Vegatopia Forum

Hardlopen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brenda_lelie

Re: Hardlopen
« Reactie #500 Gepost op: 26 september 2017, 10:27:27 »
De zevenheuvelennacht heeft 1 stijging, daarna weer dalen. De zevenheuvelenloop heeft wel meer klimmetjes. Het parcours gaat over wat grotere wegen, dus geen bospaadjes, maar wel door bosrijk gebied. En de zevenheuvelenloop ook door een gebied met mooie vergezichten.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.325
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Hardlopen
« Reactie #501 Gepost op: 26 september 2017, 13:50:09 »
De zevenheuvelennacht heeft 1 stijging, daarna weer dalen. De zevenheuvelenloop heeft wel meer klimmetjes. Het parcours gaat over wat grotere wegen, dus geen bospaadjes, maar wel door bosrijk gebied. En de zevenheuvelenloop ook door een gebied met mooie vergezichten.
Net de route op de kaart bekeken. Inderdaad een mooi parcours, vooral de zevenheuvelenloop.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Hardlopen
« Reactie #502 Gepost op: 27 september 2017, 22:27:38 »
Wat een verhaal NeleH! Heftig.
,,,,فلافل

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Hardlopen
« Reactie #503 Gepost op: 12 november 2017, 12:06:11 »
Net weer eens gerend. Jeetje, wat hakken een stevige verkoudheid en een bronchitis er in, het kostte echt wel moeite. Gelukkig was ik goed fit voordat ik ziek werd, daar is kennelijk toch nog wel iets van over, dus die vijf kilometer heb ik niet hoeven wandelen, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Nou ja, ik heb nog een kleine week...

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Hardlopen
« Reactie #504 Gepost op: 18 november 2017, 23:30:27 »
Zo. Ook weer overleefd. Iets onder de 42 minuten. Niet zo snel als waarop ik hoopte toen ik inschreef, maar toch ben ik redelijk content.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.325
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Hardlopen
« Reactie #505 Gepost op: 19 november 2017, 00:33:55 »
Zo. Ook weer overleefd. Iets onder de 42 minuten. Niet zo snel als waarop ik hoopte toen ik inschreef, maar toch ben ik redelijk content.
En je had nog redelijk geluk met het weer, geloof ik.
Gemüse ist mein Fleisch

brenda_lelie

Re: Hardlopen
« Reactie #506 Gepost op: 19 november 2017, 11:35:26 »
Ik was superblij met mijn 50:30 :D

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #507 Gepost op: 19 november 2017, 15:04:07 »
Welke loop hebben jullie gedaan?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.325
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Hardlopen
« Reactie #508 Gepost op: 19 november 2017, 17:19:19 »
Welke loop hebben jullie gedaan?
De Zevenheuvelenloop in Nijmegen. Ik niet, trouwens.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Hardlopen
« Reactie #509 Gepost op: 19 november 2017, 20:20:36 »
Wel de Zevenheuvelennachtloop, die is maar zeven kilometer, in plaats van de ‘gewone’ Zevenheuvelenloop die vijftien kilometer is en meer hoogteverschil kent. Na de natte start prima weer. Het leukst vind ik het stuk zonder straatverlichting, waar het heel speciaal verlicht is met geluidseffecten.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #510 Gepost op: 20 december 2017, 10:25:16 »
Na maanden niet gelopen te hebben (na een blessure schoot ik zó de comfort-modus in) heb ik gisteren mijn slofjes weer aangedaan en maar liefst een rondje van 3km gelopen! Was wel weer lekker.
Maar mijn longen zijn niet meer fit, ik had bij terugkomst een soort rokershoestje. Het was ook mistig in combinatie met wat houtkachels in de buurt die aan waren. Niet lekker. Maar ik ben wel blij dat de 'kop eraf' is! Donderdag nog maar weer hetzelfde rondje (meteen lekker kunnen window-shoppen want ik liep in de stad).

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #511 Gepost op: 23 januari 2018, 18:59:51 »
Vandaag 6 km gedaan. :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #512 Gepost op: 25 januari 2018, 16:04:52 »
Na dat proefrondje op 20 december heb ik nog 2x gelopen. Vrijdag heb ik een hardloopafspraak met iemand waar ik destijds samen mee begonnen ben. Alleen heeft zij sinds die tijd gewoon NUL blessures gehad, ik wel 10. Dus ik vrees dat het een pittig rondje gaat worden.

