Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10980 Gepost op: 02 oktober 2015, 20:53:52 »
Vandaag was ik bij de pre-view in de nieuwe kerk

Oeh is dat de moeite waard?
,,,,فلافل

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10981 Gepost op: 02 oktober 2015, 21:38:32 »
Vandaag was ik bij de pre-view in de nieuwe kerk

Oeh is dat de moeite waard?
Ja, maar alleen voor de specifieke doelgroep denk ik. Het gaat over de vroege Christenen en Constantijn (en Maxentius).
Er zijn topstukken, maar als je echt Rome- en christenfreak bent, heb je ze vaak al gezien (mijn collega had ongeveer alles al gezien).
Anderzijds, hoe vaak staat er een mithras-beeld in Nederland? Dat is bijzonder.
Het wordt aangekleed met bloederige filmpjes, dat vond ik zelf minder nodig.
De audiotours zijn gezellig met bekenden zoals Rosita Steenbeek, Antoine Bodar en Eric Moormann,
Er is een enorm hoofd van Constantijn, replica maar wel echt marmer, mooi uitgelicht.

Met museumjaarkaart is het 4,50 dat zou ik wel aanraden, maar voor de volle prijs twijfel ik.
Mocht je meteen paleis op de dam willen meepakken: die is dicht (en dat wat ik dus vergeten te checken! ::))
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10982 Gepost op: 02 oktober 2015, 22:16:15 »
Vandaag was ik bij de pre-view in de nieuwe kerk

Oeh is dat de moeite waard?
Ja, maar alleen voor de specifieke doelgroep denk ik. Het gaat over de vroege Christenen en Constantijn (en Maxentius).
Er zijn topstukken, maar als je echt Rome- en christenfreak bent, heb je ze vaak al gezien (mijn collega had ongeveer alles al gezien).
Anderzijds, hoe vaak staat er een mithras-beeld in Nederland? Dat is bijzonder.
Het wordt aangekleed met bloederige filmpjes, dat vond ik zelf minder nodig.
De audiotours zijn gezellig met bekenden zoals Rosita Steenbeek, Antoine Bodar en Eric Moormann,
Er is een enorm hoofd van Constantijn, replica maar wel echt marmer, mooi uitgelicht.

Met museumjaarkaart is het 4,50 dat zou ik wel aanraden, maar voor de volle prijs twijfel ik.

Dank! Ik had het al aangekondigd gezien en was wel benieuwd. Klinkt wel goed (hoewel ik nooit autotours neem). Vaak is de Nieuwe Kerk met MJK duurder, dus dit klinkt wel goed. Met het bezoeken van het stadhuis/paleis op de Dam wacht ik liever tot het weer terug wordt gegeven aan de stad.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10983 Gepost op: 03 oktober 2015, 02:00:26 »
Vanavond, gebaseerd op een recept uit een kookboek, huku ne dovi, een groente-pindastoofpotje uit Zimbabwe. Saus op basis van uitje, knoflook, pepertje, tomaatje, kop gemalen pinda's, komijnzaad, water en zout. De groenten waren niet zo Afrikaans (koolrabi en savooiekool, wegens restverwerking en vermoeden dat dat een goede combi zou zijn). En inderdaad: een kleine smaaksensatie. Erbij basmatirijst.
Vanavond op herhaling. Volgens mij receptrijp - zonder foto, want het 'prutje' is niet erg fotogeniek. Miranda merkte laatst al op dat 'lelijke' gerechten vaak de lekkerste zijn. Wel erg lekker, vooral dus met savooiekool en koolrabi, die een fijne 'bite' en een frisse component geven. De grof gemalen pinda's geven ook een prettige 'kick'. En lekker snel klaar. Binnenkort dus op de site.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10984 Gepost op: 03 oktober 2015, 11:05:49 »
Gister gemakkelijk gesnaai voor de tv. Een kaasfondue (Lidl Alpenweek geloof ik) die ik aan me voorbij liet gaan, want die beviel mij niet zo. Gekleurde wortels, komkommer, kerstomaatje en lekker stokbrood dus maar in de zoete chili-koriander Heks'nkaas. Toe was er tiramisu.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10985 Gepost op: 03 oktober 2015, 20:41:35 »
Lasagne, gevuld met wortel, paprika en gele courgette in tomatensaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10986 Gepost op: 04 oktober 2015, 16:56:21 »
Vanaf dinsdag was ik een paar dagen in Nijmegen (Lent) bij vrienden. Dinsdagavond at ik er 'herfstcurry'. Erg lekker.
Woensdag at in in de Plak, ik ging voor de kaasgehakt. Echt heerlijk.

Die nacht kreeg ik last van mijn maag, denk niet dat het door het eten kwam, maar dat ik een virusje had? Ik had in ieder geval een stuk minder eetlust. Donderdagavond kreeg ik pizza met bietjes, kruidenroomkaas en feta. Prima. Vrijdagavond at ik een broodje falafel, maar kreeg het niet op. Gisteravond deelde ik samen met F. een restje pasta.

