Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13980 Gepost op: 19 mei 2017, 15:59:36 »
Ik was gisteren hongerig en laat klaar met werken. Gauw een zakje roerbakgroenten gescoord, tijdens het bakken de boel opgeleukt met kappertjes, gedroogde tomaten en parmezaanse kaas, en dat als pastasaus. Geen culinair hoogstandje, maar wel eetbaar.

Offline niewied

  • *****
  • 1.864
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13981 Gepost op: 19 mei 2017, 19:53:01 »
We gaan naar de Baltische Staten, gebied met veel soep. Ik verbaas me altijd over gasten die zeggen: die soep heb ik nog  nooit op. Brabants, niet op, nooit gegeten. Ach. En dan: mag ik het recept. Komop.
Hier dus een oerrecept. Neem vloeistof, water, melk, thee koffie, ondermelk.
Nu even oppassen en je verstand gebruiken. Hoewel. Ik denk koffie met knoflook en aubergine kan best smakelijk zijn. Dus, ik herhaal, neem een vloeistof, doe maar melk of water. Kook iets erin, fijngesneden. Ui, knoflook. Prei, brood. Maak af op smaak.
Nog oerder: vloeistof en iets vasts koken, op smaak brengen met zout of kruiden of beide. Koud of warm serveren. Oer.
Vandaag knoflooksoep in ondermelk met wat venkel, salie, paprika/ gebakken aubergine/, boekweit/, gebakken haloumi, salade van biet en venkel.

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.322
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13982 Gepost op: 21 mei 2017, 01:53:16 »
Mijn ouders zijn op bezoek, een reden om de Pizzarette weer eens op tafel te zetten. Naast pizzadeeg, tomatensaus van verse tomaten en mozzarella op tafel: paprika, champignons, ui, aubergine, ananas, olijven, gedroogde tomaat, flinterdunne schijfjes knoflook, pepertjes van de Turk, rucola, verse oregano en tijm uit de tuin, Italiaanse harde kaas en peper uit de molen. Plus iets vl3z1gs voor mijn vader. Tijdens lekker bijkletsen elke keer een volstrekt ander klein pizza'tje uit de Pizzarette.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.514
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13983 Gepost op: 21 mei 2017, 16:56:56 »
Gisteren brunch met familiereünie (moederskant) in Avifauna, Alphen aan de Rijn.
Het was een "live cooking brunch" oftewel een looend buffet, waar wat koks bijstonden om dingen klaar te maken. Op zich prima in orde, maar qua hartig niet extreem veel vego keuze. Ak maakte de softijsmachine veel goed :). Wel veel kleine broodjes, poffertjes, salade, wat sushi, soep, kaas, ei, en hapjes. Maar ik denk als je doorgeeft vegetariër te zijn, dat er nog best wat extra's klaar gemaakt kon worden.

Het was in ieder geval erg fijn om iedereen weer te zien, sommigen had ik al iets van 10 jaar niet meer gezien!

Offline Sven

  • *****
  • 3.816
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13984 Gepost op: 21 mei 2017, 18:38:13 »
Gistermiddag bij ouders: aspergesoep, aspergesalade met aardappel, ei, erwtjes, mosterd

Gisteravond bij zus: asperge soep, aspergesalade met krieltjes en ei, fetasalade, bbq vegaworstjes

Ze wonen in de Limburgse aspergestreek. Mijn zus had teveel asperges gekocht bij de boer. Daarom kreeg ik nog een kilootje mee.

Vanavond dus: asperges met boter. Afgewerkt met peper en zout. Daarbij rijst met linzen. Heel eenvoudig, asperge heeft smaak genoeg.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.322
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13985 Gepost op: 21 mei 2017, 19:50:13 »
Ouders nog steeds op bezoek, dus ietsje uitgebreider dan gebruikelijk: fusilli bolognese; salade van rucola, radijs, koolrabi en komkommer, geroosterde zonnebloempitten; ciabatta en kruidenboter.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13986 Gepost op: 21 mei 2017, 22:41:45 »
Sojaballetjes met courgette, puntpaprika en rijst.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.514
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13987 Gepost op: 21 mei 2017, 22:45:46 »
Indonesisch gekookt voor Engelse collega, mijn gebruikelijke eitjes in tomatensaus, tempé,  tofu in satésaus, sambal boontjes, sajoer lodeh met rijst. Ook nog wat emping opgebakken. Spekkoek toe  :)

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13988 Gepost op: 22 mei 2017, 06:52:03 »
Gisteren bij mijn schoonouders in de tuin gezeten: meloensalade vooraf. Daarna kaasfondue. Lekker hoor.

