Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12400 Gepost op: 27 juli 2016, 13:35:31 »
Ik zoek nog inspiratie voor vanavond!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12401 Gepost op: 27 juli 2016, 13:49:33 »
Ik zoek nog inspiratie voor vanavond!

Nasi goreng?
Pad thai?
Maaltijdsalade met pasta en snijboontjes, artisjokkenhart en zachte honing-geitenkaas?
Rösti met vegaburger en worteltjes?
Risotto
Omeletje met paddenstoelen?
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12402 Gepost op: 27 juli 2016, 14:31:49 »
Mexicaanse bonensoep? Dat staat bij mij op het menu vanavond: lekker makkelijk en past zowel bij zonnig weer als bij het grauwe wolkendek dat hier nu hangt.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.521
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12403 Gepost op: 27 juli 2016, 17:06:17 »
Ik wilde eigenlijk iets met aardappel en wortels maken, maar m'n vriend kwam erachter dat de falafelballetjes die in de koelkast lagen, nu toch echt opmoesten. Dus vanavond maar falafel, met pitabroodjes, rauwkost.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12404 Gepost op: 27 juli 2016, 20:58:08 »
Gisteren op het terras geborreld met de buren, en ik besloot meteen maar wat tapas-achtige hapjes te maken: knoflookchampignons met sherry, gegrilde groene asperges, Spaanse aardappeltortilla (dit recept van de Guardian is zo lekker: https://www.theguardian.com/lifeandstyle/wordofmouth/2010/jul/29/how-to-cook-spanish-omelette), ingemaakte artisjokkenharten met kerstomaten, tortillachipjes met rode salsa, stokbrood met aioli en brie met toastjes.
Vandaag sayur lodeh, tempeh kering, komkommeratjar en rijst. Kersen toe.
,,,,فلافل

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12405 Gepost op: 27 juli 2016, 21:43:58 »
Salade met onder andere rucola, sugarsnaps en komkommerkruid van het dakterras.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12406 Gepost op: 28 juli 2016, 11:17:48 »
Gisteren op het terras geborreld met de buren, en ik besloot meteen maar wat tapas-achtige hapjes te maken: knoflookchampignons met sherry, gegrilde groene asperges, Spaanse aardappeltortilla (dit recept van de Guardian is zo lekker: https://www.theguardian.com/lifeandstyle/wordofmouth/2010/jul/29/how-to-cook-spanish-omelette), ingemaakte artisjokkenharten met kerstomaten, tortillachipjes met rode salsa, stokbrood met aioli en brie met toastjes.

En dit deed je allemaal eventjes tussen het borrelen door?

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12407 Gepost op: 28 juli 2016, 11:19:33 »
Ik denk dat wij vandaag groentelasagne eten. Met ouderwets (zelfgemaakte, ik zeg het er maar eventjes bij, voordat iemand denkt dat ik zo'n griezelig pakje aanmaak met een beetje water) bechamelsaus.
Ik vond dat jaren niet lekker en nu ineens wel, maar wel met kaas er door en overheen (dan is het officeel geen bechamelsaus meer volgens mij, maar enfin).

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12408 Gepost op: 28 juli 2016, 11:26:40 »
Gisteren op het terras geborreld met de buren, en ik besloot meteen maar wat tapas-achtige hapjes te maken: knoflookchampignons met sherry, gegrilde groene asperges, Spaanse aardappeltortilla (dit recept van de Guardian is zo lekker: https://www.theguardian.com/lifeandstyle/wordofmouth/2010/jul/29/how-to-cook-spanish-omelette), ingemaakte artisjokkenharten met kerstomaten, tortillachipjes met rode salsa, stokbrood met aioli en brie met toastjes.

En dit deed je allemaal eventjes tussen het borrelen door?

Dat vroeg ik me ook al af, maar gezien Selly's keukenvaardigheid zie ik haar dat gewoon doen :)

Voor vanavond moet ik nog verzinnen en nog boodschappen doen. Gezien het weer wordt het iets warms en pittigs, misschien een tortilla met een lekkere scherpe salsa erbij.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12409 Gepost op: 28 juli 2016, 14:01:41 »
Gisteren de rest van de groentestoof aangevuld met courgette. Erbij tagliatelle met groenten en sla met eitjes.
Vandaag naar een tapasrestaurant waar ik waarschijnlijk de gemengde salade en gebakken milde pepertjes ga eten. Ik heb de kaart bekeken en de rest lijkt me een beetje zwaar op het moment. Toe koffie met liquor 43, een terugkerend ritueel als ik met deze specifieke vriendin uit eten ga  ;D

