Vegatopia Forum

De Afval-Draad

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Gepost op: 08 januari 2011, 10:02:51 »
Zijn er medevegatopianen die na de feestdagen toch wel licht ontstemd op de weegschaal hebben gestaan?
Ik in ieder geval wel. Ik zat november en december niet goed in mijn vel, teveel slechte dingen gegeten en veel te veel alcohol genuttigd. Daarna op wintersport hetzelfde verhaal.
Vanochtend durfde ik voor het eerst op het weegschaap en I'm not amused zullen we maar zeggen. Ik vind mezelf 2,5-3 kilo te zwaar.
Sinds deze week zit ik weer fanatiek op de hometrainer calorieën te verbranden en mag ik ma t/m wo geen alcohol drinken (niet eens zo zeer vanwege de calorieën), maar ik kan wel een stok achter de deur gebruiken van iemand die ook een paar kilo kwijt wil.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #1 Gepost op: 08 januari 2011, 11:11:27 »
Ik doe met je mee! ik wil mn eetpatroon veranderen.. ik merk dat als ik tussen 5-6uur eet savonds dat ik eerder geneigd ben rond 8uur te gaan snoepen.. dus wil gaan proberen dat te rekken tussen 6 en 7uur.. daarnaast weer regelmatig sporten, niet snoepen (koop het niet kan het ook niet mis gaan) en meer fruit etc.. de standaard dingen..
Wel alles weten hoe het beter kan maar doen... ho maar... ff knop omdraaien..
ik wil er 7 af.. dan kan ik ook weer doel afstrepen  ;D
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #2 Gepost op: 08 januari 2011, 11:22:21 »
Ik zag het voor de kerst al aankomen, dus hield me een beetje in. Daarnaast kwam het omvangrijkste diner er met golf van allergie al snel weer uit, dus die hoeft er niet meer af.
Er moest voor de kerst nog zo'n 2 kilo af, nu nog eentje. Of in elk geval moet mijn nieuwe spijkerbroek mooi zitten.

Ik eet toch al best gezond, mag al veel niet zeker buitenshuis. En ik doe elke dag al wat oefeningen voor mijn rug en voor die rug zwem ik elke week. Als het mooier weer wordt, niet glad meer is enzo, zal ik nog wat meer op de fiets doen. Ik denk dat het dus al wel goed komt zonder al te veel moeite.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #3 Gepost op: 08 januari 2011, 16:18:00 »
Ik moet afleren om 5 crackers te nemen ipv 1.. ik pak pas iets als ik echt honger heb en hou dan pas op tot ik vol zit.. dan heb ik meestal geen zin meer in mn avond eten. als nou probeer om op vaste tijdstippen iets te pakken. zou dat helpen?  ???
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #4 Gepost op: 08 januari 2011, 19:48:54 »
Grappig, ik dacht juist precies het tegenovergestelde, dus pas iets gaan eten als het buikje knort.
Fijn dat je mee wilt lijnen. Toevallig was ik net boven en bloot (want onder de zonnebank geweest  8) ) en na een hele dag alleen gewoon eten eten en niet snoepen, kon ik de verleiding niet weerstaan om op het weegschaap te gaan en ik was maar liefst 100 gram lichter dan vanochtend  :P
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #5 Gepost op: 08 januari 2011, 19:51:39 »
 :dansen: Goed bezig, Haantje  ;)

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #6 Gepost op: 08 januari 2011, 23:35:58 »
Ik doe ook mee! Morgen beging ik weer vol goede moed!

Doordeweeks geen frisdrank en snoepdingentjes meer, en minimaal 3x in de week een half uur flink bewegen (zal ws veel wii-en worden en) en 1 x in de week weer gaan hardlopen. Daarnaast ook weer braaf fietsen naar t station en terug, de gladheid is over dus daardoor hoef ik me niet meer tegen te laten houden. En op mijn werk geen bureaustoel meer maar zo'n bal. Beter voor de houding en je gebruikt je buikspieren om rechtop te kunnen blijven zitten.

Streefdoel is ondertussen meer dan 10 kg dus niet echt korte termijn haalbaar.. Maar vooral wat vet kwijt op bepaalde plaatsen zou me erg blij maken!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #7 Gepost op: 09 januari 2011, 11:02:10 »
Fijn dat je meelijnt, Lijntje (What's in a name  ;) )
Ik heb gister alleen drie maaltijden gegeten, maar man wat was dàt moeilijk  :-\
Vooral de chocola bij de koffie na het eten was heel moeilijk te weerstaan, maar het is gelukt. Omdat het weekend is, mocht ik van mezelf wel alocohol: anderhalve borrel gehad (en een groot glas water erbij).
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

De Afval-Draad
« Reactie #8 Gepost op: 09 januari 2011, 11:15:27 »
Fijn dat je meelijnt, Lijntje (What's in a name  ;) )

Zolang ze maar niet meesnuift.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
De Afval-Draad
« Reactie #9 Gepost op: 09 januari 2011, 11:35:47 »
Zolang ze maar niet meesnuift.

