Vegatopia Forum

De Afval-Draad

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #20 Gepost op: 18 januari 2011, 14:33:23 »
Ik niet, ik vreet de laatste tijd bijna de plinten van de muur. Maar goed, een jaartje geleden at ik niet (nou ja, amper), daar val je enorm van af, maar gezond is anders. Ik moet nu eigenlijk wel een beetje gaan opletten dat ik nu niet doorschiet naar de andere kant, maar het ontbreekt mij ernstig aan discipline.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #21 Gepost op: 18 januari 2011, 14:34:22 »
Ik niet, ik vreet de laatste tijd bijna de plinten van de muur.


 ;D

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #22 Gepost op: 18 januari 2011, 17:39:21 »
Ik heb een klein dipje (of bultje, maar net hoe je het bekijkt) qua afvallen.  Teveel lekkere dingen gesnoept, gelukkig wel fanatiek op de hometrainer.

Eén van de kinderen op mijn werk heeft behoorlijk overgewicht en moet daarvoor nu naar de kinderarts. Haar moeder heeft thuis al een goed gesprek met haar gehad over "gezond eten". En toen aten we vanmiddag -heel fout- een speculaasje.
Kind: Hmm, lekker koekje, is die gezond?
Ik: Nee, koekjes zijn nooit gezond, maar wel heel lekker.
Later op de middag op de WC:
Kind: Koekjes zijn niet gezond, hè? Alleen maar lekker.
Ik: Zijn er ook vieze koekjes?
Kind: Nee, alleen schone.  :-*
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #23 Gepost op: 18 januari 2011, 21:32:51 »
Speculaasjes mogen in het boek van Sonja B.  ;)
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #24 Gepost op: 18 januari 2011, 21:50:41 »
Ze smaakten anders behoorlijk zoet en ik kreeg er vettige vingers van, maar ja, als Sonja het zegt...  ;)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #25 Gepost op: 18 januari 2011, 23:05:02 »
Ik voel me op 1000 manieren *** dus ben maar even gestopt met proberen niet te snoepen enz. wordt hem toch niet. Gisteren wel meer dan een uur gefietst. En ga op mijn werk de zit-bal weer opeisen dat voelt als niks doen maar is wel goed voor mijn buikspieren.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #26 Gepost op: 19 januari 2011, 11:27:36 »
1 speculaasje he.. Niet een hele doos
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #27 Gepost op: 19 januari 2011, 14:28:17 »
Het waren er twee, de andere zijn in de monden van mijn collega en de kinderen verdwenen.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
De Afval-Draad
« Reactie #28 Gepost op: 26 januari 2011, 14:14:52 »
Ik voel me op 1000 manieren *** dus ben maar even gestopt met proberen niet te snoepen enz. wordt hem toch niet.

Dit wil je vast niet horen, maar als je af wilt vallen en op gewicht wilt blijven dan moet je gewoon helemaal stoppen met snoepen. En extra bewegen na een partijtje zondigen heeft weinig tot geen zin, tenzij je echt elke extra calorie ook daadwerkelijk weer verbruikt en dat gebeurt dus vrijwel nooit (tenzij je bereid bent om minstens 3 uur per dag als een dolle te sporten).

Food intake has a larger impact on weight loss than exercise, according to a new study in the International Journal of Obesity. A review of school-based interventions found that weight loss could be achieved by diet changes alone, while exercise without diet changes was not effective. Researchers explain it is difficult to “out-exercise” dietary intake. For example, a one-hour bicycle ride burns 240 calories and, in comparison, one small order of French fries—which are consumed in much less than an hour—contains nearly the same number of calories.

Katz DL. Unfattening our children: forks over feet. Int J Obes. 2011 ;35:33-37.



“it's strange how life makes sense in time...”

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #29 Gepost op: 26 januari 2011, 14:20:06 »
grappige is dat als ik bekijk wat ik deze week gesnoept heb zonder er op te letten, helemaal niet veel is: een paar dropjes en een vegancupcake. Gaat super goed als ik niet te hard denk dat ik moet lijnen!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
De Afval-Draad
« Reactie #30 Gepost op: 26 januari 2011, 15:07:32 »
Ik voel me op 1000 manieren *** dus ben maar even gestopt met proberen niet te snoepen enz. wordt hem toch niet.

Dit wil je vast niet horen, maar als je af wilt vallen en op gewicht wilt blijven dan moet je gewoon helemaal stoppen met snoepen. En extra bewegen na een partijtje zondigen heeft weinig tot geen zin, tenzij je echt elke extra calorie ook daadwerkelijk weer verbruikt en dat gebeurt dus vrijwel nooit (tenzij je bereid bent om minstens 3 uur per dag als een dolle te sporten).

Food intake has a larger impact on weight loss than exercise, according to a new study in the International Journal of Obesity. A review of school-based interventions found that weight loss could be achieved by diet changes alone, while exercise without diet changes was not effective. Researchers explain it is difficult to “out-exercise” dietary intake. For example, a one-hour bicycle ride burns 240 calories and, in comparison, one small order of French fries—which are consumed in much less than an hour—contains nearly the same number of calories.

Katz DL. Unfattening our children: forks over feet. Int J Obes. 2011 ;35:33-37.




