Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9320 Gepost op: 17 december 2014, 10:11:34 »
Omdat ik na mijn werk direct ga sporten, heb ik mijn man geinstrueerd om te koken. 'Iets' met wat we nog in huis hebben: champignons, een puntpaprika, wortels en ijsbergsla.
Hij keek een beetje bedrukt, dus ik ben benieuwd wat het wordt!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9321 Gepost op: 17 december 2014, 18:32:44 »
Gisteren gegeten bij een collega. Zij zei: 'Ik had geen zin om te koken dus ik heb i.v.m. Chanukah aardappelkoekjes, bieten met noten, omelet en salade klaargemaakt' Toe was er ook nog taart (niet zelfgemaakt). Ik ben benieuwd wat ik krijg als ze wel zin heeft om te koken.

Vandaag licht: restje spruitjescurry.

Morgen met het werk kerstdiner in Van der Valk. Ik weet al wat ik krijg.
« Laatst bewerkt op: 17 december 2014, 18:38:47 door LL de Ling »

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9322 Gepost op: 17 december 2014, 20:42:54 »
Surinaamse bami met paksoi en selderij, hard gekookt ei, plakjes komkommer en radijs en op verzoek ook nog wat pindasaus erbij gemaakt. Erbij pulauri (van Rustem@Amsterdam) met aardappelchutney. Toe macarons en een brownie van Niemeijer :kwijl:
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9323 Gepost op: 17 december 2014, 20:44:56 »
AH pizza.

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9324 Gepost op: 17 december 2014, 21:24:42 »
Gisteren een luxe tosti en een salade, vandaag salade met een boterham met mc2burger. Morgen kerstborrel op kantoor, hopelijk hebben ze weer van die vegetarische 'bitterballen' van chef Thor, met allerlei aparte smaken zoals kokoscurry en spinazie/kaas.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9325 Gepost op: 17 december 2014, 23:01:43 »
Gisteren gegeten bij een collega. Zij zei: 'Ik had geen zin om te koken dus ik heb i.v.m. Chanukah aardappelkoekjes, bieten met noten, omelet en salade klaargemaakt' Toe was er ook nog taart (niet zelfgemaakt). Ik ben benieuwd wat ik krijg als ze wel zin heeft om te koken.
:D Ik had ook geen zin om te koken, dus ik heb i.v.m. het druilerige weer rode kool met een kuiltje gebakken appeltjes, gebakken aardappelpartjes, en een mozzarellaburger klaargemaakt.
Gemüse ist mein Fleisch

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9326 Gepost op: 17 december 2014, 23:05:55 »
Ik had ook geen zin om te koken, dus afhaalpizza meegenomen onderweg. Om te vieren dat ik de komende drie weken het rijk alleen heb.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Aiko

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9327 Gepost op: 17 december 2014, 23:07:05 »
Ik had ook geen zin om te koken, dus afhaalpizza meegenomen onderweg. Om te vieren dat ik de komende drie weken het rijk alleen heb.

Oei. Dat is vast een minscore op de Schaal van Selly...

(Ga je nu drie weken lang lekker verslonzen?)

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9328 Gepost op: 18 december 2014, 01:46:10 »
Koelkast leegkoken en doorwerken, dus het werd een beetje saaie spinaziesoep.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9329 Gepost op: 18 december 2014, 10:31:05 »
Gegeten: Brussels lof en paarse spruiten in wok gebakken, aardperen en ubi uit de oven, kaas- en groenteburgers, mangga.
 (oebi, sweet potatoe, zoete aardappel/ mango)
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9330 Gepost op: 18 december 2014, 20:04:43 »
vegetarische 'bitterballen' van chef Thor, met allerlei aparte smaken zoals kokoscurry en spinazie/kaas.

Jaa die zijn lekker.

Hier aubergines met miso, broccolisalade met sesamdressing, Japanse omelet, komkommersalade met 2 soorten zeewier, sushirijst met yuzukosho, yuzunoedels met ponzudressing, ingelegde gember.
,,,,فلافل

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9331 Gepost op: 18 december 2014, 20:59:41 »
Vergadering met omelet, groenten en witte rijst. Maar volgend jaar moeten we vaker broodjes eten denk ik, ivm bezuinigingen ...
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9332 Gepost op: 18 december 2014, 21:03:41 »
Op verzoek van onze gast: alweer spaghetti aglio, olio e peperoncino. Erbij een salade van ijsbergsla, koolrabi, wortel, gekiemd fenegriekzaad en peterselie met een lekker zoete mandarijn-mosterddressing.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9333 Gepost op: 18 december 2014, 21:17:41 »
Nasi. Slagroomtruffel toe.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9334 Gepost op: 18 december 2014, 22:21:17 »
Met dit donkere weer heb ik zin in zomers eten (avocado!): wraps met zwartebonen-tomaten-groentensaus, ijsbergsla, tomaatjes, komkommer, ingelegde groene pepers, wat gerapste kaas, zure room en guacamole  :-*

Bij de AH hebben ze weer diepvrieskruiden in zo'n kartonnen busje. Erg handig voor iemand als ik, die vaak koriander gebruikt, maar niet zoveel per keer. Ook erg lekker in wrapjes.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9335 Gepost op: 18 december 2014, 22:24:08 »
Vooraf bara van Rustem met restje pindasaus om te dippen. Daarna soep met o.a. knolselderij, wortel, pastinaak, prei en lenteui.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9336 Gepost op: 19 december 2014, 07:46:58 »
Morgen met het werk kerstdiner in Van der Valk. Ik weet al wat ik krijg.

Dat werd een groentensoep (nogal zout), groenten met brie (nogal groenten met brie) en tiramisu. Ach, sinds de appelmoes met kers zijn ze aardig ontwikkeld en het was erg gezellig.

Vanavond weet ik nog niet, maar de buurvrouw heeft een zak andijvie in de koelkast gelegd. Andijvie dus, maar geen saaie stamppot. Maar wat?

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9337 Gepost op: 19 december 2014, 12:19:45 »
Gisteren op het werk foccacia en ravioli gemaakt (en gegeten). Flinke rest pastadeeg mee naar huis genomen en daar weer een deel van ingevroren. Het niet ingevroren deel zal vanavond spaghetti worden met tomaat, courgette, pompoenpesto, pijnboompitjes en flink wat parmezaan. Denk ik  :D

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9338 Gepost op: 19 december 2014, 21:03:47 »
Lekker fris gekruide rode kool. Gekookte aardappeltjes met peterselie. Sellerieburgers.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9339 Gepost op: 20 december 2014, 18:22:41 »
Käsespätzle. Tortelloni. Broccoli in tomatensaus. Wortel, courgette en puntpaprika uit de grillpan.
Gemüse ist mein Fleisch