Het is wel een manier om af te vallen...

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #10 Gepost op: 09 januari 2011, 12:14:40 »
Vriendje stelde ook al voor om af en toe een sigaret te roken  ;)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #11 Gepost op: 09 januari 2011, 20:04:39 »
Ik heb al 2 dagen niet gesnoept  ;D
en het is gelukt vandaag om om half 4 een stuk peperkoek te nemen en om 6uur pas te gaan koken en er niks meer tussendoor te nemen buiten thee! heb 2uur gesport (bodycombat) was 2uur vandaag ipv 1! was kapot maar wil me dan niet laten kennen en halverwege stoppen. en heb een soort van doel.. heb 22ste met iemand afgesproken die wel leuk is :) dus iets lekkerder(+strakker) in mn vel zitten komt dan goed uit,beter voor mn zelfvertrouwen.. komende week vakantie, dus ga eens goed gebuik maken van mn sportschool abbonement + zonnebank :angel:

A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
De Afval-Draad
« Reactie #12 Gepost op: 09 januari 2011, 20:19:14 »
Succes met jullie afvalpogingen dames.

Ik herken dat trouwens wel Muppet, als ik vroeg eet, krijg ik 's avonds ook meer trek om te snacken. Dus misschien is het wel een goed idee om wat later avondeten te nuttigen.
« Laatst bewerkt op: 09 januari 2011, 20:21:15 door Djooiss »
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #13 Gepost op: 11 januari 2011, 19:25:42 »
Hoe gaat het bij jullie met de dicipline?
Ik heb een klein beetje gezondigd door dropjes èn chocola te eten. Maar niet zo heel veel gelukkig.
Straks maar weer een poos trappen op de hometrainer.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #14 Gepost op: 11 januari 2011, 19:37:53 »
Gisteren was mijn 6-wekelijkse maandag dat gezond eten eigenlijk geen echte optie is. Dus op station Utrecht een patatje en samosa's gegeten als avond eten  :( Dat voelt zo slecht dat ik t snoepen wel uit mijn kop laat. Vandaag trouwens ook nog met de bus gegaan  :bloos: omdat het heel erg glad was vanmorgen  :-\

Straks maar een uurtje wii-en dan voel ik me vast weer beter.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #15 Gepost op: 11 januari 2011, 21:18:58 »
Ik heb gisteren 2stroopwafels op MAAR heb vriendin verboden sjips op tafel te zetten.. Ben vanavond heel braaf naar een nieuwe groepsles geweest op de sportschool maar die vond ik niet zo leuk (sh'bam) dus ga denk mr nr body combat en zumba.. Heb ineens vrijdag een date.. Vandaag niet gesnoepert!
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
De Afval-Draad
« Reactie #16 Gepost op: 11 januari 2011, 21:23:09 »
Op die manier vliegen de kilo's er natuurlijk wel af. En mooi strak dat je wordt. Zorg alleen dat je niet te veel spierpijn krijgt.

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #17 Gepost op: 16 januari 2011, 23:22:40 »
Morgen weer opnieuw beginnen met niet snoepen.. :( gister zak sjips op, vandaag was mama jarig.. Koekjes iig weggegooid die zaten onder kaarsvet/bluspoeder combi door fik..
Heb mega hoofdpijn, of door stank door rooklucht nog of maandelijks probleem weet ik niet.. Ben net een krenten muffin :S
Zaterdag moeten "krenten" iig weg zijn voor date 2 :)
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #18 Gepost op: 17 januari 2011, 07:54:58 »
Lief&zoon eten alles dat zoet en slecht voor je is, dus heb het nieuw aangepakt thuis. Ze halen alleen die smerige troep in huis die ik niet lust. Dus nu hebben wij rare kokoskoekjes en koekjes met van dat vieze vele gifitg gekleurde glazuur en naturel chips in huis. Op die manier kunnen zij snacken en hoef ik er maar naar te kijken om alle eetlust kwijt te zijn. :cheer: :cheer: :cheer:
Eindelijk een goeie oplossing!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #19 Gepost op: 17 januari 2011, 14:11:34 »
Heel slim!

Zo had ik voor gasten vaak die digestive-koekjes in huis. Lekker, maar ik kan er tenminste van af blijven.