Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10000 Gepost op: 01 april 2015, 20:04:50 »
Oven aardappels, mc2 veggieburger, nbietjes met yoghurt en zaatar, broccoli en appelmoes. Yoghurt toe.
« Laatst bewerkt op: 01 april 2015, 22:02:13 door Selly »
,,,,فلافل

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.332
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10001 Gepost op: 01 april 2015, 21:18:05 »
nietjes met yoghurt en zaatar
Voor het ijzer?  ::)

Gebakken aardappeltjes. Gestoomde bloemkool met een papje. Salade van ijsbergsla, kidneybonen, wortel en koolrabi met citroen-ahorndressing.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10002 Gepost op: 01 april 2015, 22:02:00 »
nietjes met yoghurt en zaatar
Voor het ijzer?  ::)

Gebakken aardappeltjes. Gestoomde bloemkool met een papje. Salade van ijsbergsla, kidneybonen, wortel en koolrabi met citroen-ahorndressing.

hihihi. Bietjes. Ik heb het aangepast.
,,,,فلافل

Offline niewied

  • *****
  • 1.866
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10003 Gepost op: 02 april 2015, 09:19:02 »
Krupuk sayur, dat is veggie krupuk, zelf te frituren, gefrituurde aubergineblokjes met soja-gembersaus, tofubroodje, rijst, wortelsalade, olijven. Fusie in optima forma.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10004 Gepost op: 02 april 2015, 20:12:42 »
Snijbonen en een eiwit-omelet. De dooiers zitten in iets zeer calorierijks en :roodmannetje:

Offline niewied

  • *****
  • 1.866
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10005 Gepost op: 03 april 2015, 11:13:56 »
Wortel-paprikasoufflé, couscous deux légumes, pastinaakenmeersoep, witte parel biobier uit Budel.
Gisteren was witte donderdag, die de Duitsers groen noemen, en dus groen eten met groene, gestoofde prei, aardappel, bioburgermeelmengsel-ei-knoflook-wortelschijf (zelfbraadsel), groene sla met dille.
« Laatst bewerkt op: 03 april 2015, 12:44:02 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.332
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10006 Gepost op: 03 april 2015, 20:56:25 »
Pasta met pompoensaus. Een gedeelte van de saus heb ik met kikkererwten en smaakmakers in de blender gedaan voor een pompoenhummus (voor de komende week op brood).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10007 Gepost op: 04 april 2015, 10:17:26 »
Dinsdag en woensdag rijst met paddenstoelen, groenten (paprika, broccoli, etc) en ketjap, de tweede dag nog met rooktofu erbij.
Donderdag rijst, prei in kerriesaus en tempeh in tomatenmarinade.
Gisteren maar eens geen rijst, maar bieten-'risotto' van gort (van Isa C. M.) en daarbij de Puylinzen met kruidendressing uit het kookboek, maar dan met belugalinzen. Goede combinatie weer, ik geloof dat Vegatopia en ICM wel door één deur kunnen samen. :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.522
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10008 Gepost op: 04 april 2015, 10:36:54 »
Gisteren gado-gado mee naar mijn werk, met goed gelukte satésaus.
Vandaag verse pasta, van die dunne slierten, met een romige kaassaus en champies

Offline Sven

  • *****
  • 3.820
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10009 Gepost op: 04 april 2015, 12:30:03 »
Gisteren gegeten bij "L'Orichidée Rose" in Brussel: in kom met groente, mihoen en daarbovenop stukjes vegaloempia. Ietwas vreemde combinatie maar wel lekker.

Straks Griekse salade met wat bij.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline niewied

