Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12000 Gepost op: 25 april 2016, 20:46:39 »
Pfff, vandaag weer extra spierpijn in mijn zij van het koken gisteren, dus vriend mag zijn kookkunsten weer etaleren.

 :(
Hier ovenschoteltje met aardappel, kerstomaat, bieslook, huttenkase, ei en kaas.
,,,,فلافل

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12001 Gepost op: 25 april 2016, 20:50:34 »
Aardappelsoep.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.327
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12002 Gepost op: 25 april 2016, 22:55:37 »
Couscous met aubergine en foul medames
Deze ging vandaag in de herhaling, wegens nog een halve aubergine en een half blik foul medames over. Absoluut geen straf!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12003 Gepost op: 26 april 2016, 00:07:50 »
Mexicaanse bonensoep met lekker veel paprika en geroosterd paprikapoeder.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12004 Gepost op: 26 april 2016, 13:58:11 »
Wij eten ook mexicaans. 'Iets' met een maiskolf, salade, paprika en kidneybonen.

Ik heb een lekkere dressing bedacht laatst voor dit soort salades: neem 2 rijpe tomaten, flinke klots olie erbij en wat zuur (azijn oid), staafmixer erin. Nog wat mexicaanse kruiden en je hebt een mexicaanse dressing.

Ohja en erbij een mexicaanse vegaschijf waar je een bon bij kreeg voor 2e persoon gratis naar de sauna. Daar was het allemaal om begonnen  ;)

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12005 Gepost op: 26 april 2016, 13:59:02 »
Mexicaanse bonensoep met lekker veel paprika en geroosterd paprikapoeder.

I LOVE geroosterd/ gerookt paprikapoeder (zo'n rood vierkant blikje, toch?). Gooi het werkelijk overal doorheen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12006 Gepost op: 26 april 2016, 14:03:43 »
Ja, die, ik heb ook andere soorten, maar die in het rode blikje is veruit favoriet!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12007 Gepost op: 26 april 2016, 16:05:58 »
Zaterdag dutch weed burger aan het strand, zondag filodeegtaartje met zoete aardappelpuree, ui en kerstomaatjes. Gisteren pasta met gegrilde groenten, vandaag couscous met vegakip, aubergine en courgette.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.520
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12008 Gepost op: 26 april 2016, 19:30:07 »
Gisteren mie met nootjes, vandaag bonen met stukjes vegaburger. En veel groentetjes.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.327
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12009 Gepost op: 26 april 2016, 20:37:30 »
Groene asperges! Gewoon kort gegrild en bestrooid met een beetje zeezout. Erbij aardappelpuree, op smaak gebracht met daslookpasta, en kikkererwten in citroenige tomatensaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12010 Gepost op: 27 april 2016, 19:41:35 »
Sinds zondagavond ziekjes (nadat mijn vriend echt koorts had enzo). Heb de laatste dagen heel erg makkelijk gedaan, pizza en soep uit een zak. Niet echt gezond, maar het leed is al een beetje geschied.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12011 Gepost op: 27 april 2016, 20:18:06 »
Beterschap LL!

Hier vanavond de laatste zuurkool van dit seizoen. Ik vind het er wel weer voor.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.327
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12012 Gepost op: 27 april 2016, 20:49:48 »
Weer groene asperges, dit keer gestoomd en bestrooid met zeezout en citroenrasp. Erbij een venkel-champignonrisotto. Lekkere combi!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12013 Gepost op: 28 april 2016, 06:39:26 »
Farinata.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.327
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12014 Gepost op: 28 april 2016, 21:46:15 »
Farinata.
Goh, wie heeft jou nou op dat idee gebracht?  ;D

Ik at vanavond een rucolastamppotje met erbij sellerieburgertjes. Tijdens het rommelen in de keuken ook wat wortel en radijs gedipt in de hummus die ik vanavond heb gemaakt (voor de verandering eens 10 minuten lang in de keukenmachine gepureerd, lekker luchtig).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12015 Gepost op: 29 april 2016, 09:56:41 »
 :)

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.520
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12016 Gepost op: 29 april 2016, 13:15:55 »
Vandaag ga ik simpel eten maken, tortillachips met bonen, guacamole, mais, tomaat, komkommer, sla en een beetje kwark.

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12017 Gepost op: 29 april 2016, 14:03:23 »
Zaterdag wat gedroogde peulvruchten weggewerkt in een kapucijnerschotel, een cake op basis van witte bonen en een 'gehaktbrood' op basis van linzen.
Zondag aten we resten van het linzenbrood met een aardappelsalade, toe een deel van de resten cake.
Van de kapucijners was nog genoeg over voor maandag.
Dinsdag at ik een gevulde witlofsalade met gekookte eieren en een broodje kaas.
Woensdag vierden we onze eerste koningsdag in het dorp, er was van alles te doen maar we hielden het niet lang vol en gingen thuis warme chocolademelk drinken met een glaasje rum en wat lekkere chocolaatjes. Daarna heb ik mijn eerste witte asperges van het seizoen klaargemaakt, lekker eenvoudig met boter, parmezaan en gepocheerde eitjes. Voor de man maakte ik melanzana alla parmigiana want die houdt niet van asperges. Ik vond de asperges heel lekker, beter dan ik ze in jaren geproefd heb.
Gisteren was ik samen met een vriendin uit eten bij het eetcafé op de hoek, ik at als bijna altijd de portobellosalade.
Vanavond spaghetti alla Norma met een rucolasalade (Ik gaar aubergines voor de alla parmigiana altijd voor in de oven, ik had veel aubergines en de hele oven volgeladen. Van wat over was  heb ik alvast Normasaus gemaakt, vanavond dus weinig werk).

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12018 Gepost op: 29 april 2016, 18:16:17 »
Risotto.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.520
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12019 Gepost op: 29 april 2016, 21:15:43 »
Vandaag ga ik simpel eten maken, tortillachips met bonen, guacamole, mais, tomaat, komkommer, sla en een beetje kwark.

Ik had van de tomaten met rode ui een simpele salsa gemaakt, en de kwark had nog wat extra feta erdoor gekruimeld.
Dit was mijn kleine ode aan Prince, want ik had gelezen dat hij dol was op mexicaans met pintobonen en avocado's :) (al hield hij dan niet van feta).