Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9360 Gepost op: 25 december 2014, 00:25:57 »
Kerstavond met de schoonfamilie. 's Middags thee, koffie, kerststol, twee taarten, zoete hapjes, mandarijnen. 's Avonds een vrij uitgebreide, eclectische maaltijd: aardappelsalade, aardappelkroketten, wortelsalade, worstjes (met en zonder), bonensalade, aspergeroomsoep, zuurkool en mijn stoofpotje (die zeer in de smaak viel).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9361 Gepost op: 25 december 2014, 10:52:36 »
Gisteravond linzensoep met volkorenbrood, vanavond traditionele kerst-kaasfondue na een lange wandeling.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9362 Gepost op: 25 december 2014, 18:57:14 »
De schoonfamilie gaat vanavond naar Die Zauberflöte (Kristof speelt Monostatos). Vooraf zijn ze nog bij ons langs geweest. Wie honger had, kreeg een kommetje stoofpot (overgebleven van gisteren) en/of brood met hummus (de Syrische vriend van Kristofs nichtje vond de hummus erg lekker en wilde het recept  :D ).
Gemüse ist mein Fleisch

Aiko

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9363 Gepost op: 25 december 2014, 19:12:24 »
en wilde het recept  :D ).

En ons vertel je nu niks?

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.521
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9364 Gepost op: 25 december 2014, 20:32:42 »
temlehin hoisinsaus

Wat is dat voor hoisinsaus?
Snel typen op een tabletje  ;) Het was tempeh in hoisinsaus  :P

Offline karl

  • *****
  • 6.278
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9365 Gepost op: 26 december 2014, 11:00:42 »
Voor Kerstdag werkte de familie tesamen. Dochter had allerlei hapjes waaronder met rucolapesto gevulde komkommerrondjes, wilde wortel met kwark-mosterdsausje als lekkere dip, bladerdeeggebakjes, dadels met geitenkaas. Mijn vrouw had smakelijke courgettesoep gemaakt. Ikzelf een stoofpotje van verschillende champignons, witloof en selder in een met lichte room verrijkte, zelfgetrokken bouillon van champignons met daarbij in de oven geroosterde rode krielaardappelen, boterraapjes en wortelen. Zoon eindigde met een heerlijk dessert van uit de Elzas meegebrachte Kerststol, met vanilleijs, crème Anglaise en rodevruchtencoulis.
Volmondige bieren en fijne wijnen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9366 Gepost op: 26 december 2014, 18:26:34 »
Eigenlijk wilde ik boerenkoolquiche eten. Een restje prei, een stuk of wat champignons, een stukje ui en wat kruimels feta moesten echter op. Het werd: champignon-ui-preirisotto. Erbij spruitjes met walnoot, honing en feta (experimentje, zeer geslaagd).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9367 Gepost op: 26 december 2014, 18:38:49 »
Omelet met kastanjechampignons en algen, erbij prei met sojasaus, en boekweitnoedels. De intentie was Japans maar alg en boekweit (Galettes!) was voor mij vooral Bretons.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9368 Gepost op: 26 december 2014, 21:37:38 »
kerstavond Chinees gemaakt: zijde tofu in een zwarte peper/bonensaus waar ik heel tevreden over was en paksoi met Chinese paddestoelen en sesamolie. Rijst erbij. 's avonds bij vrienden nog bladerdeeg uit de oven met geitenkaas, en 2 lekkere kaasjes met toast en de nodige champagne.
Gisteren groentesoep vooraf. Daarna aardappelgratin en prei met citroenolie (zonder het ei). Toe aardbeienijs met pepertjes van Grunschnabel.
Vandaag kaasfondue met om te dippn naast brood ook kerstomaat, witlof en bloemkool. Toe een pastel de nata.
,,,,فلافل

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9369 Gepost op: 27 december 2014, 11:20:58 »
Vanavond wordt het een vietnamees getinte salade denk ik, na al het eetgeweld met Kerst. Chinese kool, wortel, paprika, komkommer, bosui, boontjes, rode peper en pinda's met een lichte dressing.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9370 Gepost op: 27 december 2014, 20:01:11 »
Linzen met puntpaprika, djinten, pul biber en een paar spruiten.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9371 Gepost op: 27 december 2014, 20:27:40 »
Spruitjesstamppot. Tomaten-paprikasausje. Gebakken ui en champignons.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9372 Gepost op: 28 december 2014, 18:09:43 »
Nasi goreng met ui, wortel en spitskool (knoflook, pepertje, gember, komijn-, koriander- en venkelzaad, szechuanpeper).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9373 Gepost op: 28 december 2014, 21:30:18 »
Eerste kerstdag met de familie naar de Chinees, nogal saai maar mijn ouders nodigen iedereen elk jaar uit en zij eten nou eenmaal graag chinees.
Tweede kerstdag een rest boerenkool aangevuld met wat er nog in de groetenla lag.
Gisteren bruine bonen met rijst en tomatensalade.
Vandaag saucijzenbroodjes met salade.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9374 Gepost op: 28 december 2014, 21:42:01 »
pastinaak-mosterdsoep, gierst, wittekoolsla, bloemkool met tahin, wortelsla en een spinazie-kaas'tasje'.
,,,,فلافل

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.521
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9375 Gepost op: 29 december 2014, 18:25:28 »
Op eerste kerstdag voor mijn ouders en zus gekookt. Zwager had geen zin in kerstgedoe, dus bleef de hond gezelschap houden.
Niet helemaal vegetarisch gekookt (geen van allen vega):
's Middags bladerdeeg met geitenkaas met honing en walnoten.
Bij het hoofdgerecht aardappels met rozemarijn uit de oven, een hele grote pan stoofpeertjes met wat kaneelstaafjes, kruidnagels, peperkorrels en jeneverbessen en een scheut diksap. Verder hollandse salade met tomaat, hardgekookt ei, komkommer en augurk. Toe tiramisu, gemaakt van lange vingers, twee kopjes espresso, kuipje mascarpone, pakje slagroom en wat cacaopoeder. Simpel maar lekker  ;)

Tweede kerstdag gado-gado met ei en tofu, zaterdag hutspot met vegogehakt.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9376 Gepost op: 29 december 2014, 21:11:52 »
Macaroni met aubergine, tomatensaus, paprika, geraspte kaas. Zo nog een passievrucht.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9377 Gepost op: 29 december 2014, 23:27:36 »
Rijst met spitskool, wortel en rozijnen en Indiase kruiden (kardemom, anijs-, komijn-, mosterdzaad, fenegriek, nootmuskaat, kurkuma). Erbij pappadums met mangochutney (zelf gekocht).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9378 Gepost op: 30 december 2014, 07:49:53 »
Gisteren gebakken aardappeltjes en een simpele salade van witte kool, tomaat, komkommer, paprika, koolrabi en cashewnoten met een knoflookdressing.
Vanavond de rest van de aardappeltjes, maar dan in een tomatensaus met kikkererwten en gegrilde halloumi. Denk ik  ;D

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9379 Gepost op: 30 december 2014, 10:06:38 »
gisteren de saucijzenbroodjes opgemaakt, weer met een salade erbij.