Zaterdag zelf in het hofje 'getuinierd'. Daarna een snelle pasta gemaakt met o.a. puntpaprika.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13989 Gepost op: 22 mei 2017, 10:05:52 »
Mijn ouders zijn op bezoek, een reden om de Pizzarette weer eens op tafel te zetten. Naast pizzadeeg, tomatensaus van verse tomaten en mozzarella op tafel: paprika, champignons, ui, aubergine, ananas, olijven, gedroogde tomaat, flinterdunne schijfjes knoflook, pepertjes van de Turk, rucola, verse oregano en tijm uit de tuin, Italiaanse harde kaas en peper uit de molen. Plus iets vl3z1gs voor mijn vader. Tijdens lekker bijkletsen elke keer een volstrekt ander klein pizza'tje uit de Pizzarette.

Dit vind ik dus altijd lastig, om wel of geen vl33s te kopen voor gasten. Ik wil het eigenlijk niet maar wil ook niet al te ongastvrij zijn. Meestal lukt het om lekker vegetarisch te koken en daarmee is het af, maar een tijdje geleden aten we chinese bouillonfondue (steamboat) en toen heb ik voor vriendin en F toch een kipfilet en een biefstuk (bio) gekocht.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13990 Gepost op: 22 mei 2017, 10:07:56 »
Gisteren maaltijdsalade met oa spinazie, sinaasappel, gebakken peer, zonnebloempitten en blauwe kaas, met een heerlijke dressing van olijfolie/honing/wijnazijn/mosterd/peterselie/knoflook (even met de staafmixer erin).

Vanavond weer een verspakket van AH (F kookt), marrokaanse couscous wordt het. Morgen pasta met spinazie en cherrytomaat+paprika.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.322
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13991 Gepost op: 22 mei 2017, 14:29:53 »
Plus iets vl3z1gs voor mijn vader.
Dit vind ik dus altijd lastig, om wel of geen vl33s te kopen voor gasten.
Ik kook altijd uitsluitend vegetarisch, ook voor mijn ouders. Maar mijn vader 'kan niet' zonder vlees, dus speciaal voor hem koop ik dan toch iets als h@m (wel met grote letters 'Bio' er op, voor het leereffect  ;D ). En als hij er dan blij van wordt dat ook op de pizza te doen: vooruit dan maar  :).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13992 Gepost op: 22 mei 2017, 18:58:57 »
Gisteravond al gemaakt: pastasalade van penne met feta, gebakken champignons, puntpaprika en courgette, olijfolie, rode wijnazijn en Italiaanse kruiden.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13993 Gepost op: 22 mei 2017, 21:40:14 »
Eergister: witte asperges in witte wijn gestoofd, een recept uit de Groentebijbel, maar ik vond het uiteindelijk minder bijzonder dan ik had gedacht. Maar wel prima hoor. Met aardappeltjes, daslook en stukjes ei.
Gisteren: Thaise groene curry, met currypasta (gemaakt van groene pepers, koriander, laos, Thaise basilicum, gember, sjalot) en gevuld met tofu, aubergine, wortel en meer Thaise basilicum. Rijst erbij. Rabarber en aardbeien toe.
Vandaag: buffet bij Spirit in Amsterdam, lekker.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.322
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13994 Gepost op: 22 mei 2017, 22:53:16 »
Tagliatelle in knoflookboter met verse salie, tijm en oregano. Erbij reepjes venkel, courgette en bospeen uit de grillpan, afgeblust met wat spetters limoensap en restjes ciabatta uit het broodrooster, met kruidenboter.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.056
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13995 Gepost op: 23 mei 2017, 18:15:47 »
Beetje hangerig en grieperig. Gisteren al medicinale knoflooksaus gegeten dus de keelpijn is weg, maar voel me nog niet helemaal prettig. Een makkelijke tomatensoep dan maar, veel vitaminen en toch een beetje comfort food.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13996 Gepost op: 23 mei 2017, 19:47:42 »
Pasta, spinazie, brie.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Edith Jonker

  • **
  • 65
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13997 Gepost op: 23 mei 2017, 20:36:33 »
Ik had bruine bonen met rijst ( met uitje, knoflook, tomaatje, rode paprika, scheutje melk en water, sambal, ketjap, en pindakaas erdoor = pindasaus). lekker altijd. ik zit vol !

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13998 Gepost op: 23 mei 2017, 21:14:21 »
Vega huzarensalade met veel dille erdoor. Erbij een komkommersalade met zewier en ijsbergsla met druiven.
,,,,فلافل

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.514
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13999 Gepost op: 23 mei 2017, 21:19:16 »
Hamburgerbroodjes, een met spicy bean burger en een met hardgekookt ei, met o.a. gebakken uien, zilveruitjes, komkommer, tomaat en sla uit eigen moestuintje   :)