Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10620 Gepost op: 02 augustus 2015, 19:57:00 »
Tacos met zwarte bonen met chipotle, tomaten-paprikasalsa en guacamole. Maïskolf. Rode bessen en bramen toe.
,,,,فلافل

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10621 Gepost op: 02 augustus 2015, 21:11:26 »
Vanalles van de tuin: wat sla, boontjes, courgette, venkel voor de man; erbij mozzerella en stokbrood uit de winkel.

Morgen weer spagetti-pompoen met kokos en pinda, voor de man met curry-mengsel erdoor.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10622 Gepost op: 02 augustus 2015, 21:17:00 »
Eerst (volledig home-made) Indisch bij vrienden en nu aan de zelfgemaakte tomatensoep thuis 😁 (nee, het was niet genoeg voor mij 😜)

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10623 Gepost op: 02 augustus 2015, 23:21:56 »
Vrijdag aten we restjes worteltortilla en papas aliñas, daarbij veel rauwkost en een kwark-paprikasaus. Gisteren kookte een vriendin voor ons: vooraf een wortelmousse/soufflé-achtig dingetje, als hoofdgerecht lasagne en toe limoncellotiramisu, allemaal erg lekker en feestelijk  :D
Vandaag maakte ik courgettesaus en aten we daar pasta en rauwkost bij. Ik maakte ook nog heel veel tomatensoep om mee naar het werk te nemen, en tomatensaus om komende week met pasta te eten. Omdat het zoveel was heb ook ook nog saus ingevroren, daar maak ik binnenkort wel pita-pizza mee.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10624 Gepost op: 03 augustus 2015, 01:03:55 »
Vegetarische barbecue bij 'hondenvrienden' in de Lüneburger Heide. Altijd leuk om te zien en te proeven wat anderen verzinnen. Gevulde reuzecourgette uit eigen tuin (met eigen vruchtvlees, ui, kaas), zwarte-bonenburgers (zelfgemaakt) en spiesjes met lekkere marinade (sojasaus, sesamolie, tomatenpuree, citroen, gember, pepertje, suiker) van de barbecue. Erbij zelfgemaakte broodjes (voor de burgers) met zwart sesamzaad, pastasalade met kerstomaat, mozzarella en rucola, en aardappelsalade (de Noord-Duitse variant met mayonaise en augurk). En stokbrood met een ontzettend lekkere dadeldip, gemaakt door zoonlief.

De barbecue was heel traditioneel domein van de gastheer. Het rooster was grondig schoongemaakt, maar meneer was duidelijk net zo trots op 'zijn' vegetarische creaties (door vrouwlief voorbereid, dat dan weer wel natuurlijk) als op de lappen vl33s die hij doorgaans (ook) op 'zijn' Weber klaarmaakt  ;D.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10625 Gepost op: 03 augustus 2015, 10:21:29 »
Dit weekend ook een keer BBQ, met gegrillde halloumi, champignon-pakketjes in aluminiumfolie, gepofte nieuwe aardappel, wat vega dingen, en vooral veel knoflooksaus.
Gisteren bloemkool in een pittige cheddarsaus met nieuwe aardappeltjes in de schil.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10626 Gepost op: 03 augustus 2015, 12:30:27 »
Als lunch zelfgemaakte tomatensoep uit de vriezer, twee weken geleden gemaakt, met paprika, ui, komkommer en witte wijnazijn. Vanavond weer zelfgemaakte tomatensoep, deze keer die van gisteren met ui, wortel en lavas. Erbij brood met kaas en hele pittige rucola, erna kwark met perzik.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10627 Gepost op: 03 augustus 2015, 20:01:52 »
Sam kun je eens wat meer over die cheddarsaus zeggen?
Hier grote salade van ijsbergsla, feta, verse jalapeno, tomaat, wortel, dille, komkommer, koriander. Erbij Turks brood. Watermeloen toe.
,,,,فلافل

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10628 Gepost op: 03 augustus 2015, 20:14:59 »
Een half bakje champignons, een gele courgette uit de tuin, een tomaat, een kneep pikante Hongaarse paprikapasta uit een tube en een sjalotje gestoofd, dit geblust met een scheutje rosé. Daarin een ei gepocheerd (zoals bij chackchouka), brood erbij.
« Laatst bewerkt op: 04 augustus 2015, 07:26:49 door Joske »

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10629 Gepost op: 03 augustus 2015, 23:24:48 »
Op bezoek bij Kristofs ouders. Omdat we wegens een probleem met de boiler wat later vertrokken, had schoonmoeder al gedreigd dat we dan 's avonds bij hen 'warm' zouden moeten eten (Abendbrot). Ik had daarop twee puntpaprikaatjes gevuld met de couscousmix van afgelopen vrijdag, die - vanwege het ei erdoor - vandaag op moest worden gegeten. Die paprikaatjes gingen samen met twee van die kant-en-klare stokbroodjes met stukjes tomaat en plastic kaas in de oven. Een restje bloemkoolsoep. Een restje prei-appel-radijssalade. Brood met kaas en brie. Als toetje een lange theologisch-filosofische discussie met schoonpapa  ;D.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10630 Gepost op: 04 augustus 2015, 20:32:05 »
Harissa aardappels met dille en feta, evan Herbivoracious, een nieuwe bietenburger, tomaat uit de oven. Griekse yoghurt met honing toe.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10631 Gepost op: 04 augustus 2015, 20:55:16 »
Een bijzonder smaakvolle salade van kidneybonen, bleekselderij, wortel, rucola en ijsbergsla met een mosterd-limoen-honingdressing. Erbij spaghetti aglio, olio e peperoncino met verse tijm en salie.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10632 Gepost op: 04 augustus 2015, 22:30:35 »
Ik was op cursus bij de lunch verwend met op mijn broodje kaas gefrituurde courgette én daarbij twee voor mij speciaal gemaakte kaasplakken. Daarom aten we simpel maar lekker: zelf-geteelde shii-take (jazeker!) met wat tomaat en ei gebakken. De paddo's hadden een zeer sterkte smaak.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10633 Gepost op: 04 augustus 2015, 23:02:52 »
Plaattaart met tapenade, olijven, tomaat, rode ui en geitenkaas uit de oven + een salade met pijnboompitten. Was bij een vriendin: erg lekker, maar ik zou meer 'vulling' doen. Rood wijntje erbij, ijsje toe :).

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10634 Gepost op: 04 augustus 2015, 23:26:14 »
Gisteravond arriveerde mijn eerst Hellofresh-box. Ik maakte daaruit vandaag quesadillas van platbrood met tomaat en gruyère en een slaatje.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10635 Gepost op: 05 augustus 2015, 09:09:05 »
zelf-geteelde shii-take (jazeker!)

wat gaaf  :D
,,,,فلافل

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10636 Gepost op: 05 augustus 2015, 11:06:51 »
pasta met balletjes in tomatensaus, erbij een salade met noten en basilicumolie.

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10637 Gepost op: 05 augustus 2015, 11:43:46 »
Gisteravond arriveerde mijn eerst Hellofresh-box. Ik maakte daaruit vandaag quesadillas van platbrood met tomaat en gruyère en een slaatje.

Klinkt goed! Ik ben benieuwd wat je verder van de Hellofreshboxen en het eten vindt! Wij hebben namelijk ook 2x 2 boxen laten bezorgen (met een half jaar tussenpauze) en beide keren was de 1e box en hrt eerste gerecht nog spannend en leuk, maar ons viel het daarna al snel tegen. Je betaalt toch flink wat geld (net zoveel als de 'vlees en vis'boxen, maar ik zie het absoluut niet aan af.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10638 Gepost op: 05 augustus 2015, 13:16:06 »
Sam kun je eens wat meer over die cheddarsaus zeggen?
Het is een eenvoudig recept: de basis is een standaard witte roux, met peper, zout, scheut witte wijn of sherry, geraspte vintage cheddar en als finishing touch een lik engelse mosterd. Het is een beetje scherpe saus door de vintage cheddar en de mosterd, maar ik vind dat wel lekker contrasteren met bloemkool, die toch altijd een beetje flauw is.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10639 Gepost op: 05 augustus 2015, 14:28:30 »
Gisteravond arriveerde mijn eerst Hellofresh-box. Ik maakte daaruit vandaag quesadillas van platbrood met tomaat en gruyère en een slaatje.

Klinkt goed! Ik ben benieuwd wat je verder van de Hellofreshboxen en het eten vindt! Wij hebben namelijk ook 2x 2 boxen laten bezorgen (met een half jaar tussenpauze) en beide keren was de 1e box en hrt eerste gerecht nog spannend en leuk, maar ons viel het daarna al snel tegen. Je betaalt toch flink wat geld (net zoveel als de 'vlees en vis'boxen, maar ik zie het absoluut niet aan af.

Mijn bevindingen erover vind je terug in de Hellofresh-draad.