Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10780 Gepost op: 30 augustus 2015, 11:34:14 »
Donderdag vooraf nacho's, daarna een salade met portobello en toe een hele grote cappuccino met een glaasje liquor quarenta y tres.
Vrijdag pasta met romige snijbiet en gisteren rijst met zwarte bonen en groenten, gebakken eitjes en sla met avocadosaus. De r&b was geen gallo pinto en de avocado geen guacemole maar het was wel lekker gelukt  ;D

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10781 Gepost op: 30 augustus 2015, 17:18:07 »
Straks 'risotto' van parelgort, met balsamicotomaatjes uit de oven, courgette en pesto.

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10782 Gepost op: 30 augustus 2015, 19:08:01 »
Een lekkere dikke pompoensoep met grof geraspte wortel, rode paprika, peterselie, ui, gember en geraspte kaas (de man) of edelgistvlokken (ik).

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10783 Gepost op: 30 augustus 2015, 20:37:53 »
Miranda had het laatst over bloemkool met sriracha. Die heb ik ook gemaakt (de v!ssaus weggelaten), en dan met bloemkool en broccoli. Lekker hoor. Erbij deze komkommersalade, tofu met pindasaus en rijst. Frambozen, bramen en blauwe druiven toe.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10784 Gepost op: 30 augustus 2015, 20:58:10 »
Broodje falafel.

Online meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10785 Gepost op: 31 augustus 2015, 18:32:00 »
Gisteren de 50ste verjaardag van m'n vriend z'n broer en z'n neef, gevierd in de Stadsboerderij van Almere. De vrouw van z'n broer had haarzelf uitgeleefd met een lekkere lunch, o.a. quiches, pastasalade, aardappelsalade, veel lekker brood en zelfgemaakte taart. 's Avonds zaten we nog zo vol, dat we alleen een kopje bospaddenstoelensoep van de AH Bio hadden gehad. Later op de avond at ik nog een bakje kokoswortelsalade.

Vanavond wordt het een rijsttafel, met tofu in satésaus, tempé in kerriesaus (denk ik, moet nog even verzinnen). Met nog sambal boontjes en prei sambal goreng. En rijst, natuurlijk  ;)

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10786 Gepost op: 31 augustus 2015, 18:58:09 »
Een groene curry met quorn (aanbieding, al jaren niet meer gehad) en zilvervliesrijst en quinoa.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10787 Gepost op: 31 augustus 2015, 19:01:17 »
Zaterdag had ik de klussers en verhuizers (13 stuks) hier voor een 'bedankfeestje'. Ik maakte een buffet: chili sin carne (met rijst, guacomole en zure room), moussaka, lasagna en spanakopitta. Voor dessert chocomousse (ik zocht overal naar dat recept van Yvette Vanboven met frambozen, maar niet gevonden). Ik wou 's avonds ook nog een mascarpone syllabub met bosvruchten in elkaar draaien maar dat is me niet meer gelukt. Die heb ik dan gisteren maar gemaakt. Vandaag eet ik een curry van chinese kool en paprika en cocos.
« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2015, 19:42:42 door Joske »

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10788 Gepost op: 31 augustus 2015, 22:53:39 »
Donderdag in België bij een of andere lokale supermarkt een klein voorraadje eten gekocht (veel groente) en daarmee elke dag snel wat in elkaar geprutst, met één gasbrandertje. Schelpjes met groente in blokjes in tomatensaus, tagliatelle met tomatensaus en salade, fusilli met groente in tomatensaus - dat werk. En toch afwisselend door een beetje te variëren met het soort pasta, de kruiden en de manier waarop de groenten werden gesneden. Toch prettig om eind van de middag even een rustmomentje te hebben en niet vier dagen achter elkaar festivaleten te hoeven eten.

Vanavond na thuiskomst een salade van bindsla, radijs, wortel en venkel met erbij spaghetti aglio, olio e peperoncino. Lekker snel.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10789 Gepost op: 01 september 2015, 09:21:18 »
Zaterdag had ik de klussers en verhuizers (13 stuks) hier voor een 'bedankfeestje'. Ik maakte een buffet: chili sin carne (met rijst, guacomole en zure room), moussaka, lasagna en spanakopitta. Voor dessert chocomousse (ik zocht overal naar dat recept van Yvette Vanboven met frambozen, maar niet gevonden). Ik wou 's avonds ook nog een mascarpone syllabub met bosvruchten in elkaar draaien maar dat is me niet meer gelukt. Die heb ik dan gisteren maar gemaakt. Vandaag eet ik een curry van chinese kool en paprika en cocos.

