Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10460 Gepost op: 01 juli 2015, 11:53:11 »
Een erg lekkere salade van zwarte rijst, venkel, tomaatjes, feta en honing-mosterddressing.

lekker! Waar koop je die zwarte rijst?

Ik kocht deze (Italiaanse variant) bij de Landmarkt in Amsterdam. Maar ik heb het ook weleens bij een Aziatische toko zien liggen.

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10461 Gepost op: 01 juli 2015, 11:54:51 »
De  geweldige broodstand op de Bossche markt elke zaterdag: zie www.dezusvanjandebakker.nl.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10462 Gepost op: 01 juli 2015, 11:58:47 »
Een erg lekkere salade van zwarte rijst, venkel, tomaatjes, feta en honing-mosterddressing.

lekker! Waar koop je die zwarte rijst?

Ik kocht deze (Italiaanse variant) bij de Landmarkt in Amsterdam. Maar ik heb het ook weleens bij een Aziatische toko zien liggen.

Ook wel eens te koop op de boerenmarkt zaterdags Noordermarkt Amsterdam, een granenverkoper aan de noordflank van de markt, iets voorbij bij de ingang van de Noorderkerk. Ook rode rijst, zwarte kleefrijst, en veel andere soorten. Vraag Selly.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10463 Gepost op: 01 juli 2015, 12:04:39 »
Ik denk dat ik vandaag een andere soort frikadel ga maken: eerst quinoa en zonnepit in een blender vermalen/vermelen. Wat lavendel,madraskerrie, ei, enfin, ik zie wel. Plus bloemkool en misschien bulgur/couscous(die zijn goed als mengsel te bereiden).
AH verkoopt tegenwoordig verse pasta waarin bloemkool is verwerkt. Is wat plakkerig, goed te eten, maar niet dat je wow zegt. Maar dat terzijde.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10464 Gepost op: 01 juli 2015, 13:29:33 »
Bij de biowinkel verkopen ze toch ook zwarte rijst?

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10465 Gepost op: 01 juli 2015, 14:18:58 »
Ja, maar dan heet het wilde rijst. Ik weet niet of je hetzelfde bedoeld (wilde rijst is geloof ik stiekem geen echte rijst, maar een andere, verwante graansoort?)

De komende dagen maar eens aan de salades, denk ik. Mijn vriend had de weervoorspelling voor deze week niet zo gevolgd toen ik een paar dagen weg was. Dus meteen ons hitteplan in werking laten treden (laken voor het raam, raampjes dicht overdag, koelplaat onder de hamsterkooi).

Ik heb trouwens op Rock Werchter de laatse dag een ontzettend lekkere pita met falafal gegeten, erg goed gevuld en met veel sla en lekkere knoflooksaus. Viel niet zo zwaar op de maag, maar vulde wel goed. Daar was het ook warm (elke dag boven de 25 graden, maar in de zon voelde het wel als tegen de 30), dus niet ontzettend veel gegeten. Wel o.a. loempiaatjes, een frietje (zout voor het zweten  ;)) en voor het eerst churros. En natuurlijk een ontzettende lekkere pannekoek bij het vertrouwde pannekoekenstandje net buiten de ingang van het terrein. Het is een traditie voor ons om die op de laatste avond te eten terwijl wel naar de auto lopen. Nergens smaakt ie zo lekker  :D

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10466 Gepost op: 01 juli 2015, 14:30:24 »
Ik dacht dat ik ook al eens zwarte rijst had gekocht in de biowinkel. Wel al lang geleden, dus misschien dat ik me vergis. Het was iig geen wilde rijst, dat is een grassoort, toch?

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10467 Gepost op: 01 juli 2015, 17:15:51 »
Zou kunnen hoor, dat ze het ook in de biowinkel hebben, maar ik kom daar niet zo vaak.

Straks een parelcouscoussalade met courgette, paprika, tomaat, doperwtjes en halloumi. Met een yoghurt-korianderdressing.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10468 Gepost op: 01 juli 2015, 21:00:24 »
Pastasalade, met tomaat, komkommer, paprika, champignons en feta. Met een beetje pesto. De feta kwam uit de vriezer en was uitelkaar gevallen, maar dat maakte zo een dressing met olie en azijn.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10469 Gepost op: 01 juli 2015, 21:38:50 »
Ik heb trouwens op Rock Werchter de laatse dag een ontzettend lekkere pita met falafal gegeten, erg goed gevuld en met veel sla en lekkere knoflooksaus.