  • *****
  • 1.866
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10010 Gepost op: 04 april 2015, 16:06:13 »
Soep van kruiden, ui en wat wortel, Spaanse tortilla, biet, bladerdeegkoekjes, salade, mangga.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10011 Gepost op: 04 april 2015, 20:47:27 »
Gebakken paddo met creme freche en rozemarijn, pasta met knoflook en een ei erdoor, erbij rucola. Toe een taart die ik zelf bij een workshop had gedecoreerd.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.332
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10012 Gepost op: 04 april 2015, 21:41:11 »
Schoonmoeder wilde ons niet laten gaan en had, toen we bij Kristofs oma (in hetzelfde gebouw) waren alvast wat wortels in de pan gesmeten en tagliatelle klaargelegd. De wortels uiteraard al op smaak gebracht met currypoeder. Gelukkig mocht ik de boel op smaak brengen, wat met knoflook, gedroogde majoraan, Provencaalse kruiden, chilivlokken en geraspte kaas redelijk gelukt was.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.522
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10013 Gepost op: 04 april 2015, 22:08:42 »
Vandaag dus linguine met champies, talegio en prei, ui, knof, pesto. De kaas smolt mooi en maakte al zelf een sausje, nog een beetje verdund met pastawater.

Morgen een logistieke operatie, met twee keer ns-werkzaamheden:
Delft-Oudewater via Den Haag met de tram, trein en bus, daar een verjaardag van nicht en neefje. Daarna weer met de bus, maar dan naar Utrecht. Dan gedag zeggen tegen m'n vriend, die verder reist naar zijn ouders in Nijverdal, via Almelo.
Ik ga vanaf Utrecht naar Zwolle, want daar ga ik naar het concert van Therapy? in Hedon. Na afloop haalt mijn vriend me op met de auto van z'n ouders en dan blijven we nog een dagje bij hen. Pfff :P

Anyway, ik heb al pastasalade gemaakt (tomaat, komkommer, paprika, lemte-ui, champies, pesto, scamorza) waavan we allebei een bak meenemen voor onderweg. ;D

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10014 Gepost op: 04 april 2015, 22:17:43 »
Puree van spliterwten,
Klinkt lekker (als fan van mushy peas), receptje?

Heel simpel: gaar koken met een laurierblad. Daarna pureren samen met wat kookvocht en olijfolie. Afkruiden met peper, zout, knoflookpoeder, chilipoeder...
Klinkt lekker, ga ik ook eens maken.

Vanavond spinaziesoep van verse spinazie, was erg lekker en prachtig groen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline niewied

  • *****
  • 1.866
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10015 Gepost op: 05 april 2015, 09:13:31 »
Schoonmoeder wilde ons niet laten gaan en had, toen we bij Kristofs oma (in hetzelfde gebouw) waren alvast wat wortels in de pan gesmeten en tagliatelle klaargelegd. De wortels uiteraard al op smaak gebracht met currypoeder. Gelukkig mocht ik de boel op smaak brengen, wat met knoflook, gedroogde majoraan, Provencaalse kruiden, chilivlokken en geraspte kaas redelijk gelukt was.
Beleefde manier om te berde te brengen dat lekker eten maken niet een ieder is gegeven. Mooi hoor.
« Laatst bewerkt op: 05 april 2015, 09:20:12 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

  • *****
  • 1.866
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10016 Gepost op: 05 april 2015, 09:19:36 »
Soep van kruiden, ui en wat wortel, Spaanse tortilla, biet, bladerdeegkoekjes, salade, mangga.
Ik deed mijn vrouw tekort. Die biet was een fraai bijgerecht van sla, bietschijf, gebakken tofureepjes, sesamsaus en een paprika-wortelterrine.

Vandaag in elk geval in witte wijn gekookte champignons. Rond, wit, paasachtig.
Ik weet nu ook wat verder: salade met artisjokharten en zwarte bonen, rest Spaanse tortilla en terrine, witte côtes du Rhône 2013 van Guigol, bio St Roche Pays du Gard. . Dag Karl.
« Laatst bewerkt op: 05 april 2015, 17:48:08 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline karl

  • *****
  • 6.281
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10017 Gepost op: 05 april 2015, 09:24:47 »
Een variatie op een recept van Alice Hart in Vegalicious.
De parelgort vervang ik door quinoa, verder groene asperges, prei, witte bonen en een sausje van eierdooier, bieslook en citroen.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10018 Gepost op: 05 april 2015, 19:08:18 »
MC2-burger op Italiaanse bol, verder nog wat gegrilde aubergine.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10019 Gepost op: 05 april 2015, 19:09:30 »
Rösti van zoete aardappel met chipotle, yoghurtdip met koriander, spinaziesalade met tomaat, komkommer, bosui en knoflookdressing.