Vegatopia Forum

De Afval-Draad

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: De Afval-Draad
« Reactie #760 Gepost op: 01 oktober 2016, 11:16:30 »
Gelukkig dat het goed gaat! Hopelijk gaat het niet goed kunnen eten op den duur wel over. Hoe ver ben je nu?

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: De Afval-Draad
« Reactie #761 Gepost op: 12 oktober 2016, 21:58:10 »
Ik was mijn wachtwoord kwijt, maar ondertussen ben ik over de 22 weken heen. Eten gaat nog steeds moeizaam, volgens mij zit mijn maag ook redelijk in verdrukking, dus hoef ik geen vooruitgang meer te verwachten. Ik val nog steeds af ipv aan te komen, en mijn buik wordt nu pas een beetje zichtbaar (maar echt nog niet als babybuik), maar de baby groeit wel nog steeds goed en is heel druk.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: De Afval-Draad
« Reactie #762 Gepost op: 02 december 2016, 15:27:55 »
Ondertussen bijna 30 weken en sinds het lichtste gewicht 1 kilo aangekomen. De baby is meer aangekomen dan ik en ligt volledig op schema.

Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afval-Draad
« Reactie #763 Gepost op: 03 december 2016, 14:25:56 »
Ondertussen bijna 30 weken en sinds het lichtste gewicht 1 kilo aangekomen. De baby is meer aangekomen dan ik en ligt volledig op schema.

Dat is fijn  ;D

Ik ben deze keer in vier maanden prednison gebruik maar 5 kilo aangekomen, en nu net van de prednison af dus dat moet er weer af. Maar dat zal wel lukken :) Zeker nu ik vegan ben.
Nothing tastes like compassion feels

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: De Afval-Draad
« Reactie #764 Gepost op: 03 december 2016, 15:55:51 »
Heel fijn dat je niet meer afvalt fem, en dat de baby goed groeit. Voel je wel wat beter?

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: De Afval-Draad
« Reactie #765 Gepost op: 09 december 2016, 17:15:28 »
Eindelijk contact met diëtist, was nogal gedoe in het ziekenhuis. Maar de conclusie was wel dat ik te weinig eet en met name te weinig eiwitten en vetten binnenkrijg.

Maar omdat er een baby in mijn buik zit, gaan grotere porties gewoon niet werken, dus nu mag ik nog maar 50 gram groenten per dag om ruimte te houden voor andere dingen (rijstmelk, noten en vleesvervangers). En ik moet wel 3 tussendoortjes gaan eten. En drinkvoeding. (En stiekem schrijft ze ook iets grotere porties voor dan ik wegkrijg).

Dat wordt nog best een uitdaging allemaal. Maar mijn reserves zijn wel echt op, dus ik ga het wel proberen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: De Afval-Draad
« Reactie #766 Gepost op: 09 december 2016, 17:19:08 »
Ik merk trouwens dat ik meteen geen idee heb wat ik moet koken als groenten niet de basis zijn.

Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afval-Draad
« Reactie #767 Gepost op: 10 december 2016, 18:29:09 »
Zijn waterige groente niet een idee? Vult misschien minder. Andijvie, spinazie stamppot etc. Of soep? Of moet je erg uitkijken met zout.

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afval-Draad
« Reactie #768 Gepost op: 10 december 2016, 18:32:17 »
Pff, val maar niet af.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: De Afval-Draad
« Reactie #769 Gepost op: 10 december 2016, 20:27:50 »
Nee waterige groenten en soep zijn juist slecht, want veel volume maar weinig calorieën. Ik mag wel gewoon zoveel zout als ik wil.

Ik at nu een stampotje van een halve zoete aardappel, rode ui en 5 kerstomaatjes (is nog teveel groenten, maar minder lukt nog niet), met linzen-paddestoelenjus en een vegaworst. Da's redelijk in lijn met wat voorgeschreven is.

Maar ik moet nog 2 tussendoortjes en de drinkvoeding. Dat is nog wat ambitieus.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afval-Draad
« Reactie #770 Gepost op: 11 december 2016, 11:07:43 »
Toch nog overnight oats proberen? Havermout bevat ook aardig wat calorieën. Met erbij een bakje sojayoghurt.

Een shakes werken ook goed. Meng amandelmelk, kokosmelk, eiwitpoeder (bij de AH koop je nu op basis van hennep of groene erwten), avocado/banaan, gedroogde vruchten en haver/boekweitvlokken. Staafmixer erdoor en drinken maar.

Zo'n shake gaat een dag of langer mee, je drinkt er een paar koppen van. Bovendien verdoe je geen calorieën door zelf te staan koken.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: De Afval-Draad
« Reactie #771 Gepost op: 11 december 2016, 13:32:34 »
Ik eet havermout of muesli 's ochtends, maar ik krijg de portie gewoon niet groot genoeg. En eigenlijk zou ik er dan nog nootjes aan moeten toevoegen. 

