Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12660 Gepost op: 27 september 2016, 09:42:54 »
Speltpasta met italiaanse groente, pesto en tomaatjes. Erbij Willies (vegaworstjes van de Vegetarische Slager, die naam  :o!).

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12661 Gepost op: 27 september 2016, 12:17:13 »
Witlofsalade met appel, noten, rozijnen en honingmosterd. Erbij gebakken aardappeltjes :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12662 Gepost op: 27 september 2016, 20:23:28 »
Pizza bij een kleine lokale plek buiten het centrum van Siena: een stuk met courgette, een ander met aardappel en nog eentje met ui. Erg simpel maar erg lekker. Zonder het te beseffen was de pizza zelfs vegan.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12663 Gepost op: 27 september 2016, 23:27:10 »
Interne workshop in Jesteburg (Lüneburger Heide, onder Hamburg). Omdat het hotel wil voorkomen dat teveel eten wordt weggegooid, moesten we een muntje met ons keuzemenu uit de bak nemen (groen was vegetarisch, natuurlijk). Prima groentesoep, prima saladebuffet, maar een totaal mislukte Duitse interpretatie van een risotto. Nét niet gare risottorijst, vermengd met grote klompen groente, bedolven onder een laag (gewone) geraspte kaas met wat schuim erbij. Na een paar happen heb ik het opgegeven. Avondeten: barbecue, verzorgd door het hotel (hoera...). Nou ja, in ieder geval had het mannetje een apart gedeelte voor het vegetarische spul: niet-gemarineerde groentestokjes en een maïskolf die kort een scheutje marinade had gekust. Verder nog een saladebuffet (dezelfde als 's middags) en stokbrood. Ach, het was goed voor de lijn, zal ik maar denken.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12664 Gepost op: 28 september 2016, 16:41:19 »
Sushi gevuld met komkommer, omelet en sweetcorn-salade met zwarte sesamzaadjes.

Toe pecan-karamelijs.
Nothing tastes like compassion feels

boemel

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12665 Gepost op: 28 september 2016, 19:07:24 »
Ik ben niet echt een culinair wonder. Soms flans ik gewoon wat in elkaar, zoals vandaag.
Ik had wat japanse roerbakgroenten, een aantal spruiten en vegetarisch gehakt. Na een tijdje bakken voegde ik zwarte bonen en kikkererwten toe. Slechts wat gekruid met een beetje kerriepoeder en peper. Geserveerd met wilde rijst.
Het belangrijkste voor mij is dat het voedzaam en gezond is. Ik denk dat dit wel zo is. En ik wil vooral de pure smaken proeven en het niet laten verdrinken in sausjes e.d.
Ik noem dit 'gerecht' de Boemel speciaal.  ;)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12666 Gepost op: 28 september 2016, 21:05:44 »
Prima groentesoep, prima saladebuffet, maar een totaal mislukte Duitse interpretatie van een risotto. Nét niet gare risottorijst, vermengd met grote klompen groente, bedolven onder een laag (gewone) geraspte kaas met wat schuim erbij. Na een paar happen heb ik het opgegeven.
Vanmiddag was er pompoensoep, salade en een Duitse interpretatie van lasagne. Afwisselend champignonragout en lasagnebladen, bedekt met een dikke laag (gewone) kaas. Eén grote calorieënbom, geserveerd in een zoete wittewijnroomsaus, waar ik zelfs wat vanille in meende te proeven. Ik heb misschien een kwart van de lasagne gegeten. Het was eetbaar, maar daar was ook alles mee gezegd.

Vanavond pas laat thuisgekomen en een wat opgeblazen gevoel. Dus maar een schaaltje groente (koolrabi, radijs, komkommer) met hummusdip.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12667 Gepost op: 29 september 2016, 08:45:05 »
Gisteren vegetarische gehaktbal in jus van Goodbite met een stamppotje van roze aardappelen uit eigen tuin ('meisjesaardappelpuree') met little gem-sla met daardoor een gefruit uitje met rode peper. Erbij tomaatjes (ook uit eigen tuin) met wat feta. Jummie.

Vanavond wederom gekleurde aardappeltjes (paars/roze en geel), gebakken met knoflook en rozemarijn. Erbij ijsbergsla en vegashoarma met paprika.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12668 Gepost op: 29 september 2016, 10:15:23 »
Maandag en dinsdag courgette met aardappeltjes en een linzenburger.

Gisteren bietenrisotto met geitenkaas en walnoot.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12669 Gepost op: 29 september 2016, 17:01:28 »
Knoflookstokbroodjes vooraf, spaghetti bolognese daarna. Ik vind het jammer dat ik de spaghetti lunghi van Grand Italia niet meer bij AH kan kopen, hebben jullie die onlangs nog ergens gezien? Dat is die hele lange en ook dikkere spaghetti (maar niet hol).
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12670 Gepost op: 29 september 2016, 18:43:05 »
Vanavond waren het spruitjes met aardappelpuree, uienjus en vegetarische worstjes.
Nothing tastes like compassion feels

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12671 Gepost op: 29 september 2016, 18:53:29 »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12672 Gepost op: 30 september 2016, 08:46:46 »
Gisteren laksa, was goed gelukt.

Offline jol

  • *****
  • 2.630
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12673 Gepost op: 30 september 2016, 14:26:29 »
Woensdag aten we Mexicaans, ik at een tomaten/avocadosalade en maistortilla's met gegrilde groenten, chipotlesaus en guacemole. toe een stuk cheesecake met cajeta (de Mexicaanse variant van dulce de leche).
Gisteren had de man bb met r gemaakt, op z'n Surinaams.
Vandaag stel ik me tevreden met wortelsoep met broccoli en een hoeveelheid rauwkost.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12674 Gepost op: 30 september 2016, 18:57:14 »
Pompoen-cashewnoten-geitenkaastaart.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12675 Gepost op: 30 september 2016, 21:58:43 »
Pompoensoep, gekruid met kardemom, piment, foelie en gember. Na het pureren gevuld met fijngesneden gebakken ui, pepertje en knoflook en gekookte oogbonen en bij het serveren bestrooid met peterselie.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12676 Gepost op: 01 oktober 2016, 03:29:41 »
Gisteren restje spruitjes en krieltjes opgebakken met tofublokjes en gegeten met aardappelpuree.

Vanavond wordt het ''Kip'' (van DVS) met tandooricurry en knoflooknaan.

Toe stoofperen met vanillevla :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12677 Gepost op: 01 oktober 2016, 10:02:56 »
Van de week o.a. Tivall falafel met salade en pitabroodjes, zwarte bonenstoof met krieltjes, paprika, groene habanerosaus en lekker veel kaas.
Gister boerenkoolstamp met pimpernelaardappels en Goodbite rookworst. Die is anders dan ik me herinnerde, rokeriger en wat witachtige dingetjes van binnen.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12678 Gepost op: 02 oktober 2016, 00:45:57 »
Een pilao van rijst, gele linzen, tomaat, wortel en broccoli (kardemom, piment, fenegriek, komijn- en korianderzaad, kurkuma, knoflook, gember, pepertje). Erbij Turkse yoghurt en een pappadum.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline karl

  • *****
  • 6.277
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12679 Gepost op: 02 oktober 2016, 11:06:36 »
Stoofpot van blokjes knolselder, pompoen en aardappel met kikkererwten. Met kerrie, koriander en wat room bijgevoegd. Nog een hartig sausje van sjalot, mosterd, groentebouillon, wat room en pickles erbij.