Vegatopia Forum

De Afval-Draad

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: De Afval-Draad
« Reactie #700 Gepost op: 10 februari 2015, 12:26:29 »
Volgende maand ga ik weer terug naar het pijnteam, want dat niet-slapen is blijkbaar toch echt wel een ding.
Niet slapen kan een heleboel impact hebben, balen zeg. Zijn er alternatieve pijnstillers die je kunt proberen, of heb je het hele rijtje al  gehad?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.519
Re: De Afval-Draad
« Reactie #701 Gepost op: 10 februari 2015, 13:01:47 »
Vermoeidheid en zin krijgen in vet/zoet is een normale reactie van je lichaam. Als je moe wordt, maar niet op dat moment kan gaan slapen of rusten, dan wil je lichaam extra caloriën om dan maar door te kunnen. Ik herken het heel erg als ik slecht heb geslapen en een drukke dag heb gehad. Dan ga ik chocola eten, terwijl ik daar normaal maar één keer per maand last van heb  ;)

Hopelijk kunnen ze je medicijnen geven die je weer laten slapen zonder teveel bijwerkingen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.519
Re: De Afval-Draad
« Reactie #702 Gepost op: 10 februari 2015, 13:25:23 »
Oh, nog een linkje naar de BBC pagina over de drie dieten:
http://www.bbc.co.uk/programmes/p02ddsd9

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: De Afval-Draad
« Reactie #703 Gepost op: 10 februari 2015, 13:26:04 »
Tip: ga vlees eten. Want dan kun je vegetarier worden en val je vier kilo af in vier weken.

Re: De Afval-Draad
« Reactie #704 Gepost op: 10 februari 2015, 16:32:59 »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: De Afval-Draad
« Reactie #705 Gepost op: 10 februari 2015, 19:04:49 »
Zijn je vit D en B12 onlangs nog gecheckt Fem? Wat betreft misselijkheid en slecht slapen zijn dat 2 aandachtspunten in mijn ervaring.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afval-Draad
« Reactie #706 Gepost op: 10 februari 2015, 21:32:44 »
Ik herken mezelf in alledrie de categorieën  :-X
En morgen heb ik een eerste afspraak met een gewichtsconsulente om daar eens serieus wat aan te doen. Zij gaat mij minimaal tien weken begeleiden. Ben benieuwd!
Succes! Waarom kies je een gewichtsconsulente in plaats van een dietiste?

In dit geval vooral mond-tot-mond reclame en omdat haar aanpak me aanspreekt. Ze heeft ook een coachopleiding gevolgd en legt erg de nadruk op gedrag. Meer dan op lijstjes wat je wel en niet mag eten. Dat heb ik nodig. Eerste gesprek vanavond gehad, was erg prettig.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afval-Draad
« Reactie #707 Gepost op: 03 mei 2015, 16:02:46 »
Woei, we zijn nu bijna 3 maanden verder, en ik 10 kilo lichter. Eigenlijk zonder moeite. Gewoon normaal gezond eten zonder rare fratsen of lightspul. Wat ik vooral fijn vind is dat ik nu eetgewoontes aanleer die ik gemakkelijk in mijn leven kan inpassen en dus ook kan volhouden. Ben er heel erg blij mee.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: De Afval-Draad
« Reactie #708 Gepost op: 03 mei 2015, 16:25:43 »
Wow Miranda, dat is super!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afval-Draad
« Reactie #709 Gepost op: 03 mei 2015, 18:42:56 »
Netjes!

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afval-Draad
« Reactie #710 Gepost op: 03 mei 2015, 19:03:00 »
Goed gedaan zeg!

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afval-Draad
« Reactie #711 Gepost op: 03 mei 2015, 21:14:48 »
Thanks!

Enige nadeel is dat mijn hele garderobe niet meer past. Hoewel.... geoorloofd shoppen!  ;D

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afval-Draad
« Reactie #712 Gepost op: 04 mei 2015, 07:05:03 »
Tien kilo, dat is twee maten denk ik?
Wil ik ook wel, maar dan geen moeite ervoor doen. ;)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afval-Draad
« Reactie #713 Gepost op: 04 mei 2015, 07:40:21 »
Ruim twee maten ja.
Ik heb er voor mijn gevoel ook geen moeite voor gedaan, alleen wat dingen gelaten.
Maar wel gewoon af en toe een wijntje en wat lekkers genomen.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afval-Draad
« Reactie #714 Gepost op: 04 mei 2015, 08:16:38 »
Ruim twee maten ja.
Ik heb er voor mijn gevoel ook geen moeite voor gedaan, alleen wat dingen gelaten.
Maar wel gewoon af en toe een wijntje en wat lekkers genomen.
Maar dat 'laten', dat is toch niet zo leuk?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline jol

  • *****
  • 2.630
Re: De Afval-Draad
« Reactie #715 Gepost op: 04 mei 2015, 09:16:17 »
Sjonge Miranda, fijn dat het zo goed gelukt is en dat je gewoon kan blijven genieten van lekker eten en drinken. Super!

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afval-Draad
« Reactie #716 Gepost op: 04 mei 2015, 10:00:58 »
En wat zou je ons als tip geven om te laten? Behalve te veel eten, geen chips, pizza, snoep, ijs etc, of is dat het nou net? ;D

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: De Afval-Draad
« Reactie #717 Gepost op: 04 mei 2015, 10:48:41 »
Chips, snoep, pizza, ijs etc kan best, maar beperkt. Gewoon zelf niet meer kopen (behalve pizza dan he, er zijn grenzen).

Niet meer dan de ADH suiker eten en drinken scheelt waarschijnlijk ook al een boel. Ik ben van 73 naar 66 gegaan en heb niet het idee dat ik daarvoor veel heb moeten laten (geen cruesli meer, Red Bull Zero ipv gewone, thee bestellen in een cafe ipv frisdrank, dat vereist allemaal niet zo veel wilskracht).

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afval-Draad
« Reactie #718 Gepost op: 04 mei 2015, 11:22:42 »
En wat zou je ons als tip geven om te laten? Behalve te veel eten, geen chips, pizza, snoep, ijs etc, of is dat het nou net? ;D

Ehm ja, dat is het nou net  ;)
Ik at gewoon te veel en te vet, en inderdaad te veel suiker.
Af en toe een wijntje of chips kan best, maar dan niet de hele zak leeg eten. En de volgende dag weer normaal doen.
Regelmaat helpt mij heel erg. Drie keer per dag een maaltijd, en drie tussendoortjes, zo krijg ik ook geen honger (en dus snaaidrang).

Oh, en bewegen natuurlijk. Intensief sporten hoeft niet, doe ik tenminste niet, maar wel minimaal een half uur per dag bewegen.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: De Afval-Draad
« Reactie #719 Gepost op: 04 mei 2015, 11:38:49 »
Goed bezig, Miranda! :D
Ja, als je het zo brengt, klinkt het toch heel eenvoudig allemaal. ;)

Ik was vorig jaar een paar kilo afgevallen, maar die zaten er na mijn vakantie in India ineens allemaal weer aan. :-X
(Jaaa, het eten is daar lekker, maar o zo veel vega mogelijkheden (die ik allemaal wilde uitproberen), en vaak gruwelijk vet.)

Daarna maar iets serieuzer opgepakt, en nu ben ik in iets meer dan twee maanden toch vijf kilo kwijt. Dat ging in het begin wat harder en de laatste weken wat minder hard. Ik kan dus wel een nieuwe impuls gebruiken. Misschien moest ik maar weer eens erbij gaan zwemmen ofzo, daar wordt het ook net zo'n beetje een leuke tijd voor. :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.