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12410 Gepost op: 28 juli 2016, 17:06:49 »
Gisteren op het terras geborreld met de buren, en ik besloot meteen maar wat tapas-achtige hapjes te maken: knoflookchampignons met sherry, gegrilde groene asperges, Spaanse aardappeltortilla (dit recept van de Guardian is zo lekker: https://www.theguardian.com/lifeandstyle/wordofmouth/2010/jul/29/how-to-cook-spanish-omelette), ingemaakte artisjokkenharten met kerstomaten, tortillachipjes met rode salsa, stokbrood met aioli en brie met toastjes.

En dit deed je allemaal eventjes tussen het borrelen door?

Nee ik maakte het in het uurtje vooraf aan de borrel en toen stond het klaar toen de buren kwamen! Dus het besluit om tapas te maken werd niet ter plekke genomen, zoals uit mijn zin leek, maar al vooraf.

Vanavond met Eelco en K. pizza in de stad eten.
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2016, 17:09:01 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12411 Gepost op: 28 juli 2016, 21:52:43 »
Snijbonen met kervel*puree, eitje, sla* en tomaat*.

*van eigen balkon
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12412 Gepost op: 30 juli 2016, 20:47:58 »
Een lekkere tagliatelle met oa tuinbonen in het eetcafé verderop.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12413 Gepost op: 30 juli 2016, 20:54:49 »
Vanavond met Eelco en K. pizza in de stad eten.
Ja, was lekker en gezellig!

Gisteravond bij Indrapura op het Rembrandtplein de vegetarische rijsttafel genomen. Net als zo'n 9.5 jaar geleden (toen ik Kristof net een half jaar kende en we naar het Kerstcircus zijn gegaan) weer erg geslaagd. Je verwacht eigenlijk dat zo'n restaurant op een toeristenlocatie benedenmaats voedsel voor een te hoge prijs serveert, maar dat is absoluut niet het geval. Goed op smaak gebracht en aardige bediening. Ook leuk om Fransen en Britten te bekijken die voor het eerst van hun leven een rijsttafel krijgen.

Vanavond barbecue bij mijn ouders. Ik mocht gemarineerde groenten (paprika, courgette, kleine champignons, aubergine), gevulde champignons, kruidenboter en tzatziki voorbereiden, en bij de AH Maza falafel en halloumi kopen. Verder nog stokbrood, pepersmeerkaas, salade, rösti, het een en ander aan sauzen en nog wat niet-vega dingen voor mijn ouders.
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2016, 00:47:27 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12414 Gepost op: 30 juli 2016, 22:30:07 »
paprika-courgettesoep met brood.

Offline niewied

  • *****
  • 1.866
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12415 Gepost op: 31 juli 2016, 17:17:11 »
Vandaag gele rijst (basmatirijst gekookt met verse geelwortel ), tempe manis, gewokte groenten (ui, paprika, knoflook, selderiestengel), gebakken aubergine, emping
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12416 Gepost op: 31 juli 2016, 19:48:37 »
Chili con groente en kidneybonen à la mama. Met minitortillaatjes, ijsbergsla, pepertjes, tabasco, ananas, geraspte kaas en iets niet-vegetarisch op tafel, zodat ieder zelf kon bepalen wat hij/zij op de tortilla wilde.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12417 Gepost op: 31 juli 2016, 19:53:16 »
risotto met tomaat en courgette. En nu is de courgette even op. Maar we hebben de eerste pompoenen alweer geoogst ;)

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12418 Gepost op: 01 augustus 2016, 09:02:09 »
Sperziebonen, basmatirijst, tomaat
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12419 Gepost op: 01 augustus 2016, 11:57:20 »
Vrijdag at ik misosoep en een gevulde salade in het restaurant op 't werk. De soep was lekker maar ik kon de beloofde tofu er niet in ontdekken. Wel zeewier en veel stukjes broccoli.
Zaterdag maakte ik in de oven lekker knapperig gebakken aardappeltjes. Erbij spinazie met ui en paprika, van het vrijgekomen vocht maakte ik met eieren en blauwe kaas een sausje.
Zondag pasta met een grove tapenade van groene olijven, erbij een rucolasalade en toe griesmeelpudding met rabarber.
Vandaag eten we de resten van het weekend, aangevuld met tomatensoep en een salade waarin komkommer uit eigen tuin.