Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13240 Gepost op: 18 januari 2017, 17:07:16 »
Er komt zo een vriendin eten. Ik maak een simpele linzencurry en eet er naanbrood bij.

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13241 Gepost op: 18 januari 2017, 17:15:49 »
Soep van venkel en selderieknol, ui en knoflook, gebakken aardappelen, vegaschnutzel, brusselslof met kaassaus, gemengde sla.

Heeft iemand restauranttips voor Vilnius , Riga, Tallin?
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13242 Gepost op: 18 januari 2017, 21:17:47 »
Een frisse salade van bindsla, bleekselderij, radijs, puntpaprika, wortel en komkommer met yoghurt-mosterddressing en zelfgemaakte croutons. Erbij tofuworstjes van de (Duitse) Aldi, die een lekkere textuur hebben en gebakken in olie met knoflook en specerijen dit keer ook een lekker smaakje hadden.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13243 Gepost op: 19 januari 2017, 08:15:53 »
Een frisse salade van bindsla, bleekselderij, radijs, puntpaprika, wortel en komkommer met yoghurt-mosterddressing en zelfgemaakte croutons. Erbij tofuworstjes van de (Duitse) Aldi, die een lekkere textuur hebben en gebakken in olie met knoflook en specerijen dit keer ook een lekker smaakje hadden.

Klinkt heerlijk Eelco :)

Hier vanavond volkoren spaghetti met simpele tomatensaus, mozzarella en basilicum.
Nothing tastes like compassion feels

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13244 Gepost op: 19 januari 2017, 20:40:08 »
Vanmiddag een nieuwjaarsetentje met de afdeling in een restaurant vlakbij kantoor:

Huisgemaakte kaaskroketten met wat salade (hoe voorspelbaar)
Pastasalade met o.a. paprika, rucola, verschillende soorten kaas
Chocolademousse (voor België ook voorspelbaar  ;D )

Het klonk eerst niet bijster origineel, maar het was wel heel goed klaargemaakt.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13245 Gepost op: 19 januari 2017, 20:45:41 »
Een frisse salade van bindsla, bleekselderij, radijs, puntpaprika, wortel en komkommer met yoghurt-mosterddressing en zelfgemaakte croutons. Erbij tofuworstjes van de (Duitse) Aldi, die een lekkere textuur hebben en gebakken in olie met knoflook en specerijen dit keer ook een lekker smaakje hadden.
Klinkt heerlijk Eelco :)
Was het ook. Daarom vanavond weer een frisse salade. Dit keer van bindsla, bleekselderij, wortel, rode paprika en kidneybonen. Erbij een socca (farinata), gevuld met fijngesneden sjalot, pepertje en olijven.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13246 Gepost op: 20 januari 2017, 06:20:46 »
Vanmiddag een nieuwjaarsetentje met de afdeling in een restaurant vlakbij kantoor:

Huisgemaakte kaaskroketten met wat salade (hoe voorspelbaar)


Ik wou dat kaaskroketten hier in NL ook voorspelbaar waren, je kon ze een tijd kopen maar inmiddels zijn ze niet meer te krijgen en ze waren zo lekker. Je kan ze nu alleen zelf maken..

Niet te vergelijken met een kaassoufle helaas.
Nothing tastes like compassion feels

Online Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13247 Gepost op: 20 januari 2017, 10:55:32 »
Van Dobben heeft nog steeds kaaskroketten maar er zit rundergelatine in helaas. Hun groentekroket is gelukkig wel vegetarisch, en die vind ik erg lekker.

Ik eet vanavond "toevallige tapas", een menu van kleine hapjes gebaseerd op wat er nog aan verse groente in de koelkast ligt: een have paprika gevuld met gekruide couscous met rozijnen en noten, een mini-tortilla van paprika, aardappel, ui, tomaat en ei, een mini kaasfondue met brood, en een kleine salade van geraspte wortel en selderij met een yoghurt dressing.

My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13248 Gepost op: 20 januari 2017, 12:17:22 »
Ik at dinsdag vanwege een stevige lunch 's avonds alleen een lekkere frisse gevulde salade, met goed pittige rucola en oa pecannoten en zoete tomaatjes.
Daarna twee dagen zuurkoolstamppot gegeten, de eerst keer met Tivall rookworst, de tweede keer met kaas.
Vandaag weer een stevige lunch, met een broodje falafel en kwark toe, dus vanavond houd ik het weer bij een gevulde salade. En kwark toe.

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13249 Gepost op: 20 januari 2017, 20:41:23 »
Vanmiddag: ratatouille met aardappels

Vanavond: diepvriesaardappelpartjes, verse rode biet, verse wortel. Alles samen in de oven geroosterd.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13250 Gepost op: 20 januari 2017, 20:59:31 »
Een lekker frisse rode kool met gebakken appeltjes. Gekookte aardappeltjes met peterselie. Speltburgertjes.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13251 Gepost op: 20 januari 2017, 21:27:42 »
Gisteren uit eten met mijn werk, als voorgrecht allerlei gerechtjes die gedeeld werden, o.a. lekker brood, salade met mozarella en gemarineerde groenten. Als hoofdgerecht had ik gestoofde vergeten groenten in een bakje van een krokant gebakken loempia deeg (zoals bij Vietnamese loemoia's). Was erg lekker en gezellig.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13252 Gepost op: 21 januari 2017, 09:09:50 »
Donderdag allerlei restjes: zuurkool (er een vegetarische gehacktbal bij geserveerd), linzencurry, beetje pasta.
Gisteren de hele dag hard gewerkt aan een grote opruimactie. Bij thuiskomst hebben we sushi besteld bij sushipoint. Was fijn.

Vandaag nog geen idee, na het opeten van de restjes moeten er boodschappen worden gedaan.

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13253 Gepost op: 21 januari 2017, 17:11:39 »
Gebakken aardappels en salade met geitenkaas. Ben nog niet energiek maar dat is lekker en makkelijk :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13254 Gepost op: 21 januari 2017, 18:05:12 »
Hutspot.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13255 Gepost op: 21 januari 2017, 18:31:11 »
Stamppot boerenkool, met beetje roomkaas erdoor. Verder eitje eroverheen. Mosterd, augurken en zilveruitjes erbij.

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13256 Gepost op: 21 januari 2017, 19:36:47 »
Brazilianen in de keuken: puree, zwarte bonen, salade
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13257 Gepost op: 21 januari 2017, 20:32:24 »
Pizza! Met naast gist ook een beetje zuurdesem in het deeg en, net als vorige week, de mozzarella in bevroren toestand geraspt. Kristof had ananas en paprika, ik had sjalotjes, champignons, paprika en olijven.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline karl

  • *****
  • 6.266
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13258 Gepost op: 22 januari 2017, 10:40:00 »
Witte kool, peperoncino, rode paprika, wortelen en aardappelen in schijfjes, kikkererwten, alles op smaak gebracht met kerrie en tijm en met wat room, citroen en mosterd.

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13259 Gepost op: 22 januari 2017, 12:22:17 »
Pizza! Met naast gist ook een beetje zuurdesem in het deeg en, net als vorige week, de mozzarella in bevroren toestand geraspt. Kristof had ananas en paprika, ik had sjalotjes, champignons, paprika en olijven.

Zuurdesem in het deeg klinkt mij heerlijk in de oren!

Ik haal vandaag een pizza af bij mijn favoriete Italiaan, want daar heb ik nu ook heel erg zin in.
Nothing tastes like compassion feels