Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11240 Gepost op: 26 november 2015, 17:58:52 »
Deze pasta van de voorpagina. Lekker! Misschien kan Selly nog eens vertellen wanneer de gember moet worden toegevoegd?

Met de knoflook ja zal ik aanpassen.

Maandag werd er spaghetti met groentesaus voor me gemaakt.
Dinsdag maakte ik wraps met tofu/zwarte bonen, kaas, sla, mais en wortel en div tabascos.
Gister ovenaardappels, witlofsla, spruiten en chiliburger.

,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11241 Gepost op: 26 november 2015, 23:21:50 »
Vanmiddag in de kantine van Deutsche Welle (blijkbaar de beste van Bonn, ook héél erg druk en lange wachttijden) Maultaschen (een soort grote Duitse ravioli in bouillon) met een wat laffe vegetarische vulling met erbij wat roerbakgroenten met lijnzaad. Vanavond hadden we fingerfood met live DJ (die DJ had wat mij betreft niet gehoeven). Hartige gebakjes met spinazie, tomaat-mozzarella en kleine broodjes gevuld met room en groente (plus nog aardig wat niet-vegetarische dingen natuurlijk). Toch goed dat ik meteen extra veel op mijn bordje had geschept, want de vegetarische hapjes waren uiteraard het eerst op.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11242 Gepost op: 27 november 2015, 09:45:49 »
Gisteren bij de Uithof in DH gegeten met een bedrijfsuitje (ik schoof helaas alleen maar aan omdat ik niet bij het uitje kon zijn vanwege drukte op werk). Steengrillen. Best goed geregeld voor de vegetariers: er was falafel, groentespiesjes, groenteburgers, gemarineerde champignons, lekker brood). Een ijsje toe.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.519
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11243 Gepost op: 27 november 2015, 12:22:36 »
Zo een bieten coussous salade met een beetje feta en gemende sla, want vanavond boterhammetjes voordat ik naar een concert ga in Amsterdam.

Offline jol

  • *****
  • 2.630
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11244 Gepost op: 27 november 2015, 14:02:31 »
Zonet stevig geluncht, een broodje groenten en hüttenkäse plus een bakje salade met veel biet  :yummie:. Als avondeten soep, mandarijntjes toe.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11245 Gepost op: 27 november 2015, 20:49:08 »
Vanmiddag de lunch overgeslagen - ik had geen honger en stapte liever een uurtje eerder de trein in. Vanavond weer thuis gegeten: mafé met savooiekool en koolrabi.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11246 Gepost op: 27 november 2015, 21:08:04 »
Curry van wortel, champignons, rice cakes, kokosroom, pindakaas en wat kruiden.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11247 Gepost op: 27 november 2015, 21:19:40 »
Curry van wortel, champignons, rice cakes, kokosroom, pindakaas en wat kruiden.

Rice cakes! Wat leuk.

Ik borrelde met collega's en at daar gefrituurde kaasrolletjes, brood met dip, olijven en blokjes kaas. Thuisgekomen een bakje doperwtjes  :angel:.
,,,,فلافل

Offline Nanya

  • **
  • 23
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11248 Gepost op: 27 november 2015, 22:57:04 »
Vriendlief heeft vandaag een zalige paddenstoelen risotto gemaakt! Een Italiaan zou er trots op zijn!

Offline karl

  • *****
  • 6.277
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11249 Gepost op: 28 november 2015, 09:57:53 »
Ik denk vanavond de andijviestamppot met oesterzwammen uit het Vegatopia-kookboek eens te maken.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11250 Gepost op: 28 november 2015, 20:05:11 »
Een experimenteel roerbakje van rode ui, witlof en edamameboontjes met udonnoedels in een tomaat-sojasaus. Lekker.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11251 Gepost op: 28 november 2015, 21:00:28 »
Vandaag om praktische redenen alles kant-en-klaar gekocht: appel-selderpuree met truffel, quinoa-boekweit-kaasburger, rode biet, gemengde sla.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.519
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11252 Gepost op: 29 november 2015, 14:22:54 »
Gisteren kaasfondue in een eetcafé voor een verjaardag voor een vriendin, gezellig met z'n tienen aan een tafel.

Vandaag weer een verjaardag, als kadootje mocht je iets lekkers meenemen, dus bladerdeegflapjes gemaakt met aardappel-bloemkool-kerrie en sperzieboon-mais-tomaat. Geen kaas, want jarige mag geen zuivel, dus maar helemaal veganistisch.


Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11253 Gepost op: 29 november 2015, 18:48:14 »
Vrijdag rijst tahoe tjampoer van de afhaalbuurman. Gisteren gegeten met een vriendin bij restaurant Wally in Nijmegen. Ik had de enige groenteburger met salade van rode kool. Was prima, aardige mensen daar. Vandaag eet ik de restjes van vrijdag.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11254 Gepost op: 29 november 2015, 21:00:41 »
Gisteren al een lasagne voorbereid voor de warme lunch bij mijn schoonouders (schoonmoeder is 70 geworden). De rest van de familie at boerenkool op zijn Duits (maar dan niet in de gelinkte vegetarische versie). Kristofs broer, die niet van boerenkool houdt, at mee van de lasagne en vond hem 'ausgezeichnet'.

Later op de middag nog kerststol en een stuk kwarktaart, dus vanavond hebben we de maaltijd overgeslagen. Direct nog wat stokbrood met smeerseltjes of zo.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11255 Gepost op: 29 november 2015, 23:36:10 »
Heeft er niemand pannenkoek gegeten?

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11256 Gepost op: 30 november 2015, 10:13:28 »
Helaas helemaal vergeten Sint Pannekoek te vieren (en ja, ik ben een traditionele speller qua pannekoeken...).

Misschien wel een goed idee om vanavond hartige pannekoekjes te maken, met verse tomaat, blokjes knolselderij, gegrillde paprika, verse basilicum, restje kaas...
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11257 Gepost op: 30 november 2015, 11:19:19 »
Heeft er niemand pannenkoek gegeten?

Ik heb wel het stripje op mijn Facebookpagina gezet! En vervolgens zelf noodlesoep gegeten want ik hou eigenlijk niet zo van pannenkoeken als avondeten :-)

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11258 Gepost op: 30 november 2015, 11:44:52 »
Ik heb wel boekweitpannenkoek als ontbijt gegeten, maar had niets met de strip te maken ;)
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline jol

  • *****
  • 2.630
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11259 Gepost op: 30 november 2015, 12:46:38 »
Het hele weekend geen pannenkoek gegeten, wel speculaasjes en gevulde speculaas en een moccagebakje - echt vervelend zo'n goede bakker op nog geen minuut lopen van de voordeur....

Zaterdag aten we de eerste boerenkool van dit stamppottenseizoen, met tivall rookw0rst en een uienmosterdsaus, koffie met gebak toe.
Zondag stond er dürüm met hoummous en baba ganoush op tafel, met een goed gevulde salade en een schaaltje kikkererwten. Koffie met gemberlikeur toe.