 :D klinkt goed.

Hier gewokte Chinese kool en peultjes uit de moestuin, Chinese mie, komkommersalade met knoflook, rijst met seroendeng en Mora veggiesate en pindasaus.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10470 Gepost op: 02 juli 2015, 17:46:37 »
De komkommer-avocadosoep uit het Vegatopia-kookboek.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10471 Gepost op: 03 juli 2015, 02:05:13 »
Vanavond weer pita falafal, dit keer in Amsterdam voor het concert van FFS in de Melkweg. Ik had nog nooit bij Moaz falafal gegeten, en erg lekker dat je zoveel salade etc als je wil bij bijscheppen. Dus vanalles geprobeerd :)

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10472 Gepost op: 03 juli 2015, 03:04:43 »
Conference dinner. Het voorgerecht was voor iedereen vegetarisch: toast met gedroogde tomaat, zoete uitjes, pesto en een paar blaadjes salade. Klinkt nogal droog, maar bleek erg smakelijk te zijn. Hoofdgerecht: voor de vegetariërs een soort bladerdeegbroodje met geroosterde kerstomaat, boontjes, groene asperges, aardappelpuree. De vl33seters kregen iets dergelijks, maar in plaats van de groente een plak vl33s. Voor Ierse maatstaven best aardig en ook wel smakelijk. Toe een pudding die op crême brulée wilde lijken. Zeer overzichtelijke porties.

Na het traditionele zingen (elk land moest wat voordragen, ik zong met de Nederlanders 'Opzij' van Herman van Veen, en 'Marmor, Stein und Eisen bricht' met de Duitsers, de Duitsers waren beter) zijn we naar een pub verhuisd. Goede discussies, heel lekker microbrew bier. Nu, kort voor twee (een uurtje vroeger dan in Nederland) even afkicken. Morgen om negen uur de derde keynote, gevolgd door een aantal praatjes die ik mag introduceren.

Al met al heb ik tot dusver in Dublin best aardig gegeten. De restaurants die ik in het Ierlanddraadje heb genoemd zijn de moeite waard. Het eten was in het algemeen een beetje karig, maar juist daardoor ook niet meer dan ik normaal gesproken zou hebben gegeten. Een werkweek uitgebreid hotelontbijt, warme lunch en restaurantdiner is gewoon te veel van het goede.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10473 Gepost op: 03 juli 2015, 15:11:42 »
Couscoussalade met lenteui, komkommer, bleekselderij, en rode bietjes. Met verse geitenkaas met honing.

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10474 Gepost op: 03 juli 2015, 20:07:22 »
Vanmiddag op het werk: platgekookte rijst met een salade
Vanavond thuis: "rauwe hummus" van courgette, met toast.
« Laatst bewerkt op: 03 juli 2015, 20:09:29 door Sven »
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10475 Gepost op: 03 juli 2015, 21:24:56 »
Gister kwam iemand eten en aten we couscous met zongedroogde tomaat/ingemaakte citroen en olijven, tzatziki, volkoren pita's, gegrilde courgettes, gebakken kerstomaatjes met balsamico-azijn en gele paprikasalade met kapperappeltjes.
Vandaag een enorme salade caprese met frietjes bij een café.
,,,,فلافل

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10476 Gepost op: 03 juli 2015, 22:45:47 »
Barbecue van werk. Er waren kaasburgers, vega saté en vegaburgers. Die laatste vond ik niet zo lekker, maar dat is een kwestie van smaak.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10477 Gepost op: 04 juli 2015, 12:11:20 »
Vandaag bonensalade met tomaat, komkommer, paprika en ijsbergsla, met zure room guacamole en tortillachips.
Eten waarvoor het gasfornuis niet aanhoeft ;)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10478 Gepost op: 04 juli 2015, 19:27:27 »
Jamie Olivier 30 minuten panpizza met paprika, tomaat, mozzarella, salie. Lekker hoor. Daarvoor nog crudites op een feestje bij een buurvrouw
« Laatst bewerkt op: 04 juli 2015, 20:38:08 door Selly »
,,,,فلافل

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10479 Gepost op: 04 juli 2015, 20:06:04 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino (met ook verse salie en tijm). Courgette, paprika en wortel uit de grillpan, afgeblust met citroensap. Kort gewokte spinazie en bosui met nootmuskaat.
Gemüse ist mein Fleisch