Vegatopia Forum

Hardlopen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Hardlopen
« Reactie #480 Gepost op: 14 september 2017, 15:01:22 »
Zo. Een stok achter de deur. Ik heb me opgegeven voor de zevenheuvelennacht. Nou nog trainen. De valkuil is wel dat het nog twee maanden duurt en dat ik dat trainen ga uitstellen.

Je gaat NU naar buiten en aan de slag...!

Ja maar het regent!

brenda_lelie

Re: Hardlopen
« Reactie #481 Gepost op: 14 september 2017, 15:47:43 »
Leuk! Ik doe ook mee met de zevenheuvelennacht!

En hardlopen in de regen is heerlijk!

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Hardlopen
« Reactie #482 Gepost op: 14 september 2017, 16:17:52 »
Wat leuk! Dat klopt. Ik ga na het weekend beginnen. Nu nog even rust.

Aiko

Re: Hardlopen
« Reactie #483 Gepost op: 14 september 2017, 17:32:33 »
Wat leuk! Dat klopt. Ik ga na het weekend beginnen. Nu nog even rust.

Nee, je gaat NU naar buiten. Hup, uitsteller...!

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #484 Gepost op: 15 september 2017, 12:53:11 »
Ik twijfelde of ik morgen mee zou doen aan de training (op berg/heuvelachtig bosgebied) omdat ik er al een tijdje uit ben en het vorige week nog niet zo lekker ging. Maar ineens zie ik mezelf in de appgroep zeggen dat ik wel wil rijden, hoe laat zal ik er zijn enzovoort. No way back dus.....

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #485 Gepost op: 15 september 2017, 20:20:09 »
Ik moet morgen 8 km lopen, doe mee aan de Damloop by night (waar is de eeeeek smilie als je hem nodig hebt!).

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.325
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Hardlopen
« Reactie #486 Gepost op: 22 september 2017, 21:20:11 »
'Lichaamsbeweging bij huishoudelijke taken verlaagt risico op sterfte' . Vergeet het hardlopen maar, een rondje stofzuigen is genoeg, blijkbaar. Of worden de aanbevelingen naar beneden bijgesteld om de moed er een beetje in te houden?
Gemüse ist mein Fleisch

Aiko

Re: Hardlopen
« Reactie #487 Gepost op: 23 september 2017, 00:18:53 »
Ik ga toch liever een paar uur fietsen en thuis lekker verslonzen, als ik mag kiezen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.325
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Hardlopen
« Reactie #488 Gepost op: 23 september 2017, 00:27:05 »
Ik ga toch liever een paar uur fietsen en thuis lekker verslonzen, als ik mag kiezen.
Zeg, had jij niet net een huis gekocht of zo?
Gemüse ist mein Fleisch

Aiko

Re: Hardlopen
« Reactie #489 Gepost op: 23 september 2017, 00:52:24 »
Ik ga toch liever een paar uur fietsen en thuis lekker verslonzen, als ik mag kiezen.
Zeg, had jij niet net een huis gekocht of zo?

Die is tweemaal zo groot, dus kan ik ook tweemaal zoveel verslonzen.
En ik ga pas in november over, wanneer mijn fietsseizoen er goed en wel op zit.

Aiko

Re: Hardlopen
« Reactie #490 Gepost op: 23 september 2017, 00:52:54 »
Wat leuk! Dat klopt. Ik ga na het weekend beginnen. Nu nog even rust.

Ja, en hoe is dit afgelopen?

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Hardlopen
« Reactie #491 Gepost op: 24 september 2017, 08:26:29 »
Ik heb intussen al een keer vijf kilometer gelopen. Het kostte wat moeite, maar het ging op zich wel. Heb niet hoeven wandelen. Als ik probeer een a twee keer per week te lopen worden die zeven in november een makkie.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #492 Gepost op: 25 september 2017, 10:22:27 »
Lijkt me erg leuk die loop maar wel zwaar met die heuvels. Ook lastig om op te trainen in Amsterdam. Of ga je de Nesciobrug over Wombat? :)

Ik doe zondag mee met een (klein) rondje Bergen, 5 km. Zin in!
« Laatst bewerkt op: 25 september 2017, 11:24:36 door M. »

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #493 Gepost op: 25 september 2017, 10:40:10 »
Ik liep onlangs sinds een tijd weer een loopje, ik bedacht me 's ochtends spontaan dat ik toch graag mee wilde doen (6km). Samen met 4 mensen van mij loopgroepje. Het was een heerlijk zonnige dag.

