Vegatopia Forum

Hardlopen

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Hardlopen
« Reactie #40 Gepost op: 25 mei 2011, 15:13:45 »
Ik ben gestopt met trainen.. Had elke keer na het lopen 2dagen last van mn knieen en rug.. Was het net over dan moest ik weer gaan lopen.. Heb knieen en rug ook nodig om te werken en ze moeten nog langer mee.. Vandaar.. Baal er wel van.. Mr zie het niet zitten om tot eind juni pijn te hebben. Ga het wel op pakken alleen in mn eigen schema en tempo
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Hardlopen
« Reactie #41 Gepost op: 25 mei 2011, 15:38:39 »
Na telefonisch consult met de dokter mag ik niet eens meer meedoen met de 4 mijl  :-[ hooikoorts en verstopte holtes vond de dokter geen goede basis. Dus ook ik baal. Moet van mezelf dan iig voor eind van juni 2x op een nwe sportschool geweest zijn ter compensatie..
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Hardlopen
« Reactie #42 Gepost op: 25 mei 2011, 15:42:32 »
@ Muppet: Jammer. Ik ben ook vrij blessuregevoelig, en ben wel eens begonnen met het beginnersschema van Runnersweb. Daarmee had ik, als ik het goed volgde, geen last. Nu hobbel ik maximaal een half uur, langzaam, dat gaat net.

@ Lijn: balen zeg.

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Hardlopen
« Reactie #43 Gepost op: 25 mei 2011, 22:59:04 »
afstandslopen is 15 jaar mijn liefste sport (tot voor twee maand drie keer per week een uur)

nu lig ik weer stil met hardnekkigt erugkerende soleusblessure

dit zou wel eens definitief kunnen zijn

heb  holvoeten die blessures veroorzaken 't schijnt

Eet wat best is voor de planeet.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Hardlopen
« Reactie #44 Gepost op: 07 augustus 2011, 14:44:19 »
Flink natgeregend, terwijl ik met zon wegging. En ik ben niet lang geweest, maar het was wel lekker.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Hardlopen
« Reactie #45 Gepost op: 15 augustus 2011, 08:42:48 »
Loopt er niemand meer? Ik heb zojuist weer een stukje gelopen. Moet dat toch vaker gaan doen, mijn conditie is niet meer wat hij geweest is.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Hardlopen
« Reactie #46 Gepost op: 15 augustus 2011, 10:45:53 »
Ik wilde weer beginnen, maar het mag niet van mn neuroloog (hernia is terug).
Misschien na opbouw van spieren en verbetering van klachten dat het weer mag straks.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Hardlopen
« Reactie #47 Gepost op: 15 augustus 2011, 22:53:09 »
Ai bah, Lelle. Heb je erg last van de hernia?

Ik moet binnenkort ook maar weer beginnen, helaas zonder loopmaatje.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Hardlopen
« Reactie #48 Gepost op: 19 augustus 2011, 13:32:41 »
Ai bah, Lelle. Heb je erg last van de hernia?

Ik moet binnenkort ook maar weer beginnen, helaas zonder loopmaatje.
:(

Last valt inmiddels wel mee. Had echt verschrikkelijk veel pijn, maar inmiddels heb ik alleen nog een vervelende, zeurderige uitstralingspijn. Ik doe mn best zo actief mogelijk te zijn, 3x per week sporten, en 3x zwemmen, weekendje zeilen, veel wandelen etc. en dat werpt zn vruchten af. Houdt mn rug soepel en de pijn onder controle. Maar toch wil ik het hardlopen -op de loopband!- weer gaan opbouwen.
Een snelle poging tot sprint bij de supermarkt ivm vergeten boodschappen heeft me echter ervan doordrongen dat ik dat nog maar even uit moet stellen. Auw.

Offline Pina

Hardlopen
« Reactie #49 Gepost op: 04 september 2011, 19:04:05 »
Hoe gaat het met hardlopen bij jullie?

Ik ben sinds februari redelijk actief aan het lopen. Alleen na de wedstrijd eind juni gaat het weer iets minder.. Dus ik heb eind september weer maar eens een wedstrijd gepland. Hopelijk motiveert dat weer een beetje ;).

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Hardlopen
« Reactie #50 Gepost op: 01 november 2011, 02:00:07 »
Dit is nu eens een draad die niks met vegetarisme te maken heeft, en omgekeerd:vandaar het succes zeker?
Eet wat best is voor de planeet.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Hardlopen
« Reactie #51 Gepost op: 07 november 2011, 13:21:13 »
Amusante column, vast heel herkenbaar voor bankzitters die dankzij Evy en aanverwanten plotsklaps aan het hardlopen zijn geslagen:

http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2011/nov/06/charlie-brooker-becomes-a-runner

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Hardlopen
« Reactie #52 Gepost op: 07 november 2011, 20:23:05 »
Eigenlijk wou ik vanaaf weer lopen, maar ben na middag witten en plinten schilderen.ingestort op de bank.

Morgenvroeg weer op pad met evy ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Hardlopen
« Reactie #53 Gepost op: 30 december 2011, 01:11:18 »
Amusante column, vast heel herkenbaar voor bankzitters die dankzij Evy en aanverwanten plotsklaps aan het hardlopen zijn geslagen:

http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2011/nov/06/charlie-brooker-becomes-a-runner

Opgeklopte pulp met literaire ambities
Gewoon hardlopen. Niet dik doen.
Eet wat best is voor de planeet.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Hardlopen
« Reactie #54 Gepost op: 30 december 2011, 15:34:14 »
Amusante column, vast heel herkenbaar voor bankzitters die dankzij Evy en aanverwanten plotsklaps aan het hardlopen zijn geslagen:

http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2011/nov/06/charlie-brooker-becomes-a-runner

Opgeklopte pulp met literaire ambities
Gewoon hardlopen. Niet dik doen.

''Nee jij trekt volle zalen.''

Ik vond het wel een grappige column. Ik zal ook maar uit de kast komen, heb net de vierde training van hardloopschema gedaan, en ga binnenkort met het beginnersklasje van de hardloopwinkel meedoen.

Ik vind aquarobics wel veel leuker maar ja, het zwembad is niet altijd beschikbaar en twee schoentjes wel.

Een probleem: ik had de laatste maanden niet eens meer aan mijn achillespezen gedacht. Maar ooit geblesseerd gaat dat nooit meer over. Ook niet na 12 jaar en ik merk dat daar mijn zwakste punt gaat zitten. :-\
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Hardlopen
« Reactie #55 Gepost op: 30 december 2011, 15:48:37 »
Een probleem: ik had de laatste maanden niet eens meer aan mijn achillespezen gedacht. Maar ooit geblesseerd gaat dat nooit meer over. Ook niet na 12 jaar en ik merk dat daar mijn zwakste punt gaat zitten. :-\

Pun intended? ;)

Heb je bij het kopen van je hardloopschoenen rekening gehouden met je achillespees?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Hardlopen
« Reactie #56 Gepost op: 30 december 2011, 15:59:27 »
Heeft iemand hier wel eens die Vibram vingerschoenen geprobeerd? Ben zelf niet van plan om te gaan rennen (en ze aan te schaffen), maar ze zien er zo grappig uit.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Hardlopen
« Reactie #57 Gepost op: 30 december 2011, 16:37:11 »
Ik zou ze wel willen proberen, maar niet om te rennen. Ik vind ze ook erg grappig.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Hardlopen
« Reactie #58 Gepost op: 30 december 2011, 18:26:29 »
Een probleem: ik had de laatste maanden niet eens meer aan mijn achillespezen gedacht. Maar ooit geblesseerd gaat dat nooit meer over. Ook niet na 12 jaar en ik merk dat daar mijn zwakste punt gaat zitten. :-\

Pun intended? ;)

Heb je bij het kopen van je hardloopschoenen rekening gehouden met je achillespees?

Pun intended, en bij de aankoop niet aangedacht. Ik was het intussen vergeten, maar schoenen mogen niet echt tegen mijn achillespees aankomen. Ik heb er een hoger zooltje ingedaan, ik rek wat meer, en nu gaat het wel. Maar meer dan spieren, conditie of wat dan ook, gaat dit de beperkende factor zijn.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Hardlopen
« Reactie #59 Gepost op: 31 december 2011, 23:45:56 »
x
« Laatst bewerkt op: 31 december 2011, 23:48:39 door eno2 »
Eet wat best is voor de planeet.