Vandaag lijkt het wel weer normaal te zijn, dus ik eet ik vegaworstjes met zuurkool in een wrap. Beetje 'guilty pleasure'.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10987 Gepost op: 04 oktober 2015, 17:41:00 »
Kikkererwten-olijven-aardappel-citroenstoof met bulgur. Toe druiven.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10988 Gepost op: 04 oktober 2015, 19:03:55 »
Tempeh in ketjapsaus, gebakken andijvie met veggie oestersaus, gember, knoflook en oesterzwammen en rode peper, aubergine in tamarindesaus en rijst.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10989 Gepost op: 04 oktober 2015, 21:44:49 »
Pizza! Met een mooi gerezen deeg dat ik een kwartier lang in de keukenmachine heb laten kneden. Op mijn pizza: ui, champignon, artisjok, groene Turkse pepertjes. Kristof zijn gebruikelijke paprika en ananas. Op tafel ook wat rucola om op de pizza te strooien. Van de overgebleven rucola (hier in Duitsland standaard in 125-grambakken, veel te veel) een rucolapesto gemaakt.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10990 Gepost op: 04 oktober 2015, 21:59:24 »
Vrijdag kookte R. het derde gerecht uit de krat, andijviestamppot. Ik was vergeten te zeggen dat er niets klopt van de hoeveelheden die we hebben gekregen dus er zat teveel andijvie door, maar omdat R. dacht dat we wel erg weinig vieze aardappels hadden gekregen, heeft hij de schone er ook door gedaan. Oh, en we hadden een hele pot mosterd gekregen voor 1 theelepel...
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10991 Gepost op: 04 oktober 2015, 23:07:36 »
Gisteren: de vegetarische schotel in het busstation van Foz do Iguaçu. Deze bleek te bestaan uit friet, rijst, bruine bonen, 2 spiegeleieren met kaas, wat rauwkost. Over het culinaire gehalte spreek ik me niet uit, maar ik had wel geen honger meer :)

Dadelijk: pizza! In Florianopolis.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10992 Gepost op: 05 oktober 2015, 09:31:03 »
Een gevarieerd slaatje. over de middag.
's Avonds:
Seitan biefstuk, gestoofde prei   :hungry:
Eet wat best is voor de planeet.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10993 Gepost op: 05 oktober 2015, 20:19:10 »
Ottollenghis bloemkooltaart, met (natuurlijk) een persoonlijke twist, ik had nl nog een rest ovengegrilde groenten in de koelkast. Maar ohhhhhh, zo lekker! En veel te veel, dus morgenmiddag nog!  :cheer: :hungry:

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10994 Gepost op: 05 oktober 2015, 20:30:04 »
Snel, simpel, lekker. Wraps bestreken met hummus, gevuld met snijbiet (uit de wok, met knoflook, bosui, pepertje, nootmuskaat) en schijfjes tomaat.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10995 Gepost op: 05 oktober 2015, 20:33:34 »
Restje curry uit de diepvries, aangevuld met extra linzen en tomaten en vegakip: werd 'ie gelijk ook wat milder door.

Gisteren pannenkoeken (oa met champignons en ui en kaas, mmm ^_^ )

Afgelopen zaterdag een griekse maaltijdsalade, maar dat was meer een paprikasalade... Als bijgerecht voor de BBQ was het vast leuk geweest :P, maar dit maken we niet meer.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.519
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10996 Gepost op: 05 oktober 2015, 21:20:08 »
Gevulde verse pasta van de AH met voor mij pompoensaus (pompoen uit de oven met rozemarijn, uitje, salie, beetje kwark) en voor mijn vriend met prei-wortelsaus met champignons en een beetje slagroom. Erover nog een beetje tuinkers.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10997 Gepost op: 06 oktober 2015, 18:38:42 »
Gisteren werd er champignonragout en aardappelgratin voor me gemaakt.
Vandaag maakte ik een pastasalade met snijbonen, kerstomaat, puntpaprika, rozemarijn-feta en wilde oregano en een beetje chili.
,,,,فلافل

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10998 Gepost op: 06 oktober 2015, 20:08:03 »
Gister kookte R, een soort van chili-ovenschotel.

Vandaag was ik weer aan de beurt en kookte ik hamburgers uit de krat, dat was het snelste recept. Het was 1 hamburger per persoon, 1 maïskolf en een salade van coeur de beuf tomaten. Tomaten waren smakeloos, mais had langer nodig dan recept voorschreef en ik moest door naar vergadering, dus ik heb nog wel trek.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10999 Gepost op: 06 oktober 2015, 20:09:41 »
Van de overgebleven rucola (hier in Duitsland standaard in 125-grambakken, veel te veel) een rucolapesto gemaakt.

Tip;)
Ik wil vega bananenschuimpjes.