Vegatopia Forum

De katten- en poezendraad

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MyJade

  • **
  • 55
  • Geslacht: Vrouw
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #860 Gepost op: 23 oktober 2014, 20:28:09 »
Ze heeft al meerdere gehad. Ze lijkt een beetje op die kat uit Alis in wonderland qua bek soms tijdens zo'n aanval. Ik hoop dat net zoals bij jouw kat weer over gaat. Liet jouw kat ook zijn plasje lopen tijdens zo'n aanval?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #861 Gepost op: 23 oktober 2014, 21:57:16 »
Ze heeft al meerdere gehad. Ze lijkt een beetje op die kat uit Alis in wonderland qua bek soms tijdens zo'n aanval. Ik hoop dat net zoals bij jouw kat weer over gaat. Liet jouw kat ook zijn plasje lopen tijdens zo'n aanval?

Dat weet ik niet meer... Ik zou zweren dat ik er hier wel wat over geschreven had, maar blijkbaar niet, want ik kan het niet terugvinden.
Wat zei jullie DA?

Offline MyJade

  • **
  • 55
  • Geslacht: Vrouw
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #862 Gepost op: 23 oktober 2014, 22:06:42 »
Ze kreeg antibiotica en nog iets voor als het iets neurologisch was.  Maar verder wisten ze het niet. We hebben een bensh geleend van een buurvrouw. En ze slaapt bij mn moeder op de kamer vanacht zodat ze niet alleen is.

Aiko

Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #863 Gepost op: 23 oktober 2014, 22:29:55 »
Klinkt als een tia / lichte hersenbloeding. Al is het een leek die het zegt.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #864 Gepost op: 24 oktober 2014, 09:47:58 »
Hoe is ze de nacht doorgekomen MyJade?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #865 Gepost op: 24 oktober 2014, 10:04:35 »
Sterkte Joske, zo verdrietig altijd....

Schrikken MyJade, ik hoop dat het helemaal goed komt.

Offline MyJade

  • **
  • 55
  • Geslacht: Vrouw
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #866 Gepost op: 24 oktober 2014, 18:32:54 »

*Hug voor Joske* sorry van de late reactie :c Weet je je krijgt nog een hug, een hele grote *Grote hug voor Joske*

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #867 Gepost op: 24 oktober 2014, 19:43:57 »
 :kitty: dank allemaal voor het meevoelen!

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #868 Gepost op: 24 oktober 2014, 21:41:47 »
Sterkte Joske! Het is onvermijdelijk om afscheid van je kat te moeten nemen, maar het blijft supernaar en echt een gemis in huis.
« Laatst bewerkt op: 27 november 2014, 10:39:02 door superhelen »

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #869 Gepost op: 25 oktober 2014, 10:52:06 »
Sterkte, Joske en dochters. :pet:
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #870 Gepost op: 11 november 2014, 13:37:09 »
Hoe gaat het nu met jullie kat, MyJade?

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #871 Gepost op: 27 november 2014, 07:35:55 »
Grappig! Maar ook raar want die zwarte langharige kat lijkt als 2 druppels water op onze Tommie!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.901
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #872 Gepost op: 27 november 2014, 09:47:58 »
Over vermoorden gesproken: deze Tommy is vrijgesproken van een moordaanval op een hond!  :cheer:

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #873 Gepost op: 11 januari 2015, 12:59:51 »
Het weerpraatje op tv wordt ineens stukken leuker!

http://cuteoverload.com/2015/01/10/caturday-hey-jorg-u-busy-now/

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #874 Gepost op: 20 maart 2015, 11:56:55 »
Het gaat hier even helemaal niet lekker met de katten. Eigenlijk speelt het probleem al een tijdje maar het wordt steeds erger en ik weet niet zo goed wat we moeten doen :(

Azrael heeft nu al een tijd last van een overactieve schildklier. Daar kreeg ze pilletjes voor en na wat gedoe lukte het ons om die te geven, verstopt in een stukje van zo'n kauwstaaf. Op een gegeven moment kon de dierenarts echter niet meer aan die pillen komen (ze werden niet meer geleverd ofzo) dus ging ze over naar een ander medicijn. Die nieuwe pillen zijn alleen veel groter en lieten zich niet zo makkelijk verstoppen, en blijkbaar vond Azrael ze ook viezer want ze wilde niet meer van de kauwstaaf eten. Allerlei varianten geprobeerd maar geen succes. Daarna maar weer geprobeerd om ze in haar keel te stoppen, eerst gewoon met de hand en daarna met pillenschieter, maar dat leverde een extreem gestreste kat op :( Het stomme was dat zij dan bang en boos wegrende en Marla op de een of andere manier dacht dat het iets met haar te maken had waardoor ze opeens enorm gingen vechten. Azrael heeft zich daarna een tijd verschanst in onze slaapkamer, maar toen ze op ons bed en op dat van R. ging plassen vond ik het mooi geweest en heb haar weer in de kamer gezet. Het leek toen vreemd genoeg weer helemaal oké tussen haar en Marla, dwz ze gedoogden elkaar (ze zijn nooit echt vriendjes geweest trouwens). Ik ben weer naar de dierenarts gegaan en heb nu speciaal dieetvoer voor Azrael, daar zit geen Jodium in. Het is best een gedoe omdat ze nu apart voer moeten krijgen maar het ging redelijk, alleen begonnen ze eergisteren vanuit het niets weer enorm te vechten. En Azrael ligt nu al sinds gisterenavond in de gootsteen van de keuken. Super zielig, ze is weer heel bang en elke keer als ze een poging doet om van het aanrecht te komen begint Marla tegen haar te blazen  :(
Heeft iemand ook wel eens meegemaakt dat de relatie tussen de katten opeens zo anders wordt? En heeft iemand tips over hoe we hier mee om moeten gaan? We wonen niet enorm groot dus gescheiden houden gaat echt niet lukken.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #875 Gepost op: 20 maart 2015, 15:57:08 »
Wat balen M. Heb je Feliway al eens geprobeerd?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #876 Gepost op: 19 mei 2015, 16:59:47 »
http://grey2scale.itch.io/garbage-cat  ;)

Citaat
You play as my garbage cat, who wakes me up at 3am literally every morning. Knock everything over until your owner wakes up. Use the arrow keys to move and jump. Press Z to meow and cry all the time. Press X to knead with your dumb little paws. Do your worst. (Also! Thanks for playing!)

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #877 Gepost op: 21 mei 2015, 22:44:52 »
Wij wonen nu nog in een huurhuis maar binnen enkele maanden verhuizen we naar ons eigen stekje. Nu opperde een vriendin dat ik de huidige bewoners misschien kan vragen of we hem daar al mogen begraven. Ik vind het een beetje raar, maar misschien kan hij in afwachting van de verhuis ook wel in de diepvrieskist van mijn broer blijven, daar moet hij nu ook in tot de volgende ophaling.
Met de hele verhuis was het er nog altijd niet van gekomen, maar zondag hoorde ik van mijn broer dat de diepvrieskist nu helemaal vol zat en dat hij de verdelgingsfirma ging bellen om de kadavers op te halen. Dus was het vandaag begrafenis  :kitty: Ik heb een boerenjasmijn boven op hem geplant. RIP Tommie  :sadley:

Aiko

Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #878 Gepost op: 06 augustus 2015, 13:42:52 »
Ik kwam net deze site tegen: http://www.smittens.net/#!smittens-kittens/cmlh

Je kan je eigen kat laten namaken in een knuffel.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #879 Gepost op: 06 augustus 2015, 14:46:33 »
Ik kwam net deze site tegen: http://www.smittens.net/#!smittens-kittens/cmlh

Je kan je eigen kat laten namaken in een knuffel.

Ploesiepoesie begon daar ooit mee: http://ploesiepoesie.nl/