Helaas werd een kleine nachtmerrie werkelijkheid, want na 3km zakte iemand voor ons in elkaar en waren we ineens aan het reanimeren (ik heb BHV maar gelukkig nog 2 mensen).
Hij heeft het jammer genoeg niet gehaald. De man was 70 maar nog heel fit. 100 Meter daarvoor  stond zijn neef te fotograferen en die heeft nog een prachtige foto van hem gemaakt, hij keek zo blij! En 2 minuten later was hij er niet meer. We hebben een heel lieve mail van zijn kinderen gehad en zijn 2 weken erna samen nog teruggegaan (we waren met een stuk of 7 ter plaatse, waarvan 2 onbekenden en wij 5-en).
Het was een nare gebeurtenis maar heb het goed kunnen afsluiten.

brenda_lelie

Re: Hardlopen
« Reactie #494 Gepost op: 25 september 2017, 11:30:28 »
Lijkt me erg leuk die loop maar wel zwaar met die heuvels. Ook lastig om op te trainen in Amsterdam. Of ga je de Nesciobrug over Wombat? :)

De zevenheuvelennacht heeft amper heuvels  ;)

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #495 Gepost op: 25 september 2017, 13:48:10 »
Ik liep onlangs sinds een tijd weer een loopje, ik bedacht me 's ochtends spontaan dat ik toch graag mee wilde doen (6km). Samen met 4 mensen van mij loopgroepje. Het was een heerlijk zonnige dag.

Helaas werd een kleine nachtmerrie werkelijkheid, want na 3km zakte iemand voor ons in elkaar en waren we ineens aan het reanimeren (ik heb BHV maar gelukkig nog 2 mensen).
Hij heeft het jammer genoeg niet gehaald. De man was 70 maar nog heel fit. 100 Meter daarvoor  stond zijn neef te fotograferen en die heeft nog een prachtige foto van hem gemaakt, hij keek zo blij! En 2 minuten later was hij er niet meer. We hebben een heel lieve mail van zijn kinderen gehad en zijn 2 weken erna samen nog teruggegaan (we waren met een stuk of 7 ter plaatse, waarvan 2 onbekenden en wij 5-en).
Het was een nare gebeurtenis maar heb het goed kunnen afsluiten.

Oh wat lijkt me dat ontzettend heftig. Ik heb ook een BHV diploma maar heb het gelukkig nooit zo hoeven gebruiken. Fijn dat je het goed hebt kunnen afsluiten, wel naar dat hij het niet heeft gered. Ik kan me voorstellen dat zo'n gebeurtenis je wel even bijblijft.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Hardlopen
« Reactie #496 Gepost op: 25 september 2017, 14:01:58 »
Jeetje neleH, wat een gebeurtenis. Iemand moeten reanimeren lijkt me zo heftig, ik hoop het nooit mee te hoeven maken. Heb wel mijn EHBO, en zou het dus moeten kunnen. Goed dat je het af hebt kunnen sluiten.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Hardlopen
« Reactie #497 Gepost op: 25 september 2017, 14:05:18 »
Lijkt me erg leuk die loop maar wel zwaar met die heuvels. Ook lastig om op te trainen in Amsterdam. Of ga je de Nesciobrug over Wombat? :)

De zevenheuvelennacht heeft amper heuvels  ;)

De Zevenheuvelennacht is weinig geaccidenteerd dus daar hoeft het niet per se voor. De Nesciobrug ga ik wel weer doen als ik een paar keer getraind heb. Omhoog sprinten en via de trap omlaag. En dat dan proberen meer dan eens te doen. Daar word je wel sterk van... Maar nu is dat nog even een brug te ver.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.519
Re: Hardlopen
« Reactie #498 Gepost op: 25 september 2017, 21:48:54 »
Ik liep onlangs sinds een tijd weer een loopje, ik bedacht me 's ochtends spontaan dat ik toch graag mee wilde doen (6km). Samen met 4 mensen van mij loopgroepje. Het was een heerlijk zonnige dag.

Helaas werd een kleine nachtmerrie werkelijkheid, want na 3km zakte iemand voor ons in elkaar en waren we ineens aan het reanimeren (ik heb BHV maar gelukkig nog 2 mensen).
Hij heeft het jammer genoeg niet gehaald. De man was 70 maar nog heel fit. 100 Meter daarvoor  stond zijn neef te fotograferen en die heeft nog een prachtige foto van hem gemaakt, hij keek zo blij! En 2 minuten later was hij er niet meer. We hebben een heel lieve mail van zijn kinderen gehad en zijn 2 weken erna samen nog teruggegaan (we waren met een stuk of 7 ter plaatse, waarvan 2 onbekenden en wij 5-en).
Het was een nare gebeurtenis maar heb het goed kunnen afsluiten.

Jemig!  :'(

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #499 Gepost op: 26 september 2017, 09:33:49 »
Lijkt me erg leuk die loop maar wel zwaar met die heuvels. Ook lastig om op te trainen in Amsterdam. Of ga je de Nesciobrug over Wombat? :)

De zevenheuvelennacht heeft amper heuvels  ;)

Hmm, als ik het hoogteprofiel zie dan vind ik het er wel indrukwekkend uitzien eigenlijk, maar misschien valt dat in de praktijk mee. Gaat het parcours alleen door woongebied of ga je ook wel stukken door het bos (was me niet helemaal duidelijk van de site).