook allemaal lekker. We zijn hier dol op Indiaas eten.

We hebben gisteren zitten smullen. De workshop is drie maandagavonden bij de Volksuniversiteit (Almere). Twee jaar geleden had ik al de vegetarische workshop gevolgd. Dit jaar was er alleen een gewone workshop, maar ik heb afgesproken dat ik i.p.v. de kip dan paneer of iets anders gebruik. De recepten zijn makkelijk aan te passen. De baigan bartha heb ik gemaakt met aubergine die een half uurtje in de oven heeft gelegen (250 graden). Je krijgt dan natuurlijk niet die echte rooksmaak, maar je moet wat als er geen gas voorhanden is.

Wat leuk  :D
,,,,فلافل

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #9034 Gepost op: 30 oktober 2014, 13:46:46 »
Twee gasten die het volgende krijgen opgedist:
•   Gevarieerde salade
•   Boleten-kruidensoep
•   Koolrol met misosaus/ springspruitjes/ bonengumbo/ groentencake/ gele biet/      teriyakitori
•   Dessert met peren & vijgen in wijnsaus/ kaki/ ijs


Gisteren maakte mijn vrouw onder meer een tempe-rol gevuld met gebakken kool en een andere met boontjes. Erg fraai.
Dunne tempeplak bakken, rol maken en vullen, prikker erin eventueel.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #9035 Gepost op: 30 oktober 2014, 15:06:49 »
Leuk idee, die tempeh rol. Als je die dan in stukjes snijdt krijg je een soort tempe sushi, misschien een prikkertje erdoor om het bij elkaar te houden?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #9036 Gepost op: 30 oktober 2014, 19:09:09 »
Paprika, courgette, aubergine, ui en halloumi vd grill.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #9037 Gepost op: 30 oktober 2014, 22:51:04 »
Käsespätzle. Erbij een restjessalade van ijsbergsla, radijs, bleekselderij, meiraap, paprika, wortel en kidneybonen met mosterd-honingdressing.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #9038 Gepost op: 30 oktober 2014, 22:59:14 »
Het thema van de koksopleiding vandaag was aardappel.  Dus ik at pommes duchesse, pommes dauphine, aardappelwafeltjes en later nog een broodje kaas. 

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #9039 Gepost op: 31 oktober 2014, 09:15:38 »
Ik at gisteren maar wat extra fruit want had geen tijd om te eten vanwege personeelsvereningingsactiviteiten. bij de wijn nog wat kaas en nootjes en bij thuiskomst nog maar een boterham met vegetarische smeerworst en sambal.  :-\
vanavond taartworkshop met diezelfde personeelsvereniging, ik denk dat ik voor die tijd eerst nog even langs de vegetarische slager ga voor een shoarmarol ofzo. Om te voorkomen dat ik me tijdens de workshop volstop met suiker... :-X