Ik denk dat die drinkvoeding zoiets is als een shake? En het is ook niet zo dat ik zo'n shake erbij kan nemen en dan nog andere dingen kan eten. Ik zit bomvol als ik een glas rijstmelk heb gedronken. Daar moet ik er eigenlijk 3 per dag van, plus ontbijt, lunch, avondeten en 3 tussendoortjes en drinkvoeding. Dat zijn 10 eet/drinkmomenten, met gemiddeld 3 uur ertussen past het gewoon niet in een dag.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afval-Draad
« Reactie #772 Gepost op: 11 december 2016, 13:45:17 »
Fem fatale, misschien heb je er wat aan om meer (gezonde) vetten aan je dieet toe te voegen? Toen ik ondervoed was door de ziekte van Crohn heeft de ziekenhuis dietiste me aangeraden om vooral royaal te zijn met olijfolie etc, omdat het niet moeilijk is om te eten en je er wel gewicht mee wint. Misschien helpt dat ook?

Hier zijn de prednison kilo's er overigens alweer af ;)
Nothing tastes like compassion feels

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: De Afval-Draad
« Reactie #773 Gepost op: 11 december 2016, 14:29:51 »
Ja die tip kreeg ik ook, en extra olie door dingen roeren. Maar ik moet nog even bedenken hoe ik dat ga doen, door de muesli lijkt me niet zo fijn.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: De Afval-Draad
« Reactie #774 Gepost op: 11 december 2016, 16:19:00 »
Ja die tip kreeg ik ook, en extra olie door dingen roeren. Maar ik moet nog even bedenken hoe ik dat ga doen, door de muesli lijkt me niet zo fijn.
Pompoenolie door de muesli lijkt me best lekker (op vanille-ijs is het echt bijzonder lekker, dus wellicht smaakt het ook in de shakes goed). Of lijnzaadolie in kwark, yoghurt of shake (zie http://www.chefkoch.de/rs/s0/lein%C3%B6l/Rezepte.html).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afval-Draad
« Reactie #775 Gepost op: 11 december 2016, 16:38:50 »
Ja die tip kreeg ik ook, en extra olie door dingen roeren. Maar ik moet nog even bedenken hoe ik dat ga doen, door de muesli lijkt me niet zo fijn.

Een beetje kokosolie of kokosmelk door de shakes?

En anders is bijvoorbeeld granola met kokosolie een optie:
http://lovelylittlekitchen.com/homemade-coconut-oil-honey-almond-granola/

Pesto door de soep, wat extra olie over de gebakken aardappels in de pan of oven, een beetje kwistig met de saladedressing :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: De Afval-Draad
« Reactie #776 Gepost op: 11 december 2016, 18:50:03 »
Maar soep, aardappels en sla staan op het lijstje van dingen die ik nu beter niet kan eten ;)

Nouja, volgende week volgend gesprek, dan ga ik om nog wat meer concrete tips vragen. En gelukkig is het nog maar 8 weken, weliswaar wel de zwaarste 8 (want kindje heeft nu extra veel nodig en neemt maximale ruimte in, waardoor er bij mij nog minder inpast), maar we hebben het grootste gedeelte nu opzitten.

Als ik nu niet verder afval, ben ik eigenlijk al tevreden, dan moet ik wel wat gaan aankomen (want als mijn gewicht gelijk blijft en de baby komt goed aan, val ikzelf dus nog steeds af), maar dan heb ik hopelijk genoeg energie voor de bevalling en de eerste periode erna.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afval-Draad
« Reactie #777 Gepost op: 12 december 2016, 18:23:27 »
Ik eet havermout of muesli 's ochtends, maar ik krijg de portie gewoon niet groot genoeg. En eigenlijk zou ik er dan nog nootjes aan moeten toevoegen. 

Ik denk dat die drinkvoeding zoiets is als een shake? En het is ook niet zo dat ik zo'n shake erbij kan nemen en dan nog andere dingen kan eten. Ik zit bomvol als ik een glas rijstmelk heb gedronken. Daar moet ik er eigenlijk 3 per dag van, plus ontbijt, lunch, avondeten en 3 tussendoortjes en drinkvoeding. Dat zijn 10 eet/drinkmomenten, met gemiddeld 3 uur ertussen past het gewoon niet in een dag.

De drinkvoeding die je krijgt via de diëtist is vermoedelijk voornamelijk kunstmatig met vitaminen en mineralen en veel suiker toegevoegd. Om aan te komen is het zeker doeltreffend, hoewel niet iedereen er tegen kan.

Waarom eet je niet elke 2 uur? Het zal even wennen zijn, maar na een paar weken zo eten is dat volle gevoel meestal verdwenen. Let niet te veel op dat gevoel. Zo lang je niet alles meteen uitkotst, kun je gewoon doorgaan.

En wat extra vetten betreft: gewoon een eetlepel zo innemen. Je moet niet te veel in maaltijden denken nu. Zo kun je het gewoon na je ontbijt innemen en hoeft het niet erdoor.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: De Afval-Draad
« Reactie #778 Gepost op: 13 december 2016, 08:47:17 »
Omdat ik na het eten best wel buikpijn heb en het duurt 3 uur voordat wegtrekt. Als ik iedere 2 uur zou eten heb ik nog meer buikpijn, ik vind het nu al naar genoeg.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: De Afval-Draad
« Reactie #779 Gepost op: 13 december 2016, 08:48:47 »
Oja, en de eerste anderhalf uur na het eten komt het ook omhoog, ik hou het wel binnen, maar echt fijn is het niet.
Supercalifragilisticexpialidocious!