Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9560 Gepost op: 26 januari 2015, 17:51:02 »
@Superhelen: Zie hier de piemakerdraad ;D
Ga van de week 2 verschillende appeltaartjes erin testen, wordt de eerste zoete pie-poging hier. Al had meneer Bast even geleden ook een vrij zoet uitgevallen hartige gemaakt met vegagehakt, appel, cheddar en kaneel. Leuk speelgoed in ieder geval :D

@Bast: was de aubergine-miso lekker geworden?
Japanse rijst is idd lastig te maken  :( Wat was er aan mislukt.

Aubergines grillen wilde al niet zo, toen lette ik niet op de pan van de saus en daarna karameliseerde het net ietsje teveel. Niet optimaal bereid dus, maar zeker lekker. Dus dank je wel :-*
De rijst was te nat en wat zompig, bijna op het papperige af. Met geroosterd sesamzaad en het zeewier was het eetbaar, maar ik moet dringend meer oefenen. Teveel aan basmati :heart: gewend misschien ::)

Ook benieuwd naar je zeekool trouwens...

Vanavond eten we in ieder geval gepofte biet, zuring-dilleyoghurt, gebakken krieltjes, restje ingelegde rettich en wortel, een slaatje van een little gem met een restje rode paprika.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9561 Gepost op: 26 januari 2015, 18:57:49 »
nu in een ovenschotel met aardappel, doperwten en kaassaus.

Oeh kun je indien mogelijk dat recept opschrijven, dat lijkt me heel lekker?
(Over de zeekool later antwoord).

@Bast: was de aubergine-miso lekker geworden?
Japanse rijst is idd lastig te maken  :( Wat was er aan mislukt.

Het is verplaatst naar morgen, want file en laat thuis, maar als het lekker is zal ik het uitwerken ja.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9562 Gepost op: 26 januari 2015, 21:20:08 »
Ja, dat doe ik ook altijd, met snijbonen. Grotere stukjes van 1,5 à 2 cm ofzo, zodat het ruitjes worden.
Ziet er prima uit, eet prima weg, en een stuk minder gedoe dan die heel smalle reepjes.

Hier trouwens geen brie vandaag. Niet dat ik iets principieels tegen brie heb hoor, maar ten eerste is het geen dinsdag, en ten tweede eet ik haast nooit brie.
Het wordt wsl iets van stamppot, vriend heeft verstandskies eruit laten trekken vanmorgen dus wil zacht voeder.

Pasta met een saus van sjieke paddo's, wijn en zure room, erbij courgette. Toen ik me bedacht paddo geen eiwit-bron schijnt te zijn, wat parmezaanse kaas geraspt.
Stom genoeg was man nog een beetje ziekjes dus die wilde niet mee-eten. :(
En morgen, is het dinsdag en ga ik in elk geval sporten, dus dan wordt het pasta-spinazie en brie!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9563 Gepost op: 26 januari 2015, 23:56:19 »
Gisteren allemaal spannends bij FG Food Labs  :hungry:. Ik vermeldt  :-[  hier alvast dat een soort venkelchip onderdeel was van het dropdessert en we bij de koffie oa een dulc-de-lechemacaron kregen. Verder veel groenten van het seizoen nogal anders klaargemaakt. Het was heel leuk en heel lekker en ik doe snel nog uitgebreider verslag.
Vandaag hotdog maken voor de tv: sla, vegaworstjes, brood, mosterdsaus, gesauteerde uien en zuurkool op tafel zodat ieder bouwwerken naar eigen smaak kon maken.
« Laatst bewerkt op: 27 januari 2015, 17:36:30 door jol »

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9564 Gepost op: 27 januari 2015, 07:44:20 »
Gaaf Jol!

Wegens file en laat thuis gisteren geen zin meer om te koken, dus ik at een tosti kaas en wat tomaat en komkommer. Lunch was een grote salade dus ik had mijn vitamientjes al wel binnen.

Vanavond dus weer een poging tot de bloemkoolschotel.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9565 Gepost op: 27 januari 2015, 09:18:03 »
@Superhelen: Zie hier de piemakerdraad ;D
Ga van de week 2 verschillende appeltaartjes erin testen, wordt de eerste zoete pie-poging hier. Al had meneer Bast even geleden ook een vrij zoet uitgevallen hartige gemaakt met vegagehakt, appel, cheddar en kaneel. Leuk speelgoed in ieder geval :D

Djiez wat lekker! Nu wil ik ook een piemaker. En eigenlijk ook nog een contactgrill en een Versapers (zeker na het stuk van Joke gelezen te hebben). En een extra keukenkastje om dit alles in op te bergen  ;D.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9566 Gepost op: 27 januari 2015, 12:14:46 »
@Superhelen: Zie hier de piemakerdraad ;D
Ga van de week 2 verschillende appeltaartjes erin testen, wordt de eerste zoete pie-poging hier. Al had meneer Bast even geleden ook een vrij zoet uitgevallen hartige gemaakt met vegagehakt, appel, cheddar en kaneel. Leuk speelgoed in ieder geval :D

Djiez wat lekker! Nu wil ik ook een piemaker. En eigenlijk ook nog een contactgrill en een Versapers (zeker na het stuk van Joke gelezen te hebben). En een extra keukenkastje om dit alles in op te bergen  ;D.

