Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10760 Gepost op: 26 augustus 2015, 22:19:53 »
Tagliatelle met reepjes bospeen, groene puntpaprika, rode paprika en courgette in tomatensaus (uit pot, eigen fabrikaat). Smakelijke combinatie - groente in reepjes combineert fijn met tagliatelle.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10761 Gepost op: 27 augustus 2015, 12:42:23 »
Eergisteren een flinke bak goed gevulde rauwkost met gepocheerde eieren.
Gisteren veel zelfgemaakte tomatensoep met brood en kaas.
Vanavond uit eten in vegetarisch niet heel spannend Pijnacker, nog even heel goed nadenken waar we heen gaan!

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10762 Gepost op: 27 augustus 2015, 13:17:21 »
Tagliatelle met reepjes bospeen, groene puntpaprika, rode paprika en courgette in tomatensaus (uit pot, eigen fabrikaat). Smakelijke combinatie - groente in reepjes combineert fijn met tagliatelle.

Ik heb eens zo'n soortpuntenslijper voor groente gekocht, daarmee maak je heel lange slierten van je groentes (courgette, wortel, komkommer). De groente roerbak je dan eventjes, dan mengen met de tagliatelle, echt grappig!

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10763 Gepost op: 27 augustus 2015, 13:24:08 »
Ha, wat leuk! Weet je ook nog waar je die hebt gekocht?

Offline keijmel

  • **
  • 21
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10764 Gepost op: 27 augustus 2015, 13:32:34 »
Lunch: gebakken champignons met bruin brood, een glas soja melk en een bakje gesneden tomaat met peper  ;)

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10765 Gepost op: 27 augustus 2015, 14:39:18 »
Ha, wat leuk! Weet je ook nog waar je die hebt gekocht?

Is inderdaad leuk, ik heb de Gefu Spirelli.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10766 Gepost op: 27 augustus 2015, 14:57:26 »
Ha, wat leuk! Weet je ook nog waar je die hebt gekocht?

Is inderdaad leuk, ik heb de Gefu Spirelli.

Die heb ik ook, al twee jaar, en nog steeds niet gebruikt  :bloos:

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10767 Gepost op: 27 augustus 2015, 15:20:46 »
Ja, precies die heb ik ook! Ik heb hem gekocht bij Cook&Co.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10768 Gepost op: 27 augustus 2015, 17:07:47 »
Gisteren pasta met gegrilde aubergine en courgette en gebakken tomaat, afgemaakt met parmezaanse kaas. Vandaag pasta met gestoofde wortel en gebakken champignons en paprika.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10769 Gepost op: 27 augustus 2015, 22:02:08 »
gisteren gazpacho en Spaanse tortilla en olijven van een Spaans winkeltje, met daarbij courgettesoep (2 soepen op een avond!), puntpaprikasalade met sherryazijn en gebakken kastanjechampignons met sherry.
Vandaag roerbakken broccoli, courgette, aubergine, veggie-kip met gember en knoflook. Bruine rijst erbij.
Beide dagen een fruitsalade van meloen, blauwe en rode bes toe.
,,,,فلافل

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10770 Gepost op: 27 augustus 2015, 22:24:29 »
Seitanstoverij met frietjes

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10771 Gepost op: 28 augustus 2015, 00:04:43 »
Ha, wat leuk! Weet je ook nog waar je die hebt gekocht?

De Gefu Spirelli ligt bij de betere kookwinkels. De Blokker had (?) een tijdje terug ook eentje voor alleen brede slierten die veel goedkoper was, maar weet net of ze die nog hebben... Ik moet nog steeds courgetti uitproberen verdorie, maar we hebben ze al wel met rettich en wortel gebruikt.

Wij aten sushi.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10772 Gepost op: 28 augustus 2015, 00:43:47 »
Toevallig dat jullie het over de Spirelli hebben. Ik noem het ook altijd de groentenpuntenslijper.
Vandaag zelfgemaakte pizza, met tomatensaus, champies, ui, rode paprika en sliertjes courgette. Erover bufelmozzarella en gran pardano. Was goed gelukt, niet te veel zompige dingen op gedaan deze keer.

Ik gebruik mijn Spirelli vaak, zeker elke week. Vooral om rauwkost te maken. Wortel, komkommer, soms rauwe courgette, en verse rettich gaat ook goed. Ik vind vooral wortel heel goed werken, precies de juiste dikte voor rauw (dunne sliertjes) of voor een saus (dikke slierten). Wel goed op je vingers letten bij het laatste eindje. ;)

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10773 Gepost op: 28 augustus 2015, 12:03:05 »
Burrito's gevuld met cannelinibonen, tomaat, poblanopeper, chipotle, komijn, ui, knoflook. Met geraspte oude kaas en zure room.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10774 Gepost op: 29 augustus 2015, 00:37:38 »
Eten jullie niet?

Hier truffelaardappels uit de oven met citroenrasp en knoflook. En een salade van tomaat, komkommer, sperziebonen, bosui, feta en honing-mosterddressing.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10775 Gepost op: 29 augustus 2015, 08:43:30 »
Eten jullie niet?


Jewel! Donderdag meloenrisotto en gisteren een snelle pasta met restjes groenten.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10776 Gepost op: 29 augustus 2015, 11:31:03 »
Gisteren kaasfondue met meergranen broodjes, gebakken champies en heel veel rauwkost.
Nu weet ik dat kaasfondue een wintergerecht is, maar ik ben nog nooit op wintersport geweest en heb die associatie helemaal niet ;)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10777 Gepost op: 29 augustus 2015, 11:33:02 »
Ik at wat kisir en pompoensoep met Marokkaanse kruiden die ik maakte voor het feestje van mijn moeder vandaag. Dus dat eet ik vandaag nogmaals, met pasta's erbij en vast nog meer.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10778 Gepost op: 29 augustus 2015, 20:36:50 »
Tortilla om aan tafel te vullen met zwarte bonen, platte peterselie, paprika, hete peper.,limoen, gegrilde courgette, kerstomaat, kaas en kwark. Maïskolf erbij met Amerikaanse rub.
,,,,فلافل

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10779 Gepost op: 29 augustus 2015, 23:15:02 »
Ooit gehoord van het gerecht cholera? Het is een groententaart, een dichte quiche. Maak quichedeeg, deel het in een groter en een kleiner stuk. Bedek een springvorm helemaal met het grote stuk. Vul op met een mengsel van geprakte aardappel, gekookte ui en prei, knoflook,eventueel wat gekookte wortel en bloemkool,appel erbij kan ook. Bedek het geheel met het kleine stuk deeg en bak het geheel in de oven.
Verhaal is dat men tijdens een cholera-epidemie het huis niet uit durfde en zich met eten behielp met wat er in huis was. Andere volksetymologie: in Walliserdeutsch heet ruimte voor kolen in de keuken Cholära en men bakte de groententaart in een kolengestookte oven. Het bakprodukt vernoemde men naar de kolenruimte.
Vorige week waren we nog daar in de Alpen, op 2000 m, in het dorp Betmmeralp en aten daar die Cholera.

Hier in Nuenens dreven zijn er inmiddels boleten te snijden. Aten bouillon met knoflook, eikenboleet, ui, wortel, een Spaanse tortilla, kleine boletenragout, gemengde salade uit een AH-zakje aangevuld met  knoflookbieslook, salie, rozemarijn (geitenpeper) en hondsdraf, allemaal uit de tuin. Vijgen (uit onze boom) en meloen (van AH) toe.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank