Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9821 Gepost op: 02 maart 2015, 19:16:15 »
Speciaal voor Bambrie: http://www.huffingtonpost.com/2015/02/27/brie-cheese-recipes_n_3677996.html?ncid=fcbklnkushpmg00000063

Lekker!

Ook die bladerdeegtoastjes met brie en nutella? Nu hou ik toch al niet van de combinatie hartig met zoet, en al helemaal niet als het kaas betreft, maar dat spant de kroon. Geef mijn portie maar aan Fikkie (zie sig), maar ik ben bang dat hij het ook niet door z'n strot zal krijgen.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9822 Gepost op: 02 maart 2015, 19:23:15 »
Speciaal voor Bambrie: http://www.huffingtonpost.com/2015/02/27/brie-cheese-recipes_n_3677996.html?ncid=fcbklnkushpmg00000063

Lekker!

Ook die bladerdeegtoastjes met brie en nutella? Nu hou ik toch al niet van de combinatie hartig met zoet, en al helemaal niet als het kaas betreft, maar dat spant de kroon. Geef mijn portie maar aan Fikkie (zie sig), maar ik ben bang dat hij het ook niet door z'n strot zal krijgen.
Nee, die leek me bizar vies, en ze waren toch al erg van het zoete. Maar boekweit-pannenkoek, met brie en snijbiet, dat lijkt me wel wat.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.325
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9823 Gepost op: 02 maart 2015, 19:32:39 »
Een ovenschotel van aardappelschijfjes, bloemkoolroosjes en een mosterdsausje, bedekt met mozzarella en bestrooid met nigella.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9824 Gepost op: 02 maart 2015, 20:37:44 »
Speciaal voor Bambrie: http://www.huffingtonpost.com/2015/02/27/brie-cheese-recipes_n_3677996.html?ncid=fcbklnkushpmg00000063

Lekker!

Ook die bladerdeegtoastjes met brie en nutella? Nu hou ik toch al niet van de combinatie hartig met zoet, en al helemaal niet als het kaas betreft, maar dat spant de kroon. Geef mijn portie maar aan Fikkie (zie sig), maar ik ben bang dat hij het ook niet door z'n strot zal krijgen.

Fikkie mag geen Nutella ivm de chocolade.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9825 Gepost op: 02 maart 2015, 22:57:39 »
Mac 'n' cheese van Corsendonck, wat parmezaan, restje oude Stender en broccoli. Toe stoofpeertjes met wat Griekse yoghurt.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline jol

  • *****
  • 2.630
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9826 Gepost op: 02 maart 2015, 23:08:59 »
Het grootste deel van de rijsttafelrestjes aan me voorbij laten gaan: enorme keelpijn. Nou glijdt aubergine makkelijk weg dus me maar tegoed gedaan aan wat er nog aan terong belado was.  :yummie:

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9827 Gepost op: 03 maart 2015, 19:41:10 »
Geen  brie, want niet sporten, maar wel: kouseband, pindasaus, rijst en een ei. Ik heb me een beetje overeten aan de pindasaus vrees ik.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9828 Gepost op: 03 maart 2015, 20:22:33 »
Beterschap Jol!

Wegens falende boodschappencoördinatie en een te klein vriesvak weer gefrituurd: uienringen, mozzarellasticks, chilicheesenuggets en groentekroket. Erbij radijsjes en een slaatje van romaine, komkommer, tomaat en rode ui met honing-mosterddressing. Toe mandarijn.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.325
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9829 Gepost op: 03 maart 2015, 20:51:43 »
Pasta met champignonsaus. Erbij een salade van radijs, paprika, koolrabi, komkommer en flageoletbonen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9830 Gepost op: 03 maart 2015, 21:44:14 »
Heel traditioneel, bloemkool, gebakken aardappeltjes en vegaw0rst.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9831 Gepost op: 04 maart 2015, 09:54:46 »
Ik had ergens op het net een recept opgepikt en beetje aangepast naar wat ik in huis had, maar dat werd door de dochters niet echt gewaardeerd :-/
Broccoli, appel, gehakte amandelnoten, dadels, geraspte raap en daarover een vinaigrette met dille, erbij een volkoren meergranenbaguette. Ik vond het wel lekker.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9832 Gepost op: 04 maart 2015, 11:16:09 »
Gisteren was het Nationale Stoofvlees en Friet-dag, in het leven geroepen door Jeroen Meus. Ik maakte de vegetarische versie ervan met seitan, en ovengebakken frietjes :kwijl:

Vandaag spaghetti.

Morgen verschijnt er een artikel nav een opmerking van Jeroen Meus over vegetariërs;). En erbij een recept voor seitanstoverij met bier!

Wij eten dus vandaag die seitanstoverij. Ik lees iedere keer seitans-toverij. Dus ben benieuwd of het een beetje magisch smaakt vanavond!  :roodmannetje:

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9833 Gepost op: 04 maart 2015, 11:18:31 »
Mijn recept is met siroop, peperkoek, appelazijn, mosterd ...
Maar ik ga dat met bier zeker ook eens uitproberen  :)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9834 Gepost op: 04 maart 2015, 21:07:57 »
Miso-aubergines, Japanse salade met ui, gebakken savooiekool, sushirijst, gemberpickles en zijden tofu.
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9835 Gepost op: 04 maart 2015, 21:10:55 »
Oh Joske, dat klinkt ook leuk! Zou je het recept willen delen?

Hier bonenburger, ingelegde bietjes en basmatirijst. Toe stoofpeertje met griekse yoghurt en kaneel.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9836 Gepost op: 05 maart 2015, 15:07:24 »
Oh Joske, dat klinkt ook leuk! Zou je het recept willen delen?

Dit recept stond enkele jaren geleden eens in de krant.
(Ik heb alleen de mosterd er nog aan toegevoegd)

Seitanstoverij, recept van Rik Venken van de Levensboom in Hasselt

400 g seitan
¼ peperkoek
½ pot appelsiroop
3 kruidnagels
2 laurierblaadjes
appelazijn
4 dikke ajuinen
(1 soeplepel mosterd)

Snij de ajuin in ringen en stoof die zachtjes bruin. Voeg de laurier en de kruidnagel en de seitan, die in kleine stukjes gesneden is, toe. Doe daar de siroop en de fijn gekruimelde peperkoek bij en giet er 2 koppen water over. Laat op een zacht vuurtje ongeveer 20 minuten stoven en doe er dan een flinke scheut appelazijn bij (en de lepel mosterd). Afkruiden met peper en zout en een beetje vegetarisch bouillonpoeder of –blokje. Opdienen met frietjes, rijst, puree of rösti-aardappelen. Na 1 dag is deze seitanstoverij nog lekkerder.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.325
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9837 Gepost op: 05 maart 2015, 16:05:41 »
Gemüse ist mein Fleisch

Aiko

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9838 Gepost op: 05 maart 2015, 17:24:56 »
Slurp jij daar je soep mee? Of ben je nu aan het opscheppen (slechte woordgrap)?

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.325
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9839 Gepost op: 05 maart 2015, 19:48:05 »
Slurp jij daar je soep mee? Of ben je nu aan het opscheppen (slechte woordgrap)?
soep·le·pel (de; m; meervoud: soeplepels)
1diepe lepel om soep op te scheppen
 :P

Stamppot boerenkool met aardappel en koolraap (knoflook, pepertje, foelie). Erbij gebakken champignons.
Gemüse ist mein Fleisch