Vegatopia Forum

Hardlopen

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Hardlopen
« Reactie #460 Gepost op: 31 mei 2016, 17:17:34 »
Lekker! Ik de 5 in Nijmegen, in 34 minuten.

Goed zo!
Ook goed van Womat.
,,,,فلافل

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #461 Gepost op: 02 juni 2016, 18:35:28 »
Ik ga straks hardlopen, maar na 3 gesprekken met tweede corrector wil ik eigenlijk iets anders ... :drink:
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Hardlopen
« Reactie #462 Gepost op: 22 augustus 2016, 00:31:39 »
Dit weekend heb ik twee dagen achter elkaar mijn gebruikelijke rondje gerend!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #463 Gepost op: 22 augustus 2016, 12:52:13 »
Ik heb afgelopen zaterdag weer gelopen, na 3 weken vakantie (en geen f*ck) gedaan. Nu spierpijntje in mijn rechter hamstring, maar het ging veel beter dan verwacht! En weer zo gezellig met mijn loopgroep.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Hardlopen
« Reactie #464 Gepost op: 18 december 2016, 17:17:36 »
Vanmiddag voor de eerste keer sinds tijden weer eens hardgelopen. De afgelopen weken, maanden kwam het er maar niet van vanwege zware verkoudheid, drukte, in het weekend veel weg en 's avonds vroeg donker. Vandaag had ik als smoesje dat het motregende en al schemerde, maar dat smoesje vond ik niet goed genoeg. Dus mijn gebruikelijke rondje gerend en daarna mijn rugspier-, rek- en strekoefeningen gedaan. Mijn lichaam zegt me nu dat het ook echt weer hard nodig was.
Gemüse ist mein Fleisch

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Hardlopen
« Reactie #465 Gepost op: 29 december 2016, 00:09:25 »
Op de dag voor Kerst weer hardgelopen en vandaag alweer. Onderweg kwamen twee vrouwen met kinderwagen op me af (en ik op hen). In plaats van een klein beetje aan de kant te gaan, maakten ze zich nog wat breder. Om dan verontwaardigd te kijken toen ik pal voor hun neus ineens stopte, omdat ik nu eenmaal niet verder kon (ik vermoed dat ze hadden verwacht dat ik door de blubber aan de rand van de weg zou gaan waden).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Hardlopen
« Reactie #466 Gepost op: 29 december 2016, 10:04:54 »
Maar Eelco, weet je dan niet je voor kinderwagens en iedereen die daar naast loopt altijd uit de weg hoort te gaan?  ;D Voor sommige mensen is achter elkaar lopen gewoon geen optie.
Ik maak het ook nogal eens mee, dan niet de blubber in maar ofwel tegen een gevel aan gaan staan met ingehouden buik ofwel de straat op. Dat doe ik dan maar, de blubber in niet, dat zou ik ook weigeren.  ::)

Re: Hardlopen
« Reactie #467 Gepost op: 25 januari 2017, 13:33:08 »
Ik ben ook weer begonnen met hardlopen. Ik ga ervoor!
Succes allemaal.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Hardlopen
« Reactie #468 Gepost op: 30 januari 2017, 00:04:09 »
Na behoorlijk wat stress afgelopen week, en behoorlijk wat uurtjes in de trein en het vliegtuig, waren mijn rugspieren behoorlijk stijf en gespannen. Tegelijkertijd had ik absoluut geen zin in joggen. Gelukkig heb ik mezelf ertoe gedwongen. Halverwege kreeg ik ineens een warm gevoel. Thuis heb ik mijn oefeningen extra uitvoerig gedaan, en ik voelde echt mijn rug vanaf mijn bekken tot mijn nek wervel voor wervel loskomen. Zelfs tijdens de wandeling met de hond, een paar uur later, was mijn rug nog bezig met ontspannen - een weldadige pijn.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #469 Gepost op: 30 januari 2017, 08:48:13 »
Goed bezig Eelco!

Ik heb al een paar weken niet hardgelopen wegens vakantie (op vakantie wel 1x hardgelopen!). Daarna last van mijn rug gekregen. Het wordt nu steeds iets beter dus hopelijk lukt het om deze week een rondje te gaan.
Kijk er nog niet echt naar uit maar het moet echt weer.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Hardlopen
« Reactie #470 Gepost op: 13 februari 2017, 15:08:08 »
Gisteren in de verse sneeuw gehold. Ik was na lange tijd niet lopen niet vooruit te branden, maar wat was dat mooi. Dan is hardlopen toch wel leuk.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #471 Gepost op: 17 april 2017, 18:20:41 »
Vandaag 3 Engelse mijl in 31.30 minuten gelopen.  :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Hardlopen
« Reactie #472 Gepost op: 17 april 2017, 18:43:06 »
Goed bezig, bambi.

Ik heb besloten om het luie lange weekend ook lui af te sluiten en niet te gaan joggen. Direct daarop ging 'het licht uit' en begon het te spetteren. Ik ga er dan ook heilig vanuit dat mijn beslissing van hogerhand is goedgekeurd.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #473 Gepost op: 17 april 2017, 19:39:49 »
Nee joh, dat was om je te lokken: als het regent worden de kleuren mooier.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Aiko

Re: Hardlopen
« Reactie #474 Gepost op: 17 april 2017, 20:17:49 »
Ik heb besloten om het luie lange weekend ook lui af te sluiten en niet te gaan joggen. Direct daarop ging 'het licht uit' en begon het te spetteren. Ik ga er dan ook heilig vanuit dat mijn beslissing van hogerhand is goedgekeurd.

Je had al vooruit kunnen lopen. Ik heb vrijdag en zaterdag ook beide dagen 100 kilometer gefietst, in de verwachting dat dat gisteren en vandaag niet meer zou kunnen. En inderdaad... Wat was ik toch weer eens slim bezig!

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Hardlopen
« Reactie #475 Gepost op: 23 juli 2017, 21:56:49 »
Als ik de joggers met dit warme weer zie puffen, kan ik me niet voorstellen dat dat gezond is - in ieder geval niet erg aangenaam. Ik ben daarom vanavond gewoon lekker gaan zwemmen, een fiks rondje in de Hohnsen, en tussendoor al drijvende wat rek- en strekoefeningen gedaan. De zeurende rugpijn ben ik nu gelukkig weer kwijt, ik voel nu echter wel alle spieren in mijn armen en benen  :).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #476 Gepost op: 24 juli 2017, 10:08:03 »
Afgelopen donderdag liep ik ('illegaal!') een dag met mijn collega mee met de Nijmeegse Vierdaagse. Was echt supertof!

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Hardlopen
« Reactie #477 Gepost op: 14 september 2017, 14:33:12 »
Zo. Een stok achter de deur. Ik heb me opgegeven voor de zevenheuvelennacht. Nou nog trainen. De valkuil is wel dat het nog twee maanden duurt en dat ik dat trainen ga uitstellen.

Aiko

Re: Hardlopen
« Reactie #478 Gepost op: 14 september 2017, 14:39:35 »
Zo. Een stok achter de deur. Ik heb me opgegeven voor de zevenheuvelennacht. Nou nog trainen. De valkuil is wel dat het nog twee maanden duurt en dat ik dat trainen ga uitstellen.

Je gaat NU naar buiten en aan de slag...!

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #479 Gepost op: 14 september 2017, 14:44:06 »
Goed zeg! Train ze.