Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.327
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10300 Gepost op: 26 mei 2015, 23:49:45 »
Onderweg naar Le Mans wat meegenomen overgebleven ciabatta en stokbrood, met vegan kaas, paprika en peterselie, gegeten. In het vliegtuig een verrassend smakelijk broodje met hummus en groente (Air France). En tussendoor nog wat cocktailtomaatjes gesnackt.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10301 Gepost op: 27 mei 2015, 17:11:40 »
Witte asperges met daslook en boter, aardappels, kaasburger. Rabarber met aardbei toe.
,,,,فلافل

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10302 Gepost op: 27 mei 2015, 17:30:04 »
Hoe kwam je aan daslook?
Hier pasta spinazie brie.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.520
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10303 Gepost op: 27 mei 2015, 18:12:44 »
Quorn southernburgers op een broodje, gebakken ui, zilveruitjes etc met veel sla en rauwkost. Ook nog buffelmozzarella door de sla.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10304 Gepost op: 27 mei 2015, 20:25:03 »
Hoe kwam je aan daslook?
Hier pasta spinazie brie.

Ik heb dat op mijn terras. Plant van het tuincentrum.
,,,,فلافل

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10305 Gepost op: 27 mei 2015, 21:18:56 »
Hoe kwam je aan daslook?
Hier pasta spinazie brie.

Ik heb dat op mijn terras. Plant van het tuincentrum.
Hmm, waarom komen wij dat nooit tegen?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10306 Gepost op: 27 mei 2015, 22:39:43 »
Hoe kwam je aan daslook?
Hier pasta spinazie brie.

Ik heb dat op mijn terras. Plant van het tuincentrum.
Hmm, waarom komen wij dat nooit tegen?

Ik was ook nogal verrast!!
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10307 Gepost op: 27 mei 2015, 22:41:57 »
Maar vreeken heeft daslookzaad... Wellicht de moeite waard? Ik geloof wel dat het lang duurt. Maar als je t eenmaal in je tuin hebt.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10308 Gepost op: 27 mei 2015, 22:44:41 »
Oh vreeken heeft zelfs knollen en daslookplanten
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10309 Gepost op: 27 mei 2015, 23:11:48 »
Mijn daslookplanten heb ik via Marktplaats gekocht. Je hebt toch een tuin, Bambi? Dan is het de moeite waard om planten te kopen!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10310 Gepost op: 27 mei 2015, 23:27:50 »
Daslook groeit ook in het wild, misschien ook wel ergens bij jou in de buurt? In de brugklas zijn wij met biologie naar de Alkmaarderhout gegaan om daar daslook te bestuderen, er groeide daar enorm veel. Stinse planten, als ik het goed heb onthouden (niet dat ik nog weet wat dat betekent).
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10311 Gepost op: 28 mei 2015, 01:29:31 »
We aten vandaag nog één keer gazpacho, verder wat luchthaven voer - en dat is in Sevilla bijzonder beperkt  :(
Een late vlucht met vertraging en nu een nachttrein die over Gouda gaat dus er drie kwartier langer over doet  ::)  Dus ondertussen hebben we weer honger, weten we dat niets in huis is en dat we zo laat aankomen dat de nachtwinkel ook niet meer open is.  :-\
Afijn, na alle recente overvloed kunnen we het wel hebben   ;)

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10312 Gepost op: 28 mei 2015, 09:48:14 »
Welkom terug Jol!

Wij aten gister olijf-cashewburger (Taifun), gebakken spinazie met zongedroogde tomaat, knoflook en sjalot. Erbij in gerookte paprika gebakken aardappeltjes en toe straciatellayoghurt.

Vanavond mie met zwarte pepersaus, paprika, peultjes, lenteuitjes en cashewnoten. 
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10313 Gepost op: 28 mei 2015, 10:19:34 »
Daslook groeit ook in het wild, misschien ook wel ergens bij jou in de buurt? In de brugklas zijn wij met biologie naar de Alkmaarderhout gegaan om daar daslook te bestuderen, er groeide daar enorm veel. Stinse planten, als ik het goed heb onthouden (niet dat ik nog weet wat dat betekent).

maar tegenwoordig is het beschermd, dus in het wild mag je het niet plukken  :)
,,,,فلافل

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10314 Gepost op: 28 mei 2015, 10:49:34 »
Het Amsterdamse bos heeft ook velden vol. Maar die moet je dus laten staan.

In mijn oude tuin kwam het opeens opzetten, maar dat zal op het kattenspeelbalkon wel niet lukken.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10315 Gepost op: 28 mei 2015, 14:47:25 »
Daslook groeit ook in het wild, misschien ook wel ergens bij jou in de buurt? In de brugklas zijn wij met biologie naar de Alkmaarderhout gegaan om daar daslook te bestuderen, er groeide daar enorm veel. Stinse planten, als ik het goed heb onthouden (niet dat ik nog weet wat dat betekent).

maar tegenwoordig is het beschermd, dus in het wild mag je het niet plukken  :)
Oooooh, dat wist ik niet, sorry, ik wilde niet aanzetten tot vandalisme / vernieling vd natuur / ondermijning van het gezag etc.  :-[
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10316 Gepost op: 28 mei 2015, 16:48:54 »
En als je er nou wat van plukt voorzichtig uitgraaft om vanaf je eigen balkonnetje de verspreiding van die plant te stimuleren? Dan mag je vast wel een klein beetje voor jezelf houden.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10317 Gepost op: 28 mei 2015, 21:40:53 »
Witlofsalade met paprike, komkommer, reuzen bonen en kerrie met yoghurtdressing. Erbij papadum.
,,,,فلافل

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.327
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10318 Gepost op: 29 mei 2015, 01:06:45 »
Woensdag lunchbuffet in Le Mans, met voor de vegetariër een schaal lekkere peultjes, wortels en aardappeltjes, courgette gevuld met ratatouille en brood. 's Avonds na een bijna twee uur durende rondleiding in het museum van de '24 uur van Le Mans' (erg interessant waarschijnlijk, als je tenminste van auto's en autoraces houdt) fingerfood in plastic borrelglaasjes: 'auberginekaviaar', hummus met wat groente, gemarineerde courgette en paprika, quinoa met rode biet, kerstomaat gevuld met hartige room, en nog wat andere hapjes (veel vegetarisch dus).

Vanmiddag een soort dienblad met vijf schaaltjes eten (de vegetariër en degene die gluten niet verdraagt, kregen hetzelfde): rijst met pesto, salade met radijs en framboos, veldsla met dressing, asperges (uit een pot) en tomaat, en fruitsalade als 'toetje'. Bij de lunch wordt uiteraard ook rode wijn geserveerd. Vanavond twee hartige snacks van de KLM en een paar kerstomaatjes, die ik nog in mijn rugtas had.

En sinds een uurtje ben ik dus weer thuis en vond dat ik wel een Hefeweizen had verdiend.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10319 Gepost op: 29 mei 2015, 15:19:53 »
Daslook groeit ook in het wild, misschien ook wel ergens bij jou in de buurt? In de brugklas zijn wij met biologie naar de Alkmaarderhout gegaan om daar daslook te bestuderen, er groeide daar enorm veel. Stinse planten, als ik het goed heb onthouden (niet dat ik nog weet wat dat betekent).

Maar je mag ze niet pikken he, beschermd enzo ;) Mijn man gaat bij Vreeken zoeken.
Stinze is volgens mij een Fries woord (voor huis?) , voor planten die bij een huis/boerderij geplant werden.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken