Vegatopia Forum

Hardlopen

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #380 Gepost op: 12 augustus 2015, 01:28:14 »
Oude schoenen kunnen wel echt funest zijn, goed dat je nieuwe hebt gekocht! Ik heb er namelijk 1.5 jaar geleden een blessure door opgelopen en die is nog steeds niet over (ondanks oefeningen en fysio en maanden rust). We zijn er inmiddels achter dat mijn rechterkant gewoon luier is dan links (sneller vermoeid en spierpijn met bepaalde oefeningen). Ik loop dus inmiddels niet meer, ik krijg er te snel last van om iets op te bouwen. Gebruik de schoenen nu voor in de sportschool en bij de fysio (uiteraard eerst schoongemaakt).

Succes!

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Hardlopen
« Reactie #381 Gepost op: 12 augustus 2015, 07:22:59 »
Ik ben nogal blessuregevoelig, en heb dan ook geen zin in zoiets als wat Yehudith heeft gehad. De nieuwe schoenen zijn heel gewone Mizuno's: goede pasvorm en comfort, niet te veel fratsen en je betaalt niet de hoofdprijs.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Hardlopen
« Reactie #382 Gepost op: 15 november 2015, 07:26:20 »
Gisteren was de zevenheuvelennacht. Beetje lastig dat mijn bril besloeg, waardoor ik de kilometerbordjes niet zag, en geen flauw idee had van waar ik was. Mijn horloge is kapot, en ik had niet zo'n zin om mijn telefoon bloot te stellen aan de regen. Verder was het erg leuk, maar ik heb wel bedacht dat iets meer trainen zin heeft, heb nu denk ik een keer of zes op mijn nieuwe schoentjes gelopen. De voornemens zijn er, nu de uitvoering nog...

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #383 Gepost op: 15 november 2015, 12:26:34 »
 :thumbsup:

Offline Nanya

  • **
  • 23
Re: Hardlopen
« Reactie #384 Gepost op: 17 november 2015, 09:16:13 »
Ik wil elke keer beginnen met hardlopen maar geef het al snel na twee/drie weken op omdat ik niet echt een doel heb.Zo'n twee maanden geleden ben ik naar Leiden verhuisd en gisteravond kwam ik er achter dat er hier zo'n beetje elke twee weken een wedstrijd is! En de meeste zijn ook maar iets van twee euro om mee te doen Ik ga me opgeven voor de 3km op 20 december en hoop dat dan een goede motivatie is. En zit erg te twijfelen of ik me op ga geven voor de 10 km op 14 Februari of dat dat een beetje hoog gegrepen is.

 Ik bouw het nu op met een hardloop app van zenlabs die c25K heet en waarbij je in negen weken ongeveer een half uur achter elkaar moet kunnen rennen. Ik vind deze erg prettig omdat je jouw eigen muziek erbij aan kunt zetten maar de app je wel vertelt wanneer je moet rennen en lopen.Zij raden drie keer in de week aan maar ik ben van plan 4/5 keer in de week te lopen.

Ik vroeg me af of er ook een app is waarbij je jouw eigen muziek kunt selecteren maar die je ook zelf een rooster laat maken. Gratis of betaald maakt niet uit. Weten jullie of er zo'n app is?

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Hardlopen
« Reactie #385 Gepost op: 17 november 2015, 17:58:02 »
Wat voor mij motiverend werkt is in een loopgroepje trainen. Probeer ik eens per week te doen, maar ik loop nu zo te hoesten en te rillen dat ik gisteren maar niet gegaan ben. Morgen is er weer een kans, maar dat groepje heet "hardlopen" ipv "hardlopen voor beginners", dus ik weet niet of ik daar al goed genoeg getraind voor ben. Eerst maar eens zien dat rillingen minder zijn.

Offline Nanya

  • **
  • 23
Re: Hardlopen
« Reactie #386 Gepost op: 18 november 2015, 11:46:19 »
Wat voor mij motiverend werkt is in een loopgroepje trainen. Probeer ik eens per week te doen, maar ik loop nu zo te hoesten en te rillen dat ik gisteren maar niet gegaan ben. Morgen is er weer een kans, maar dat groepje heet "hardlopen" ipv "hardlopen voor beginners", dus ik weet niet of ik daar al goed genoeg getraind voor ben. Eerst maar eens zien dat rillingen minder zijn.

Ik hoop dat je je al een beetje beter voelt. Hoe heb jij jouw groepje gevonden en hoe ziet zo'n training er meestal uit?

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #387 Gepost op: 18 november 2015, 11:56:38 »
Ik wil elke keer beginnen met hardlopen maar geef het al snel na twee/drie weken op omdat ik niet echt een doel heb.Zo'n twee maanden geleden ben ik naar Leiden verhuisd en gisteravond kwam ik er achter dat er hier zo'n beetje elke twee weken een wedstrijd is! En de meeste zijn ook maar iets van twee euro om mee te doen Ik ga me opgeven voor de 3km op 20 december en hoop dat dan een goede motivatie is. En zit erg te twijfelen of ik me op ga geven voor de 10 km op 14 Februari of dat dat een beetje hoog gegrepen is.

 Ik bouw het nu op met een hardloop app van zenlabs die c25K heet en waarbij je in negen weken ongeveer een half uur achter elkaar moet kunnen rennen. Ik vind deze erg prettig omdat je jouw eigen muziek erbij aan kunt zetten maar de app je wel vertelt wanneer je moet rennen en lopen.Zij raden drie keer in de week aan maar ik ben van plan 4/5 keer in de week te lopen.

Ik vroeg me af of er ook een app is waarbij je jouw eigen muziek kunt selecteren maar die je ook zelf een rooster laat maken. Gratis of betaald maakt niet uit. Weten jullie of er zo'n app is?

Ik ben heel erg enthousiast over Start to Run van de Atletiekunie. Bij een vereniging bij jou in de buurt leer je echt van nul af hardlopen, incl juistje opbouw/ houding/ kleding/ schoenen. Het is een 'cursus' van ca 10 weken (of 6 weet niet meer precies), deze start volgens mij 2 keer per jaar, in het voorjaar (maart) en in het najaar. Je leert hardlopen van 0 tot 3km.
Daarna kun je doorstromen naar een hardloopgroep, dit heb ik gedaan en ik loop nu ca 2 jaar met een groep, ca 7-11km. Echt super! Veel leuker dan alleen lopen, dat doe ik nauwelijks meer, behalve als het slecht uitkomt om te trainen of op vakantie.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Hardlopen
« Reactie #388 Gepost op: 18 november 2015, 18:44:37 »
Ik hoop dat je je al een beetje beter voelt. Hoe heb jij jouw groepje gevonden en hoe ziet zo'n training er meestal uit?

Dank je, het gaat, maar het houdt nog niet over. Mijn groepje is een klasje van de sportschool. Ik had nog nooit samen met anderen getraind en het verbaast me hoe leuk ik dat vind.
Over start to run hoor ik goede dingen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Hardlopen
« Reactie #389 Gepost op: 23 december 2015, 16:59:11 »
Door langdurige verkoudheid, druk, geen zin en meer van dat soort 'redenen' heb ik al lang niet meer gelopen. Vanmiddag had ik ineens zin om de sportschoenen weer aan te trekken. Het standaardrondje langs de Hohnen en via de Langelinienwall weer terug. Voor mijn gevoel liep ik echt heel rustig en ontspannen, maar ik was zelfs ietsje sneller dan gebruikelijk. Na de kerstdagen maar meteen weer.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #390 Gepost op: 27 december 2015, 08:34:04 »
Straks 4,4 km cross: spannend!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #391 Gepost op: 27 december 2015, 12:23:27 »
Succes :cheer:

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #392 Gepost op: 27 december 2015, 19:30:45 »
Dank je, ik ga net de foto's bekijken. :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Hardlopen
« Reactie #393 Gepost op: 28 december 2015, 20:30:47 »
Leuk! Was het leuk?
,,,,فلافل

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #394 Gepost op: 28 december 2015, 21:45:03 »
Achteraf ;)
Het was erg zwaar, maar wel goed om zoiets in te plannen met alle kerstdiners.
En heerlijk warm, ik liep in T-shirt.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #395 Gepost op: 29 december 2015, 12:09:10 »
Knap hoor!

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Hardlopen
« Reactie #396 Gepost op: 29 december 2015, 13:15:07 »
Achteraf ;)
Het was erg zwaar, maar wel goed om zoiets in te plannen met alle kerstdiners.
En heerlijk warm, ik liep in T-shirt.
Klinkt goed! Ik hoop morgen ook in t-shirt weer een rondje te kunnen lopen. Ik vind dat ook voornamelijk achteraf pas leuk.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #397 Gepost op: 29 december 2015, 18:24:25 »
Knap hoor!
Weet je, met veel doorzettingsvermogen kan iedereen dat opbouwen. Ik heb er zelf ook twee jaar over gedaan! Maar ik kan het iedereen aanraden.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Hardlopen
« Reactie #398 Gepost op: 29 december 2015, 20:34:07 »
Ik vind het ook knap!
,,,,فلافل

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #399 Gepost op: 29 december 2015, 21:05:38 »
Ik vind het ook knap!
:bloos: Ik ben wel heel langzaam hoor! Maar stiekem ook wel een beetje trots.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken