Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10600 Gepost op: 29 juli 2015, 17:33:04 »
Tofu saté met pindasaus, boontjes met tomaat, rijst met seroendeng, atjar. Kersen toe.
,,,,فلافل

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10601 Gepost op: 29 juli 2015, 19:17:59 »
Couscoussalade met champignons, courgette, zongedroogde tomaatjes, feta en spinaziepesto/limoendressing.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10602 Gepost op: 29 juli 2015, 20:45:55 »
Chili con Gemüse met zelfgemaakte maïstortilla's.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10603 Gepost op: 29 juli 2015, 22:21:40 »
Zondag New York Pizza pizza en knoflookbrood met Poek.
Gaat de Poek dan met het knoflookbrood mee de oven in, of krijg je die er los bij? :kitty:

Ik heb de laatste tijd weer een aantal Vegatopia-recepten gegeten, onder andere de sperziebonensalade met avocado (waarin ik linzen deed ipv ei), en de pastasalade met courgette etc. :) Beide geslaagd, alhoewel ik zelf wel maar de helft van de dressing gebruik die in het recept wordt genoemd, ik vind dat anders echt veel te veel.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10604 Gepost op: 30 juli 2015, 12:02:36 »
Een salade met geitenkaas, koffie met Liquor 43 toe.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10605 Gepost op: 30 juli 2015, 13:28:53 »
Gisteren een variant van de Couscous met zeven groenten van Eelco. Bloemkool, courgette, prei, kikkererwten, ui, wortel, tomaat uit blik, knoflook. Met rozijntjes bij de couscous geweld.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10606 Gepost op: 30 juli 2015, 18:34:14 »
Vandaag met de nodige argwaan eindelijk toch eens die rodebieten-risotto gemaakt. Maar hmmm, dat is lekker! Waarom heb ik dit niet eerder gemaakt? Ik stoofde er ook nog wat kastanjechampignons bij, om het helemaal herfstig te maken.

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10607 Gepost op: 30 juli 2015, 20:30:46 »
koffie met Liquor 43 toe

 :metal:

Zelf had ik een stoofpotje met wortel, meiknol, courgette en pindasaus. Daarbij volkorencouscous.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10608 Gepost op: 30 juli 2015, 23:03:11 »
Hmmm, quarante tre, daar heeft mijn ex ooit een bijna volle fles van leeggegoten in de afvoer, zo zonde!

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10609 Gepost op: 31 juli 2015, 00:16:53 »
Laatste werkdag voor de vakantie met een interessant toetje. Daarom pas laat gegeten: een simpele salade van bleekselderij, komkommer, wortel en rucola met citroen-mosterd-honingdressing, een restje halloumi, stokbrood met brie en baba ganoush.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10610 Gepost op: 31 juli 2015, 10:03:04 »
En wat was het interessante toetje dan?

Ik ben weer even met een missie bezig om koelkast, vriezer en voorraadkast leeg te eten (die dingen lopen altijd vol als je even niet oplet!). Gisteravond dus de cuisine sauvage combinatie van pita-pizza vooraf (doorgesneden pita broodjes als pizza bodem, zelfgemaakte pizzasaus, kaas, uit de oven) en daarna stamppot zuurkool.

Vanavond tomaten-wortelsoep uit de vriezer. Ik vind tomaten en wortel een heel fijne combinatie, het wordt een klein beetje zoetig maar op een andere manier dan met wat suiker erin. Erbij brushetta met verse tomaten en basilicum. Toe een snel ijsje van bevroren kersen, bevroren slagroom en twee scheppen griekse yoghurt. Even de staafmixer erdoor en dan nog een kwartiertje opstijven in de vriezer.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10611 Gepost op: 31 juli 2015, 16:23:26 »
pita-pizza
heee, goed idee!
Citaat
een snel ijsje van bevroren kersen, bevroren slagroom en twee scheppen griekse yoghurt. Even de staafmixer erdoor en dan nog een kwartiertje opstijven in de vriezer.
en nog een!

Ik at rauwkost met geitenkaas(alweer)kroketjes en toe koffie met alweer liquor 43.

 :cocktail:

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10612 Gepost op: 31 juli 2015, 18:43:44 »
Een halve pompoen met pinda's, ik ben benieuwd hoe dat wordt.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10613 Gepost op: 31 juli 2015, 19:53:10 »
Groentestoofje van gepelde tomaten, courgette, kikkererwten, ui, knoflook, komijn en harissa. Met parelgort en verse koriander.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10614 Gepost op: 31 juli 2015, 20:05:04 »
Vandaag dagje Tilburg gedaan, en lekker makkelijk een zak soep (Minestrone) gedaan. Die nog best lekker was voor een k&k soep, viel me niets tegen. In Tilburg wel erg lekker ijs gegeten bij IJssalon Intermezzo  :yummie:

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10615 Gepost op: 31 juli 2015, 21:06:40 »
Ik haalde een bak tomatenroomsaus uit de diepvries, om plaats te ruimen, want vanavond kon ik 3 kg blauwe bessen ophalen die ik eerder besteld had. Morgen staat hier dus een blauwbesjamdagje geprogrammeerd! Bij de tomatensaus stoofde ik ook nog gele courgettes uit de vierkantemeterbak en een wortel en een halve paprika, daarbij penne.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10616 Gepost op: 31 juli 2015, 22:17:04 »
Spontaan een vegetarisch levende vriendin uitgenodigd voor een barbecue en daarna nog maar snel wat boodschappen gedaan. Groene Turkse puntpaprika's gevuld met couscous (kardemom, piment, venkelzaad, knoflook, pepertje, GEEN rozijnen). Gemarineerde aubergine. Met kruidenboter gevulde champignons (verplicht bij elke barbecue). Halloumi. Quorn grilworstjes (die zijn erg lekker op de barbecue). Turks brood, kruidenboter, rucolapesto.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10617 Gepost op: 01 augustus 2015, 00:33:22 »
Mijn eten is de laatste dagen niet heel erg spannend, maar wij nemen vaak een smoothie als toetje. Gisteren eentje met watermeloen, blauwe bes en frambozen (al dan niet uit de vriezer). Aanrader!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10618 Gepost op: 01 augustus 2015, 10:14:47 »
Mijn eten is de laatste dagen niet heel erg spannend, maar wij nemen vaak een smoothie als toetje. Gisteren eentje met watermeloen, blauwe bes en frambozen (al dan niet uit de vriezer). Aanrader!

Mm lekker.
Donderdag aten we opperdoezer-ronde-aardappelsalade met veel dille, doperwten, Mc2-burger en ijsbergsla met zure komkommer en tuinkers.
Gisteren zou ik uit eten gaan, maar iemand werd ziek, en toen gingen de overgebleven vriend en ik bij mij thuis buiten borrelen en daarna bestelden we pizza (hoewel ik pasta had).
,,,,فلافل

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10619 Gepost op: 02 augustus 2015, 01:23:35 »
Hartige pannenkoeken. Ik een met tomaat, bosui, pepertjes en snijbiet. Kristof met paprika en courgette. In beide pannenkoeken ook kaas, biologisch en vegetarisch gestremd, voor wie het interesseert. In het beslag ook een deel roggemeel en bakpoeder.
Gemüse ist mein Fleisch