Ik denk dat dat nogal van (de ruimte in) je eetpatroon afhangt.  Hoeveel Nederlanders eten een patatje als tussendoortje? (je haalt een Amerikaans onderzoek aan en mijn vooroordelen zeggen dat de situatie daar anders is)
En hoe zit het als je niet rustig een uurtje gaat fietsen (zoals in het voorbeeld dat je aanhaalt) maar een uurtje hard gaat fietsen, of iets anders gaat doen waar je van gaat zweten en hijgen en waar je minstens het dubbele aantal calorieën verbrandt?
This is between me and the vegetable!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
De Afval-Draad
« Reactie #31 Gepost op: 26 januari 2011, 15:31:43 »
Sporten heeft daarnaast ook andere voordelen; je bouwt spieren op die meer energie nodig hebben en je figuur, houding en zelfvertrouwen wordt beter.

Helaas zie je wel vaak dat mensen die een paar keer per week gaan sporten, ook ineens heel veel trek krijgen. En dan vaak niet beseffen dat die paar honderd calorieen van een uur sport er zo weer aangegeten zijn. (Of gedronken ;))

Offline Chantal

  • ***
  • 127
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #32 Gepost op: 04 februari 2011, 19:47:40 »
Dit wil je vast niet horen, maar als je af wilt vallen en op gewicht wilt blijven dan moet je gewoon helemaal stoppen met snoepen. En extra bewegen na een partijtje zondigen heeft weinig tot geen zin, tenzij je echt elke extra calorie ook daadwerkelijk weer verbruikt en dat gebeurt dus vrijwel nooit (tenzij je bereid bent om minstens 3 uur per dag als een dolle te sporten).

Dat is wel mijn ervaring ja. Eetpatroon niet veranderen, 5-6 uur per week sporten en elke werkdag 50 minuten fietsen (van en naar het werk): 3 kg eraf in 6 maanden. Stevig aan de Weight Watchers terwijl ik het hele jaar niet gesport heb (vnl. wegens zenuwontsteking): 18,8 kg in 1 jaar. Gemiddeld dus 9,4 kg in 6 maanden. Dan is het gezonde leefpatroon met minder calorieën (maar geen hongerdieet) toch wel de winnaar.
Ik zou alleen wel graag weer willen sporten maar ja... als ik ook maar een beetje spierpijn krijg, heb ik meteen een gigantische terugslag in mijn genezing, dus ik blijf het rustig aan doen.

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #33 Gepost op: 07 februari 2011, 21:56:24 »
En ik begin morgen weer met poging/doel tot niet snoepen.. Eerst 1mand, als lekker gaat 2.. Wil weer een doel afstrepen.. Lastig met allemaal leuke dingen in het vooruitzicht maar ga eens laten zien dat IK sterker ben dan m'n stemmetje dat steeds roept "snoep/chips/chocolade/koek!!" 
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #34 Gepost op: 08 februari 2011, 11:34:04 »
Doel in één keer bereikt dankzij al het overgeven van afgelopen weekend.
Nieuw doel: zorgen dat het zo blijft.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #35 Gepost op: 08 februari 2011, 22:30:44 »
Ik ben 2 weken geleden begonnen met het verminderen van de hoeveelheid carbs. Ik moet en kan eigenlijk nog minder carbs eten, daar ga ik nu mee beginnen. Vermoedelijk is er nog maar een kilo af ofzo, dus ik mag nog wel even.

Het gaat me redelijk goed af, ondanks dat de AH de Bossche Bollen in de aanbieding had vandaag (doorlopen doorlopen!) en de auto op onverklaarbare wijze naar citroencake rook (vermoedelijk door zo'n luchtverfrisserding, geef mij maar the real thing: http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11323-citroencake), maar voor a.s. weekend heb ik een smokkeldag gepland waarop ik alles mag eten wat ik wil!

(voor het mechanisme daarachter:

I recommend Saturdays as your “Dieters Gone Wild” day. I am allowed to eat whatever I want on Saturdays, and I go out of my way to eat ice cream, Snickers, Take 5, and all of my other vices in excess. I make myself a little sick and don’t want to look at any of it for the rest of the week. Paradoxically, dramatically spiking caloric intake in this way once per week increases fat loss by ensuring that your metabolic rate (thyroid function, etc.) doesn’t downregulate from extended caloric restriction. That’s right: eating pure crap can help you lose fat. Welcome to Utopia.
http://www.fourhourworkweek.com/blog/2007/04/06/how-to-lose-20-lbs-of-fat-in-30-days-without-doing-any-exercise/ )



Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #36 Gepost op: 09 februari 2011, 22:42:10 »
Al 2dagen!! Niet gesnoept! Mn buik knort en protesteert. Ik voel me ietsjes lichter maar weegschaal zegt kilo erbij.. :S
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
De Afval-Draad
« Reactie #37 Gepost op: 10 februari 2011, 18:26:29 »
Knap, maar als je buik knort en protesteert moet je eten, wel gezonde dingen en geen snoep natuurlijk. Niet eten als je honger hebt zorgt ervoor dat je lichaam in de spaarstand schiet.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Chantal

  • ***
  • 127
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #38 Gepost op: 20 februari 2011, 09:25:30 »
Knap, maar als je buik knort en protesteert moet je eten, wel gezonde dingen en geen snoep natuurlijk. Niet eten als je honger hebt zorgt ervoor dat je lichaam in de spaarstand schiet.

Ja, het beste is als je een knagend gevoel hebt in je hoofd, maar geen honger in je buik. Dus net genoeg eten om geen knorrende maag te hebben.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #39 Gepost op: 21 februari 2011, 10:19:20 »
Heel leuk, hoor, zo'n weekendje Hildesheim, maar je komt er zo anderhalve kilo van aan  :-\
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.