Vegatopia Forum

De katten- en poezendraad

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #900 Gepost op: 04 juni 2016, 23:52:29 »
Een week niet thuis en ik mis de katten. Helaas, geen kattencafé in dit dorp, wel gieren en berggeiten ontmoet deze week. Leuk hoor en soms zelfs spectaculair maar tja, niet erg aaibaar.

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #901 Gepost op: 22 juli 2016, 01:16:50 »
Na mijn twijfelende post uit januari, loopt hier in huis inmiddels alweer 5 weken een lieve kat rond die we uit het asiel hebben gehaald. Zie mijn nieuwe avatar. Ik zal binnenkort nog wat foto's en m'n ervaringen tot nu toe plaatsen.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #902 Gepost op: 22 juli 2016, 10:07:05 »
 :D

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #903 Gepost op: 22 juli 2016, 10:19:57 »
Mooie!

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #904 Gepost op: 22 juli 2016, 10:43:43 »
Kat ziek. Twee weken medicijnen tegen blaasontsteking toegediend en nog steeds bloed in d'r urine. Ze is een kwart van d'r gewicht kwijtgeraakt ondertussen en begint zwalkend te lopen. Vandaag wordt er een echo gemaakt, ik ben bang dat het goed mis is  :'( maar blijf natuurlijk hopen op iets waar ze snel van kan herstellen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #905 Gepost op: 23 juli 2016, 08:35:40 »
Wat naar Jol. Hebben ze haar suiker gecontroleerd?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #906 Gepost op: 24 juli 2016, 00:43:19 »
We hebben d'r ondertussen in laten slapen. Ze was heel ziek, kon niet meer genezen en had duidelijk pijn.  :'(

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #907 Gepost op: 24 juli 2016, 01:59:52 »
Heel veel sterkte Jol!  :( 

Hoe oud is ze geworden als ik vragen mag?

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #908 Gepost op: 25 juli 2016, 11:11:36 »
Pino hebben we 9,5 jaar geleden uit het asiel gehaald en ze schatten haar daar toen ongeveer 2 jaar.

Na een tijdje bij ons bleek ze nogal gammel, ze had een gat in haar middenrif, dat gat is gerepareerd maar ook weer teruggekomen. Ze haalde soms erg moeilijk adem en kon niet kotsen omdat ze geen perskracht had (braken deed ze wel maar er kwam niets uit, ze kreeg pasta om er voor te zorgen dat de haren uit de maag naar de darmen gingen). Vrijdag bleek één van de nieren vlak bij haar hart te liggen daardoor hadden haar longen te weinig ruimte.

We hebben nooit gedacht dat ze heel oud zou worden, ze was al ouder dan we verwachtten. Maar de dierenarts zei vrijdag dat ze er makkelijk nog een paar jaar ouder mee had kunnen worden. Helaas niet met de tumoren die ze in d'r blaas had en die de blaasingang volledig verstopten. Geen wonder dat ze niets meer at of dronk,  het was blijkbaar allemaal behoorlijk pijnlijk. Gelukkig kreeg ze de afgelopen tijd een blaasontstekingsmedicijn waarin ook pijnstillers zaten, dat maakte het wel draaglijker voor haar.

Het was een verdrietig weekend en we missen haar.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #909 Gepost op: 25 juli 2016, 15:39:11 »
Oh jasses Jol, dat is echt niet leuk. Sterkte!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.521
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #910 Gepost op: 25 juli 2016, 18:01:34 »
 :'( sterkte!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #911 Gepost op: 25 juli 2016, 18:54:53 »

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #912 Gepost op: 28 juli 2016, 11:24:13 »
Sterkte Jol, fijn dat ze ondanks haar "constructiefoutjes" bij jullie zo'n lang en goed leven heeft gehad.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #913 Gepost op: 28 juli 2016, 13:50:13 »
Dank jullie en ja Sam, daar troost ik mezelf maar mee, ik had het niet willen missen en verdriet hoort er dan ook bij.

Wit kippetje, onze andere kat, laat zich de extra aandacht die ze nu krijgt welgevallen en lijkt het aan te voelen want is extra zorgzaam voor ons  :heart:

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #914 Gepost op: 26 augustus 2016, 11:59:31 »
Een update over de kat die ik enkele maanden geleden uit het asiel heb gehaald. Het gaat heel erg goed met 'm. Hij windt iedereen om z'n pootje met z'n aandoenlijke, lieve uitstraling. We zijn ontzettend blij met 'm.



« Laatst bewerkt op: 02 september 2016, 13:36:12 door Monica »

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #915 Gepost op: 26 augustus 2016, 13:27:51 »
Wat een leukerd en inderdaad, aandoenlijk, vooral op die bovenste foto. Ik zou 'm zo in mijn tas willen stoppen om mee naar huis te nemen  ;D

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #916 Gepost op: 25 maart 2017, 18:31:34 »
Wie heeft er ervaring met kattennetten om je kat binnen de tuin of op het dakterras te laten blijven? Of er via via iets over gehoord. Zijn er redenen om het af te raden? Uiteraard mag N. dan nog steeds alleen naar buiten als ik erbij ben, maar dan zou ze niet meer aan een riempje hoeven.

Hoe zit het met de vogelveiligheid van deze netten? Kunnen zij verstrikt raken in gaten van 3x3? heb dat probleem namelijk wel eens gehad met netten over een bessenstruik.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #917 Gepost op: 25 maart 2017, 19:18:44 »
Ik heb zowel een net voor de spijlen van mijn balkon, gaas erboven. Nooit problemen gehad. Een balkon is meestal wel makkelijker af te sluiten dan een tuin.

Op het forum van kattenplaza wordt er veel gepost over het afsluiten van een tuin. Ik kan me niet herinneren over de problemen die je noemt gepost heeft (al ben er ik al een paar jaar niet zo actief meer).

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #918 Gepost op: 26 maart 2017, 09:40:40 »
Ik had netten om mijn tuin in mijn vorige tuin, en hier op het balkon en voor een raam in de woonkamer. We staan ingeschreven voor een volkstuin (met huisje) en ook daar willen we netten.

Die van zooplus zijn steviger dan die van de lokale bouwmarkt. Beide vallen niet enorm op, al zijn ze natuurlijk niet onzichtbaar. Er is nog nooit een kat in verstrikt geraakt.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #919 Gepost op: 26 maart 2017, 09:43:17 »
Oh nog niet helemaal wakker, het ging om vogels.

Bij mij zijn er ook nooit vogels in verstrikt geraakt, een balkon of tuin met katten is natuurlijk ook minde aantrekkelijk dan een bessenstruik. Als je het net niet helemaal strak spant verklein je de kans op verstrikking heb ik ooit begrepen (maar ik snap niet hoe dat zou werken) 
Supercalifragilisticexpialidocious!