Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9140 Gepost op: 17 november 2014, 12:42:19 »
Gisteren zelfgemaakte tapas al Andaluz, vandaag linzensoep.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9141 Gepost op: 17 november 2014, 17:21:43 »
Pompoen/kikkererwtcurry, aubergine-tamarindecurry, bulgur met komijnraita, pappadum. Erbij mangolassi van versperst mangosap.
,,,,فلافل

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9142 Gepost op: 17 november 2014, 18:36:58 »
Bulgursalade met sperziebonen, paprika, kikkererwten en feta.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9143 Gepost op: 17 november 2014, 20:30:03 »
Een ovenschotel: een bodem van polenta, bedekt met kort gewokte wilde spinazie (met uitje, knoflook, pepertje, nootmuskaat) en een dun laagje mozzarella.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9144 Gepost op: 18 november 2014, 20:18:25 »
Rodebietenrisotto (met ui, champignons, pepertje, venkelzaad, Parmezaanse kaas). Erbij een salade van witlof, gekiemd fenegriekzaad, wortel, komkommer en ijsbergsla met mosterd-citroendressing.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9145 Gepost op: 18 november 2014, 21:47:48 »
macaroni met rode puntpaprika, courgette en tomatensaus en geraspte kaas.
,,,,فلافل

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9146 Gepost op: 19 november 2014, 08:33:04 »
Gisteren couscous, vandaag spinazierisotto!

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9147 Gepost op: 19 november 2014, 16:52:46 »
Gisteren aten we bij De Oude Plek (om de keuken schoon te houden vanwege vroege huizenkijkers vandaag) en vandaag venkelsalade, met een pasta'tje waarschijnlijk, wat voor één is een verrassing want de man kookt.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9148 Gepost op: 19 november 2014, 18:21:20 »
Eergister moesten er hamburgerbroodjes op, dus we probeerden die lupineburger van We Love Nature en dat Menu Fromageding met sla, tomaat, sausjes en ui.
Gister bucatini met tomatensaus van kerstomaatjes uit blik en gedroogde peterselie, basilicum, oregano en selderij. Toe tiramisu van de super.
Vanavond mais-chaat, dal met o.a. kokos, mosterdzaad en curryblad, gebakken paprika's in tomatensaus met o.a. kardemom, kloriander en groene peper. Erbij basmatirijst en als het meezit papadums. Toe thee met bonbon.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9149 Gepost op: 19 november 2014, 20:48:34 »
Nasi goreng met spitskool en wortel (komijn-, kardemom- en venkelzaad, szechuanpeper). Wokje van ui, champignon en aubergine met gember en lichte sojasaus. Gemarineerde tempeh. Erbij een frisse, simpele salade van komkommer en bleekselderij met wittewijnazijn
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9150 Gepost op: 19 november 2014, 22:26:48 »
Aardappels, spruitjes, Goodbite vegarookworst, appelsmoes, piccalilly en sambal.
,,,,فلافل

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9151 Gepost op: 20 november 2014, 00:08:13 »
Rijst, Quorn filet, een kool-wortelstofpot met de kerriesaus van supermarktmerk die gratis bij de Quorn zat. Ik ben er weer op een pijnlijke manier aan herinnerd dat eigenlijk geen saus uit pakjes moet kopen... te zoet en voor de rest weinig smaak. Met een hoop kruiden heb ik de boel nog een beetje kunnen redden.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9152 Gepost op: 20 november 2014, 07:59:15 »
Gisteren laat thuis en (zeldzaam) echt geen zin om te koken. Pizza margherita besteld.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9153 Gepost op: 20 november 2014, 20:50:02 »
Ik had zin in bonen en avocado, maar ik had vorige week al wrapjes gemaakt. Mijn vriend vindt taco's te onhandig om te eten, dus heb ik maar ovenschotel met tortillachips gemaakt  ;D
Laagjes chips met ertussen tomaat, lenteui, mais, zwarte bonen en puntpaprika. Beetje kaas ertussen en erover, 20 min in de oven. Erbij guacamole, zure room, ijsbergsla met komkommer en tomaat. Lekker zonnig zo, met dat donkere weer  8)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9154 Gepost op: 20 november 2014, 23:47:55 »
Een ietwat experimenteel stoofje van spruitjes, ui en tomaat, met knoflook, pepertje, gember, anijs- en lavaszaad, citroensap en stukjes geroosterde amandel. Erbij een pilao van rijst, gele linzen en nigella - gekookt met een stukje kaneelstok.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9155 Gepost op: 21 november 2014, 07:48:36 »
Het onderwerp op school was eieren gisteren. Dus ik at gepocheerde eieren, omeletten en maakte biscuitgebak, banketbakkersroom en botercreme. Taart toe dus  ;D

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9156 Gepost op: 21 november 2014, 11:20:30 »
Gisteren zelfgemaakte pizza, simpel met heel veel tomatensaus met prei, maar heel erg lekker. Vanavond een snoepmaaltijd: rauwe groenten, yoghurtdip, stokbroodje knoflookboter en andere kleine hapjes. Glas wijn erbij, nu al zin in.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9157 Gepost op: 21 november 2014, 11:25:23 »
Ik at gisteren pannenkoeken (met drie delen bloem en een deel poffertjesmix gemaakt, en een snufje kaneel erdoor en flink wat citroenrasp) met een vulling van ui/knof, champs, paprika, tofu en spinazie (met een beetje ketjap). En ook een paar classics zonder groentevulling maar met suiker/kaneel/citroensap en suiker/kaneel/cacao erop. :smul:
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9158 Gepost op: 21 november 2014, 12:03:32 »
Ik had zin in bonen en avocado, maar ik had vorige week al wrapjes gemaakt. Mijn vriend vindt taco's te onhandig om te eten, dus heb ik maar ovenschotel met tortillachips gemaakt  ;D
Laagjes chips met ertussen tomaat, lenteui, mais, zwarte bonen en puntpaprika. Beetje kaas ertussen en erover, 20 min in de oven. Erbij guacamole, zure room, ijsbergsla met komkommer en tomaat. Lekker zonnig zo, met dat donkere weer  8)

Wat lekker! Hoeveel laagjes chips had je dan?
,,,,فلافل

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9159 Gepost op: 21 november 2014, 14:55:23 »
Gisteren een salade, groentenomelet en stokbrood met brie en tapenade, vandaag linzensoep met knolselderij, pul biber en gember, roggebrood met sambalsmeerkaas en avocado.