Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10160 Gepost op: 30 april 2015, 21:00:17 »
Macaroni met paprika en parmezaanse kaas, erbij salade van rode sla, little gem, olijven en pepertjes.
Gisteren Japans
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.322
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10161 Gepost op: 30 april 2015, 21:01:34 »
Champignonrisotto (lekker met rode ui en rozemarijn). En aubergine in tomatensaus (knoflook, pepertje, laurierblad). Lekkkere combi.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.322
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10162 Gepost op: 01 mei 2015, 22:18:48 »
Kindvriendelijk, want bezoek: zelfgemaakte pasta (kinderarbeid!) met een milde saus van gepureerde verse tomaten, op smaak gebracht met citroensap, tijm, knoflook en laurierblad. Erbij een salade (voor de volwassenen en de tiener, die dapper een half schaaltje heeft gegeten) van ijsbergsla, venkel, koolrabi, radijs en komkommer met citroen-ahornsiroopdressing. Ciabatta en smeerseltjes.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10163 Gepost op: 01 mei 2015, 23:00:37 »
Freekeh met aubergine, courgette en kipstuckjes van de vegaslager. Yoghurt-koriandersausje met wat harissa en verse munt erbij.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10164 Gepost op: 01 mei 2015, 23:23:33 »
Kaasjes (een peertje van Kef en een truffe de dinges) met Niemeijer stokbrood, salade met snijbonen, kerstomaat, radicchio, little gem en een erg lekkere vinaigrette, gebakken witlof.
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10165 Gepost op: 02 mei 2015, 11:37:15 »
Regenboogradijsjes met kruidendip, gekookte eitjes met dragonmosterd-dillemayonaise en kaas-tomaattosti. Toe een cannelé.
Vanavond een caesarsalade.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10166 Gepost op: 02 mei 2015, 17:29:07 »
Ik maak straks voor het eerst socca. Met pesto, courgette en tomaat en wat veldsla. Oh, en ik rasp er denk ik wat truffelpecorino over.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.322
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10167 Gepost op: 02 mei 2015, 22:00:05 »
Pellkartoffeln! Erbij een salade van ijsbergsla, koolrabi, venkel en wortel met citroen-bietenstroopdressing, bestrooid met feta.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10168 Gepost op: 03 mei 2015, 11:27:54 »
Ik maak straks voor het eerst socca. Met pesto, courgette en tomaat en wat veldsla. Oh, en ik rasp er denk ik wat truffelpecorino over.

Oh leuk dat wil ik ook al een tijdje doen. Was ie lekker?
,,,,فلافل

Offline Sven

  • *****
  • 3.816
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10169 Gepost op: 03 mei 2015, 14:21:41 »
Asperges van bij de boer, aardappelgratin (uit de Duitse Lidl), wortelsalade.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10170 Gepost op: 03 mei 2015, 15:12:44 »
Ik maak straks voor het eerst socca. Met pesto, courgette en tomaat en wat veldsla. Oh, en ik rasp er denk ik wat truffelpecorino over.

Oh leuk dat wil ik ook al een tijdje doen. Was ie lekker?

Heerlijk! Ik heb het recept van inmyredkitchen.nl gebruikt. Ga ik zeker vaker maken. Erg makkelijk ook.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10171 Gepost op: 03 mei 2015, 16:06:50 »
Aangezien er nog pesto over is van gisteren, eet ik vanavond verse pasta met pesto, raapstelen en courgette. En natuurlijk ook weer een beetje van die ontzettend lekkere truffelpecorino erover.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10172 Gepost op: 03 mei 2015, 16:26:35 »
Vrijdag gegeten bij Soeboer, rijsttafel. Altijd lekker. Gisteren een simpele pasta met boontjes en groente. Vandaag daar wat restjes van.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10173 Gepost op: 03 mei 2015, 18:54:48 »
Zojuist guacemole met chipjes. En straks gewokte spitskool met gember en bosui, tofu en rijst.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10174 Gepost op: 03 mei 2015, 18:58:09 »
Aangezien er nog pesto over is van gisteren, eet ik vanavond verse pasta met pesto, raapstelen en courgette. En natuurlijk ook weer een beetje van die ontzettend lekkere truffelpecorino erover.

Wacht eens, raapstelen, pesto, courgette, veldsla... jij hebt hetzelfde Krat als ik deze week!
(Ik ga de socca van Janneke Vreugedenhil binnenkort maken denk ik)
Vanavond quiche van raapstelen, prei, salie, maggiekruid, kaas en erbij een beetje veldsla met kerstomaat.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.322
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10175 Gepost op: 03 mei 2015, 19:14:23 »
Thai curry (kokosmelk met pasta van pepertje, knoflook, gember, rode ui, citroengras, thai basilicum, komijn- en korianderzaad) met paksoi, restje rode paprika en edamamebonen. Meteen wat extra's gemaakt, dus morgen een warme lunch op het werk.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10176 Gepost op: 03 mei 2015, 21:19:28 »
Aangezien er nog pesto over is van gisteren, eet ik vanavond verse pasta met pesto, raapstelen en courgette. En natuurlijk ook weer een beetje van die ontzettend lekkere truffelpecorino erover.

Wacht eens, raapstelen, pesto, courgette, veldsla... jij hebt hetzelfde Krat als ik deze week!

Hahaha, ja, dat klopt.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10177 Gepost op: 03 mei 2015, 21:29:00 »
Aangezien er nog pesto over is van gisteren, eet ik vanavond verse pasta met pesto, raapstelen en courgette. En natuurlijk ook weer een beetje van die ontzettend lekkere truffelpecorino erover.

Wacht eens, raapstelen, pesto, courgette, veldsla... jij hebt hetzelfde Krat als ik deze week!

Hahaha, ja, dat klopt.

Had die truffelpecorino er maar ingezeten  :yummie:. Toch eens kijken of die ook in Amsterdam te krijgen is.
,,,,فلافل

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10178 Gepost op: 03 mei 2015, 22:04:19 »
Jaaa, die is heerlijk. Gekocht in de markthal.

Offline jol

  • *****
  • 2.627
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10179 Gepost op: 03 mei 2015, 23:55:30 »
Vrijdag kwam de man terug van een weekje fietsen en aten we uit bij la Casuela, fijn bijpraten bij lekkere tapas en een wijntje.
Gisteren maakte ik de asperges uit het kookboek en die waren een succes: de man houdt niet zo van asperges met alleen ei en kaas maar dit vond hij erg lekker. Moest ik zowaar 'mijn' asperges delen  :-\  Erbij een zachte pastinaakpuree, zoete aardappelfrietjes en sla met ei en milde turkse pepertjes.
Aardbeien met mango toe.
Vandaag bonenschotel (weer die pepertjes, ik kocht een grote zak vol) op z'n Costa Ricaans gekruid en een salade met venkel, grapefruit, lenteuitjes en feta.

Weer aardbeien met mango toe  :yummie: We kochten gisteren 6 grote mango's voor 3 euro op de markt dus kunnen nog even voort.


Deze turkse pepertjes zijn voor mij een nieuwe soort, wel smaakvol maar weinig pittig en rauw een beetje taai. 't zijn niet de pepertjes die in potjes met zuur verkocht worden en ook heel anders dan die dikke lichte die gevuld worden. Ik denk dat ik dinsdag probeer of ze lekker zijn als padron: gebakken en met grof zout bestrooid.