Lekkerrrr!

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10790 Gepost op: 01 september 2015, 09:23:49 »
Wij eten stevige tomaten/groentesaus/ prutje met ras el hanoud + hazelnoten en couscous met munt en een salade.
De saus heb ik steviger gemaakt met wortelpulp uit de versapers. En voor bij de lunch zometeen heb ik een een flesje wortel/sinaasappel/gembersap. Hmmmm. 

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10791 Gepost op: 01 september 2015, 09:34:28 »
Gisteren grote rauwkostsalade met een groente-omelet, de man had daar nog een flinke rest rijst met bonen bij. Vandaag pierogi gevuld met zuurkool en paddenstoelen (uit een pakje), broccoli met tomatensaus en pittige braadw0rst van Tivall.
« Laatst bewerkt op: 01 september 2015, 23:01:38 door jol »

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10792 Gepost op: 01 september 2015, 17:08:41 »
Gisteren:
Tomatenrijst, soja-textuurplaatjes gebakken met ui en knoflook, natto miso, parmigiano reggiano schijfjes, seitanbroodje, wortelen met caramel fudge, sperzieboontjes. Soep met eikenboleet, stukjes aardappel, knoflook, wortel en ui.
Vandaag: spaghetti, pesto, gebakken gepaneerde kaas, zeewiercrisps met sesam (een pak gekocht bij de Chinese super) gemengde sla met kruiden uit de tuin.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10793 Gepost op: 01 september 2015, 19:38:17 »
Gisteren werd er spaghetti met groentesaus voor me gemaakt. Met geraspte kaas.
Vandaag maakte ik aardappels met yoghurt/mosterd/augurk-dip, doperwten, kaasburger van AH (die van Jumbo is lekkerder), appelmoes en puntpaprika/kerstomaat-salade. Frambozen met passievrucht toe.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10794 Gepost op: 01 september 2015, 22:08:59 »
Lasagne. Gevuld met venkel, paprika, courgette en wortel in een kruidige tomatensaus. Bedekt met mozzarella.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10795 Gepost op: 01 september 2015, 22:15:43 »
Gisteren: Indiaas bij Anapurna in Brussel. De pakora was een beetje te hard gebakken maar voor de rest wel lekker.

Vandaag: gewoon gebruikt was in de koelkast stond. Restje puree met kaas, courgette, meiknol, sojagehakt.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline karl

  • *****
  • 6.266
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10796 Gepost op: 02 september 2015, 08:33:31 »
Op het oude adres van het failliete Bollywood (Lange Herentalsestraat 56) in Antwerpen schijnt er nu een nieuw vegetarisch Indiaas restaurant te zijn, Annpurna.
Ik veronderstel dat het Brusselse Anapurna niet uitsluitend vegetarisch is?
« Laatst bewerkt op: 02 september 2015, 08:35:41 door karl »

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10797 Gepost op: 02 september 2015, 12:09:17 »
De afgelopen dagen is er voornamelijk voor mij gekookt, ivm buitenshuizenlijke activiteiten:
Vrijdag MCDonalds, maar ze hadden geen groenteburger... :/. 'Gelukkig' heb ik vis altijd achter de hand (gezondheid gaat helaas voor prioriteiten), maar die was eigenlijk niet te eten. De volgende keer bestel ik wel een dubbele portie frietjes. Of salade.

Zaterdag BBQ, met maiskolf  :D.

Zondag afhaaleten (pasta... er zat heeel veel pasta in het bakje).

Maandag vegalasagne in de crewruimte (we traden met ons orkest op voor de koning :D ).

Gisteren uit eten (zie topic: waar aten we vandaag).

Vandaag eindelijk weer fatsoenlijk homemade food: Kaasfondue! En morgen ga ik voor de tempeh poesa, denk ik :).

Online meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10798 Gepost op: 02 september 2015, 14:47:00 »
Gisteren een groentenstoofje met bloemkool, wortel, champies, bleekselderij, prei en ui. Met kruiden, laurierblaadje en tomatenpuree. Erdoorheen nog apart gebakken reepjes tempé, gemarineerd in o.a. ketjap en een klein beetje miso.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10799 Gepost op: 02 september 2015, 19:27:37 »
Thai curry! Met een pasta van Thai basilicum, gember, pepertje, knoflook, bosui, koriander- en komijnzaad en kokosmelk. Erin koolrabi en edamamebonen. Erbij basmatirijst.
Gemüse ist mein Fleisch