Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10440 Gepost op: 26 juni 2015, 21:25:19 »
bruine paprika.

 :confused: wat is dat?
,,,,فلافل

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.902
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10441 Gepost op: 26 juni 2015, 21:37:21 »


Paprika's schijnen er ook in  wit, paars, lila en mintgroen te zijn, maar die heb ik nooit gehad.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10442 Gepost op: 26 juni 2015, 22:06:09 »


Paprika's schijnen er ook in  wit, paars, lila en mintgroen te zijn, maar die heb ik nooit gehad.

Aha! Grappig.
,,,,فلافل

Aiko

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10443 Gepost op: 26 juni 2015, 22:38:47 »
Paprika's schijnen er ook in  wit, paars, lila en mintgroen te zijn, maar die heb ik nooit gehad.

Ze schijnen óók nog in kanariegeel, brandweerrood en kikkergroen te verkrijgen te zijn.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.322
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10444 Gepost op: 27 juni 2015, 20:05:03 »
Een bijzonder lekkere citroenige tomatenrisotto met bosui. Erbij een salade van gekiemd fenegriekzaad, komkommer, radijs en rucola met een stroop-balsamicodressing.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10445 Gepost op: 27 juni 2015, 23:56:59 »
Niet echt culinair, maar wel lekker van gegeten: gekookte aardappels, spinazie met teentje knoflook en restje zure room en bij gebrek aan "eigen"  eitjes, Tivall dingetjes.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline jol

  • *****
  • 2.627
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10446 Gepost op: 28 juni 2015, 10:24:50 »
Vrijdag als afdelingsuitje wijn en spijswandeling door Rdam, lekker maar wel blijven oppassen dat je ook echt vegetarisch krijgt voorgezet! 't Was leuk, vooral omdat het weer meewerkte. Mijn eerste keer sinds lang dat ik gast in Rdam was :)
Gisteren waren we op onze zoektocht naar de ideale vloer in Breda beland en aten daar natuurlijk tapas bij Sol Y Sombra, ons favoriete tapasrestaurant in Nederland. We waren zeker niet teleurgesteld.
Vandaag wordt het waarschijnlijk pasta alla Norma. Uiteraard met een rauwkostsalade erbij.

Offline Sven

  • *****
  • 3.816
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10447 Gepost op: 28 juni 2015, 12:13:00 »
Bij ouders nu: aspergeroomsoep,champignons, camenbertburgers, gebakken aardappels, salade
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline niewied

  • *****
  • 1.864
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10448 Gepost op: 28 juni 2015, 12:26:21 »
zwarte boontjes, meloenblokjes op een slabad en daarbij twee bitterballen, koude venkel-bloemkoolsoep, cantharellen (van de AH, uit bos in Bulgarije, erg smakelijk) met groene sojaboontjes, zeekraal, lamsoor een rolletje komijnenkaas en couscous.
Zeekraal en lamsoor stoven we in olijfolie en wat boter, evenals de sojaboontjes, die nieuw zijn bij de AH hier in Nuenen. Met al die victualiën brengt AH/Delhaize (Appie /Jules-Marie) de plaatselijke groenteboer, een prima zaak met veel keus, wel aan de bedelstaf. Ik weet het niet of het allemaal zo gelukig is, al die fusies en megalomanie. Maar ik doe wel mee, dat is de makke.

Gisteren waren we op de markt in Den Bosch. er is daar een geweldige broodstand, zie www.dezusvanjandebakker.nl, echt super. Waarom heeft Eindhoven toch niet zoiets? En wat in Eindhoven wel is (ook in den Bosch) dat is die marktkraam van Julia's met spinazielavash en heel veel meer Midden-Oosteneetwaar. Ondanks de Ramadan blijven ze vriendelijk verkopen.
« Laatst bewerkt op: 01 juli 2015, 11:52:32 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.322
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10449 Gepost op: 28 juni 2015, 21:36:38 »
Pizza! Dit keer met - naast rode ui en champignons - de eerste snijbiet uit de tuin.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10450 Gepost op: 28 juni 2015, 22:34:08 »
Gnocchi met lekkere Nieuwzeelandse spinazie, kerstomaat en lupinestukjes. Kersen.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10451 Gepost op: 29 juni 2015, 20:15:14 »
Bulgur, zomers stoofpotje met meiraap, wortels, lenteui, borlottibonen en venkelzaad, karwijzaad. Gemengde salade met diverse kleuren kerstomaat. Erbij ingemaakte citroen en groene peper-pickles. Dadelijk nog een paar kersen.
,,,,فلافل

Offline jol

  • *****
  • 2.627
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10452 Gepost op: 29 juni 2015, 21:46:45 »
Vandaag pasta alla Norma omdat dat gister niet doorgegaan was. Toen waren we op een minifestivalletje op Katendrecht en aten lekker Thais bij Deli Bird.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10453 Gepost op: 30 juni 2015, 18:45:25 »
Een erg lekkere salade van zwarte rijst, venkel, tomaatjes, feta en honing-mosterddressing.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10454 Gepost op: 30 juni 2015, 21:04:25 »
In boter en bouillon gestoofde doperwtjes met een slahartje, witlofsalade, krielaardappeltjes, quorn southern burger (jee die had ik lang niet gehad. Ook niet zo interessant).
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.322
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10455 Gepost op: 01 juli 2015, 01:31:10 »
Na een karig ontbijt in Trinity College Dublin, een lunch die voor vegetariërs slechts uit laffe sandwiches met ei bestond, en een welkomstreceptie met slechts kleine toastjes met wat groentesnippers als hapjes, at ik vanavond in goed gezelschap in een soort Thais-Vietnamees restaurant dat slechts één vegetarisch hoofdgerecht. Maar dat was wel een prima Thai curry met pompoen, maïs, paprika, rode ui, peultjes en goede rijst (op verzoek 'extra pittig, en ik bedoel echt pittig' - kwam redelijk in de buurt). Later op de avond uiteraard nog een paar biertjes in een pub.
« Laatst bewerkt op: 01 juli 2015, 02:10:00 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10456 Gepost op: 01 juli 2015, 08:26:27 »
Na een karig ontbijt in Trinity College Dublin, een lunch die voor vegetariërs slechts uit laffe sandwiches met ei bestond, en een welkomstreceptie met slechts kleine toastjes met wat groentesnippers als hapjes, at ik vanavond in goed gezelschap in een soort Thais-Vietnamees restaurant dat slechts één vegetarisch hoofdgerecht. Maar dat was wel een prima Thai curry met pompoen, maïs, paprika, rode ui, peultjes en goede rijst (op verzoek 'extra pittig, en ik bedoel echt pittig' - kwam redelijk in de buurt). Later op de avond uiteraard nog een paar biertjes in een pub.

Dit doet mij denken aan de Curry die F bestelde in Nepal, 'is it spicy?' 'yes, but not tourist-spicy' Zijn hoofd liep echt dieppaars aan, megamegaspicy, maar wel lekker (met een groot glas bier ernaast).

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10457 Gepost op: 01 juli 2015, 08:27:15 »
Wij aten broccoli-tomatensoep gisteren (weinig inspiratie en weinig eetlust). Vanavond weet ik het nog niet, ik heb nog een courgette en verder moet ik nog boodschappen doen.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10458 Gepost op: 01 juli 2015, 08:27:40 »
Een erg lekkere salade van zwarte rijst, venkel, tomaatjes, feta en honing-mosterddressing.

lekker! Waar koop je die zwarte rijst?

Offline niewied

  • *****
  • 1.864
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10459 Gepost op: 01 juli 2015, 11:37:38 »
Mijn vrouw heeft gisteren quinoafrikadel gemaakt. Ze heeft ongekookte quinoa geblend met melk, bloemkool, ui, knoflook, wat zout (maar weinig), wat tarwemeel, zonnebloempitten  en een ei.
Ik zou quinoa eerst droog tot meel hebben vermalen in een mixer; zo heeft ieder zijn eigen werkwijze, zonder receptuur. Prima frikadellen waren het.
Daar aten we taziki bij, mango pickles, shanghainoot-pompoenpitpasta (de shanghainoten waren wat oud en dus verwerkte mijn vrouw ze tot pasta) en doperwtjes die nu anders heten. Zo wordt de doperwt opgeklopt evenals de warmte in Nederland en alles wat verder tot schuim is te slaan. Journalistiek, je weet wel, opblazen. Als ik dat vak niet van binnenuit zou kennen, zou ik dat laatste niet schrijven.


NW: hoogste tijd voor spijs en drank