Mijn a-sportieve zus (die altijd 15kg zwaarder was dan ik), is aan het sporten geslagen. Bootcamp, kickboksen en nu dus ook hardlopen. Ze heeft zich zelfs aangemeld voor een 5km-loopje! Ik ben natuurlijk helemaal trots, maar nu moet ik zelf ook echt wel weer aan de bak natuurlijk.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Hardlopen
« Reactie #513 Gepost op: 25 januari 2018, 20:48:35 »
Liep inmiddels al ruim een half jaar 1 keer per week een rondje van 5 km, maar was het een beetje zat dat ik telkens het gevoel had dat ik niet lekker liep.

Ben dus vanaf december train ik weer gerichter (2, 3 keer in de week) (naast dinsdag workout en een boel yoga) en het gaat de goede kant op! Merk het nog niet echt aan de snelheid, maar het gaat al wel een stuk gemakkelijker.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #514 Gepost op: 26 januari 2018, 09:51:02 »
Bij mij is iets heel geks gebeurd. Ik liep een tijd drie keer per week maar merkte nauwelijks vooruitgang (qua snelheid en uithoudingsvermogen). Toen een aantal maanden nog maar 1 keer per 10 dagen ongeveer, vanwege een blessure en gebrek aan motivatie. In die tijd heb ik me wel aangesloten bij een vereniging in de hoop mijn looptechniek wat te verbeteren en mijn motivatie weer wat op te krikken. De laatste paar keer dat ik met de vereniging mee liep had ik opeens het gevoel dat ik wat sneller ging en iemand anders merkte dat ook een keer op. En nu had ik laatst een loopje, een cross zelfs dus over onverhard terrein, liep ik opeens een vette PR! Het snelste dat ik ooit had gelopen op 5K was 31,57 en nu zat ik op 29,16, voor het eerst harder dan 10 km/uur dus. Blijkbaar heeft de rust me goed gedaan, of die paar lessen kracht- en techniektraining hebben echt zin gehad. In ieder geval heb ik nu wel weer zin om verder te gaan en mijn afstand op te bouwen :)

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Hardlopen
« Reactie #515 Gepost op: 26 januari 2018, 12:36:09 »
 :thumbsup:

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Hardlopen
« Reactie #516 Gepost op: 26 januari 2018, 15:03:42 »
Goed zeg, allebei. Ik probeer een à twee keer per week te lopen. 6 januari heb ik niks geks gedaan, maar sindsdien heb ik last van mijn knie. En dus niet meer gelopen. Eens kijken of het er dit weekend weer van komt, ik moet echt wat aan mijn conditie doen.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #517 Gepost op: 29 januari 2018, 09:25:58 »
Bij mij is iets heel geks gebeurd. Ik liep een tijd drie keer per week maar merkte nauwelijks vooruitgang (qua snelheid en uithoudingsvermogen). Toen een aantal maanden nog maar 1 keer per 10 dagen ongeveer, vanwege een blessure en gebrek aan motivatie. In die tijd heb ik me wel aangesloten bij een vereniging in de hoop mijn looptechniek wat te verbeteren en mijn motivatie weer wat op te krikken. De laatste paar keer dat ik met de vereniging mee liep had ik opeens het gevoel dat ik wat sneller ging en iemand anders merkte dat ook een keer op. En nu had ik laatst een loopje, een cross zelfs dus over onverhard terrein, liep ik opeens een vette PR! Het snelste dat ik ooit had gelopen op 5K was 31,57 en nu zat ik op 29,16, voor het eerst harder dan 10 km/uur dus. Blijkbaar heeft de rust me goed gedaan, of die paar lessen kracht- en techniektraining hebben echt zin gehad. In ieder geval heb ik nu wel weer zin om verder te gaan en mijn afstand op te bouwen :)

Lekker, M.!!

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #518 Gepost op: 29 januari 2018, 09:27:18 »
Ik ben afgelopen vrijdag weer eens gegaan, tweede keer dit jaar (en de 1e keer dit jaar was 4,5km op een loopband, pfff).
Iemand van mijn loopgroep vroeg of we samen gingen (zo lief). We hebben 5,7km gelopen en onderweg een break gehad omdat er een heel lief eekhoorntje in de boom zat en heel stil bleef zitten!
Het was weer fijn  :)

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Hardlopen
« Reactie #519 Gepost op: 29 januari 2018, 14:45:29 »
Ik ben zojuist een stukje gaan lopen. Wel leuk, in de wind. Pas toen ik hem tegen had, merkte ik hoe hard het eigenlijk waait.