En ook een fooddehydrator?! Misschien moeten we gaan delen... Jij de ene week de grill en ik de pie-maker ;D

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9567 Gepost op: 27 januari 2015, 12:15:10 »
Gisteren allemaal spannends bij FG Food Labs  :hungry:. Ik vermeldt hier alvast dat een soort venkelchip onderdeel was van het dropdessert

 :D Like!

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9568 Gepost op: 27 januari 2015, 13:34:22 »
@Superhelen: Zie hier de piemakerdraad ;D
Ga van de week 2 verschillende appeltaartjes erin testen, wordt de eerste zoete pie-poging hier. Al had meneer Bast even geleden ook een vrij zoet uitgevallen hartige gemaakt met vegagehakt, appel, cheddar en kaneel. Leuk speelgoed in ieder geval :D

Djiez wat lekker! Nu wil ik ook een piemaker. En eigenlijk ook nog een contactgrill en een Versapers (zeker na het stuk van Joke gelezen te hebben). En een extra keukenkastje om dit alles in op te bergen  ;D.

En ook een fooddehydrator?! Misschien moeten we gaan delen... Jij de ene week de grill en ik de pie-maker ;D

Ik zie een keukenapparatuurbibliotheek ontstaan! Een broodbakmachine erbij is ook wel leuk :-).

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9569 Gepost op: 27 januari 2015, 13:46:40 »
@Superhelen: Zie hier de piemakerdraad ;D
Ga van de week 2 verschillende appeltaartjes erin testen, wordt de eerste zoete pie-poging hier. Al had meneer Bast even geleden ook een vrij zoet uitgevallen hartige gemaakt met vegagehakt, appel, cheddar en kaneel. Leuk speelgoed in ieder geval :D

Djiez wat lekker! Nu wil ik ook een piemaker. En eigenlijk ook nog een contactgrill en een Versapers (zeker na het stuk van Joke gelezen te hebben). En een extra keukenkastje om dit alles in op te bergen  ;D.

En ook een fooddehydrator?! Misschien moeten we gaan delen... Jij de ene week de grill en ik de pie-maker ;D

Ik zie een keukenapparatuurbibliotheek ontstaan! Een broodbakmachine erbij is ook wel leuk :-).

Die heeft mijn moeder ;).

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9570 Gepost op: 27 januari 2015, 14:48:55 »
Ik heb een dehydrator, mag ik nu ook meedoen? ;D

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9571 Gepost op: 27 januari 2015, 15:13:51 »
Gegratineerde witlof, gekookte aardappel met olijfolie, tofubroodje.

Motie van ongenoegen: die Ecoplaza heeft allerlei aanbiedingen zoals kroket van de vegetarische slager of seitanbroodje. Kom je, dan is er iets mis met de bestelling of een andere smoes; er is kortom niks van de aanbieding te vinden. Als je dat bij AH overkomt, krijg je een bon zodat je alsnog later de aanbieding kunt kopen. Ecoplaza: nee. Zo prijzen ze zich de markt uit.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9572 Gepost op: 27 januari 2015, 15:40:26 »
Ik heb een dehydrator, mag ik nu ook meedoen? ;D

Tuurlijk!

Wat dehydrate je daar zoal mee? En waarom?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9573 Gepost op: 27 januari 2015, 15:51:02 »
Ik heb een dehydrator, mag ik nu ook meedoen? ;D

Jij woont te ver weg. Dit is nu eens voor mensen buiten de randstad :P.

Maar welke heb je?? Zag dat ze nu ook een heel goedkope van Princess verkopen, voor maar 44 euro. Geen idee of het een goede is.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.901
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9574 Gepost op: 27 januari 2015, 15:59:15 »
Kun je met die dingen ook brie klaarmaken?

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9575 Gepost op: 27 januari 2015, 16:02:20 »
Kun je met die dingen ook brie klaarmaken?

Wat voor brie had je willen hebben? Gebakken brie, een brie-pie, gedehrydrateerde brie, of uitgeperste brie / brie-sap?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9576 Gepost op: 27 januari 2015, 16:03:55 »
Ja, ja, ja, en ieuw!

Die brie-chips, dat lijkt me wel wat.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.901
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9577 Gepost op: 27 januari 2015, 16:04:27 »
Kun je met die dingen ook brie klaarmaken?

Wat voor brie had je willen hebben? Gebakken brie, een brie-pie, gedehrydrateerde brie, of uitgeperste brie / brie-sap?

Brie is brie, maar als ik moet kiezen, briebrood lijkt me wel lekker!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9578 Gepost op: 27 januari 2015, 16:27:37 »
Kun je met die dingen ook brie klaarmaken?

Wat voor brie had je willen hebben? Gebakken brie, een brie-pie, gedehrydrateerde brie, of uitgeperste brie / brie-sap?

Brie is brie, maar als ik moet kiezen, briebrood lijkt me wel lekker!
Ik heb eens brie-ijs gegeten...
Het was, eh, hoe zal ik het zeggen?
Herinneren jullie je :pukey: nog?
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9579 Gepost op: 27 januari 2015, 16:36:17 »
Kun je met die dingen ook brie klaarmaken?

Wat voor brie had je willen hebben? Gebakken brie, een brie-pie, gedehrydrateerde brie, of uitgeperste brie / brie-sap?

Brie is brie, maar als ik moet kiezen, briebrood lijkt me wel lekker!
Ik heb eens brie-ijs gegeten...
Het was, eh, hoe zal ik het zeggen?
Herinneren jullie je :pukey: nog?


Is  :bigeyes: niet goed genoeg?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner