Vegatopia Forum

Forks over knives - Del Sroufe

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Forks over knives - Del Sroufe
« Gepost op: 05 mei 2014, 10:59:10 »
Toen ik wat op bol.com zat rond te neuzen, bleek dat Forks over knives op mijn wishlist stond.
Ik heb echt geen idee hoe of wanneer het daar is terechtgekomen.
Er is een website bij vol met verhalen van mensen die heel veel zijn afgevallen of al hun ziektes zijn kwijtgeraakt sinds ze volgens zijn stijl eten, waardoor ik me nu afvraag of de volgelingen van Sroufe inmiddels een soort sekte vormen ofzo. :-X
Maar wie weet is het niets anders dan een boek vol leuke, lekkere en gezonde recepten. In dat geval is het toch wel mijn interesse waard.
Is iemand bekend met dit kookboek?
Is het wat?
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Forks over knives - Del Sroufe
« Reactie #1 Gepost op: 05 mei 2014, 20:05:15 »
Heb zijn nieuwe kookboek "Better than Vegan" wel doorgebladerd. Leuk zo min mogelijk processed, maar er staat me ook bij dat avocado te vet was oid en dat het meer gezondheidsvoer leek dan gewoon lekker (imho). Dan zou ik eerder voor de 'gezondere' vegan boeken van Isa Moskowitz gaan, omdat ik die oneindig veel gezelliger vind schrijven.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Forks over knives - Del Sroufe
« Reactie #2 Gepost op: 05 mei 2014, 21:56:06 »
Sinds ik de documentaire van Forks over knives keek ben ik geabonneerd op de nieuwsbrief. Soms staan er wel leuke recepten in, maar die staan ook online. En soms staan er ook plantaardige tips in die ik altijd even doorneem. (Het gaat mij er geenszins om een mening te vormen over afvallen of ziekten kwijtraken.)
Groetjes, Antje

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Forks over knives - Del Sroufe
« Reactie #3 Gepost op: 05 mei 2014, 23:15:47 »
Heb zijn nieuwe kookboek "Better than Vegan" wel doorgebladerd. Leuk zo min mogelijk processed, maar er staat me ook bij dat avocado te vet was oid en dat het meer gezondheidsvoer leek dan gewoon lekker (imho). Dan zou ik eerder voor de 'gezondere' vegan boeken van Isa Moskowitz gaan, omdat ik die oneindig veel gezelliger vind schrijven.
Hè, toevallig kwam ik er uit door dat boek van ICM. ;D Dat wilde ik nl bestellen en als ik er dan voor zo en zoveel euro bij zou bestellen, kon dat zonder bezorgkosten. Vandaar dat ik dus even klikte of ik toevallig nog wat op mijn wishlist had staan dat de status van 'ja misschien wel interessant ofzo, nog eens nader onderzoeken' al was ontstegen.

Anyway, bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik dan eventueel de recepten wel online bekijk voorlopig.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Forks over knives - Del Sroufe
« Reactie #4 Gepost op: 07 mei 2014, 08:44:12 »
Waar wil je dan bestellen? Bij the book depository (zowel .com als .co.uk) betaal je sowieso geen verzendkosten :)

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.901
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Forks over knives - Del Sroufe
« Reactie #5 Gepost op: 07 mei 2014, 10:11:46 »
Waar wil je dan bestellen? Bij the book depository (zowel .com als .co.uk) betaal je sowieso geen verzendkosten :)

Eigenlijk betaal je die wel, maar het zit in de prijs inbegrepen. Evengoed is Bookdepository goedkoop, maar soms is Amazon goedkoper.

http://www.bookfinder.com/ is een goede site om prijzen van verschillende winkels te vergelijken.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Forks over knives - Del Sroufe
« Reactie #6 Gepost op: 07 mei 2014, 11:46:03 »
Eh, bookfinder geeft voor het genoemde boek (van Isa Chandra dus) vooralsnog alleen resultaten van amazon.com, waarbij prijzen variëren tussen de 25 en 35 euro. ??? (Op amazon zelf kost het maar 11.57 dollar). Of moet je dat bedrag dan nog door een willekeurig, zelf te kiezen, getal delen?
Bij bol.com kost het nu geen 15 maar 13 euro. Daar zou dan nog 2 euro aan verzendkosten bijkomen als ik er niets anders bij bestel.
Bookdepository is idd het goedkoopst. :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.901
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Forks over knives - Del Sroufe
« Reactie #7 Gepost op: 07 mei 2014, 12:36:00 »
Eh, bookfinder geeft voor het genoemde boek (van Isa Chandra dus)

O, je maakt er een raadspelletje van! Op basis van de aanwijzingen die je geeft gok ik op deze.

Ik lees trouwens op "It must be noted that the inventory of at least one major bookselling website, not owned by Amazon, is not indexed; therefore its prices, which are often lower, do not come up for direct comparison with the ones advertised by Bookfinder", dat zou best wel eens Bookdepository kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 07 mei 2014, 12:44:43 door Poek »

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Forks over knives - Del Sroufe
« Reactie #8 Gepost op: 07 mei 2014, 12:53:02 »
O, niet per se hoor, ik dacht dat Bast het boek met naam had genoemd, maar inderdaad, dat had ze niet.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Forks over knives - Del Sroufe
« Reactie #9 Gepost op: 07 mei 2014, 14:22:46 »
Play.com heeft ook geen verzendkosten naar Nederland en is redelijk vaak goedkoper dan andere online winkels als ik het vergelijk ;)

Ik heb dat boek trouwens in de kast staan. Het is leuk, maar ik vind het jammer dat er geen foto's in staan.
« Laatst bewerkt op: 07 mei 2014, 14:25:11 door Antje »
Groetjes, Antje

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Forks over knives - Del Sroufe
« Reactie #10 Gepost op: 07 mei 2014, 16:01:29 »
Dacht eigenlijk dat de nieuwe ook gezondheid geïnspireerd is, maar dat lijkt qua omschrijving mee te vallen. Sorry, heb wat door elkaar geklutst geloof ik :bloos:

Maar je zoekt dus nog een boek, begrijp ik ;D

Briant Terry heeft Afro-Amerikaanse kookboeken, inclusief muziektips. Zijn 1e, zijn 2e en zijn 3e boek.

Vedge is wel leuk, meer restaurantstijl van een duurdere categorie zeg maar. Niet vegan, maar ook 'vegetable based' en hier enigszins populair onder forumbezoekers: Veg!

Artisan Vegan Cheese is misschien ook wat voor je?
« Laatst bewerkt op: 07 mei 2014, 18:45:52 door Bast »
Sin chile, no tiene chiste!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Forks over knives - Del Sroufe
« Reactie #11 Gepost op: 07 mei 2014, 17:27:33 »
Dacht eigenlijk dat de nieuwe ook gezondheid geïnspireerd is, maar dat lijkt qua omschrijving mee te vallen. Sorry, heb wat door elkaar geklutst geloof ik :bloos:

Maar je zoekt dus nog een boek, begrijp ik ;D

Briant Terry heeft Afro-Amerikaanse kookboeken, inclusief muziektips. Zijn 1e, zijn 2e en zijn 3e boek.

Vedge is wel leuk, meer restaurantstijl van een duurdere categorie zeg maar. Niet vegan, maar ook 'vegetable based' en hier enigszins populair onder forumbezoekers: [url-http://www.bookdepository.com/River-Cottage-Veg-Hugh-Fearnley-Whittingstall/9781607744726]Veg![/url]

Artisan Vegan Cheese is misschien ook wat voor je?

Calimero vindt Rejuvelac een beetje spannend dus dat laatste boek is dan niet zo handig :) (en sowieso kan ze die eerst van mij lenen, als ik er een keer aan denk om die mee te nemen).

Ik heb het 1e boek van Bryant Terry, en hoewel ik het echt een heel cool boek vind (met die muziektips inderdaad, en een stukje over hoe Afro-Amerikanen vroeger aten en hoe ze nu eten) heb ik er geloof ik maar 1 keer iets uit gemaakt en dat viel enorm tegen. Elke keer pak ik het weer met het voornemen om er iets uit te gaan maken en dan constateer ik weer dat het een heel cool boek is maar dat de recepten me te omslachtig zijn, of dat er teveel ingrediënten in gaan die ik niet heb.

Dat nieuwe boek van ICM kan ik ook van harte aanbevelen trouwens (dat is wat meer op gemak gericht dan op gezondheid, maar er staan ook wel gezonde dingen in).

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Forks over knives - Del Sroufe
« Reactie #12 Gepost op: 08 mei 2014, 23:56:40 »
Bedankt voor al jullie meedenken; ik wist helemaal niet dat er nóg een ICM was die ik nog niet kende, hè, ben er toch echt een beetje uit geweest. Gemakkelijke gerechten vind ik ook niet erg hoor. Dus dat is wel een kanshebbertje. :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.