Vegatopia Forum

Stappen tellen

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stappen tellen
« Reactie #20 Gepost op: 25 januari 2017, 09:01:51 »
Ik heb de fitbit charge 2 gekocht en heb hem nu een aantal dagen om. Ik ben er echt superblij mee! Ik slaap er zelfs mee, dat is wel een beetje wennen maar het gaat prima.
En het blijkt dat ik de 10.000 eigenlijk gemakkelijk haal. In huis ben ik best veel in beweging en op mijn werk ook wel (we wandelen ook regelmatig tijdens de lunchpauze met een aantal collega's).
Via de app op je telefoon kun je nog veel meer functies bekijken. En het is gewoon een prettig horloge, dat vond ik belangrijk.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Stappen tellen
« Reactie #21 Gepost op: 25 januari 2017, 13:55:34 »
Leuk neleH! Goed dat je de 10.000 makkelijk haalt, een lunchpauze wandeling scheelt wel veel.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stappen tellen
« Reactie #22 Gepost op: 10 oktober 2017, 13:56:05 »
Nog steeds blij met mijn fitbit2! Ik heb inmiddels ook een weegschaal van fitbit. De eerste 3 kg's gingen er redelijk makkelijk af maar ik blijf nu steken. Wil er eigenlijk nog wel 2 kg af.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Stappen tellen
« Reactie #23 Gepost op: 12 oktober 2017, 00:06:45 »
Nog steeds blij met mijn fitbit2! Ik heb inmiddels ook een weegschaal van fitbit. De eerste 3 kg's gingen er redelijk makkelijk af maar ik blijf nu steken. Wil er eigenlijk nog wel 2 kg af.
Goed bezig, Helen. Hoe werkt die fitbit2 voor jou eigenlijk? Bekijk je alleen de stappen of besluit je aan de hand daarvan ook nog een extra rondje te lopen of te fietsen, of toch de trap te nemen? Er zijn ook smart watches die je soms aanraden op tijd naar bed te gaan (opdat je de volgende dag fit op kan staan, omdat je een drukke agenda hebt) en dergelijke, doet die van jou dat ook?

Zonder stappenmeter merk ik dat ik me hier in Nijmegen heel wat meer beweeg dan in Hildesheim/Hannover. Elke dag 2x twintig minuten op de fiets, meerdere keren per dag drie trappen op en af, en vaak ook naar een andere locatie voor een bespreking. Plus de gebruikelijke wandelingen met de hond. Sinds de verhuizing (zo'n twee maanden geleden) zijn er ook al drie kilo af (nog twee kilo eraf en ik ben weer helemaal op mijn ideale gewicht). En dat zonder verder ergens op te letten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Stappen tellen
« Reactie #24 Gepost op: 12 oktober 2017, 10:42:51 »
Goed dat je zoveel meer beweegt Eelco!

Voor mij werkt het inderdaad zo dat ik als ik mijn aantal stappen niet gehaald heb, ik nog even een extra rondje loop of zomaar een paar keer de trap op en af loop. Ik merk het enorm als ik een tijdje onder de 10.000 per dag zit, vetpercentage gaat omhoog, huid op mijn benen wordt minder glad etc. Ik gebruik de slaapfunctie niet, wel een paar keer gemonitord en bewees wat ik al lang wist: ik slaap als een blok, alleen te weinig :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stappen tellen
« Reactie #25 Gepost op: 12 oktober 2017, 10:50:56 »
Nog steeds blij met mijn fitbit2! Ik heb inmiddels ook een weegschaal van fitbit. De eerste 3 kg's gingen er redelijk makkelijk af maar ik blijf nu steken. Wil er eigenlijk nog wel 2 kg af.
Goed bezig, Helen. Hoe werkt die fitbit2 voor jou eigenlijk? Bekijk je alleen de stappen of besluit je aan de hand daarvan ook nog een extra rondje te lopen of te fietsen, of toch de trap te nemen? Er zijn ook smart watches die je soms aanraden op tijd naar bed te gaan (opdat je de volgende dag fit op kan staan, omdat je een drukke agenda hebt) en dergelijke, doet die van jou dat ook?

Zonder stappenmeter merk ik dat ik me hier in Nijmegen heel wat meer beweeg dan in Hildesheim/Hannover. Elke dag 2x twintig minuten op de fiets, meerdere keren per dag drie trappen op en af, en vaak ook naar een andere locatie voor een bespreking. Plus de gebruikelijke wandelingen met de hond. Sinds de verhuizing (zo'n twee maanden geleden) zijn er ook al drie kilo af (nog twee kilo eraf en ik ben weer helemaal op mijn ideale gewicht). En dat zonder verder ergens op te letten.

Jij hebt die stappenteller helemaal niet nodig! Ik ging inderdaad wel regelmatig een blokje om na het eten als ik mijn stappen nog niet had, maar ik merk dat de laatste tijd de klad er behoorlijk in zit. Als ik 's avonds 8000 stappen heb dan vind ik het soms ook wel goed (maar dan probeer ik wel het koekje bij de koffie over te slaan  ;)).


Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Stappen tellen
« Reactie #26 Gepost op: 12 oktober 2017, 12:02:05 »
Ik merk trouwens wel dat voor mijn lijf 10.000 stappen eigenlijk te weinig is, het gaat pas echt goed bij 12.000 per dag, maar dat haal ik van zijn lang zal ze leven niet. Ik probeer dan te compenseren door in het weekend in twee dagen 30.000 stappen te doen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stappen tellen
« Reactie #27 Gepost op: 28 maart 2018, 06:58:55 »
voor de mensen met een fitbit, ik wil wel vriendjes worden ;)

Ik draag nu mijn fitbit ongeveer een half jaar en merk dat ik gewoon echt te weinig loop. Dat wist ik eigenlijk ook wel..

Met minimaal 40 uur in de week werken, en een kantoor waar alles gelijkvloers zit (we zitten op de begane grond), en de toiletten (die zijn t verst van alles) binnen 40 m en de keuken nog dichter bij is het lopen van extra meters echt een uitdaging voor me. Maar het lukt me ook niet zo goed om daar dagelijks stappen aan toe te voegen. Mijn dagelijkse loopje naar de appie heb ik ook geschrapt omdat ik daar alleen maar meer van ging eten en uitgeven ::). Die worden nu dus besteld. Wat doen jullie behalve recreatief wandelen om het zo maar te noemen om jullie stappen aantal te vergroten?

Het zal gelukkig binnenkort wel weer prima weer zijn voor de lunch-loopjes. Dat scheelt natuurlijk aanzienlijk, maar dan nog red ik het niet  :-\

Ik fiets wel 5 keer per week 2x 8km (ong 25 min fietsen) dus op zich ben ik wel in beweging. En ik snap dat ik niet spontaan van op de ergste dagen 4000 (auw!) tot 8000 op de goede dagen naar 10.000 ga. Maar volgens mij zou elke dag die 8000 halen al een verbetering zijn. Dan kan ik daarna weer op zoek naar een mogelijkheid om van die dagelijkse 8000, 10.000 te maken.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Stappen tellen
« Reactie #28 Gepost op: 28 maart 2018, 11:17:30 »
Maar die 2x 8 km per dag fietsen is toch ook al heel wat 'stappen' waard? Mag je die niet 'aftrekken', of zo?
Gemüse ist mein Fleisch

Aiko

Re: Stappen tellen
« Reactie #29 Gepost op: 28 maart 2018, 12:18:06 »
Ik loop altijd overal naartoe. Naar het station, winkels, vrienden. Ook eens per week ga ik vanuit mijn werk naar een treinstation lopen. Soms is dat Abcoude, soms Weesp, Amsterdam Zuid. Of ik loop op een vrije dag gewoon eens van treinstation naar treinstation. Dat levert mijn ongeveer 40-50 kilometer per week op.

Weet niet of je van gewoon wat rondwandelen houdt. Maar ga eens met de fiets na afloop van je werk met een kleine omweg naar huis eens langs een mooi plekje, en ga daar eens een uurtje rondwandelen. Of in een wijk ergens, kan je je ondertussen eens verbazen hoe sommige mensen hun tuintjes hebben gecreëerd of bij verschillende huizen naar binnen loeren als je er langsloopt.

Maar fietsen is (vind ik) beter voor je dan het wandelen. Dus als je makkelijker die uren met de fiets kan maken dan wandelen, zou ik voor die fiets kiezen. Fiets een rondje omweg na afloop van je werk...

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stappen tellen
« Reactie #30 Gepost op: 28 maart 2018, 13:03:24 »
Dat fietsen doe ik met veel meer liefde dan wandelen. Heb tegenwoordig (alweer een jaar of 3) een racefiets en verheug me er alweer op om van de zomer (of iets beter voorjaarsweer) na werk lekker om te fietsen naar huis. Een uurtje zijn zo toch weer een paar km's extra op de teller.

Maak jij nog zoveel km op je ligfiets? lopend overal naar toe.. uhm ja doordeweeks gaat dat dus niet 8km woonwerk is me net iets te ver voor elke dag te wandelen (lees dat zou me bijna 3 uur per dag kosten) en omrijden om te wandelen zie ik ook niet zo snel gebeuren.  ;D Echt heel erg, denk erover om bv elke ochtend een half uurtje te gaan wandelen... maar aan de andere kant ga ik dan liever een half uurtje hardlopen als ik toch eerder mijn bed uit moet  ;D ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stappen tellen
« Reactie #31 Gepost op: 28 maart 2018, 13:04:38 »
Maar die 2x 8 km per dag fietsen is toch ook al heel wat 'stappen' waard? Mag je die niet 'aftrekken', of zo?

Daar krijg ik al stappen voor hahaha anders was t nog minder. Op de dagen dat Meneer Lijn me naar werk brengt en ophaalt is het helemaal bedroevend  ::)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Stappen tellen
« Reactie #32 Gepost op: 28 maart 2018, 13:11:01 »
Ik wil best vriendjes worden hoor, stuur maar even een PM.

Bij mij is het zo tegen het einde van de winter ook een beetje bagger. Mijn remedie tegen te weinig lopen is Pokemons vangen, maar als het zo koud is, en met een nieuwe baan die veel tijd kost, schiet het niet zo op.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Stappen tellen
« Reactie #33 Gepost op: 28 maart 2018, 13:20:20 »
Ik doe ook lopen met Pokemon en huisgenoot P uitlaten. Maar het was de afgelopen te koud voor beide.

Nu het weer beter weer wordt gaan we meer op pad met huisgenoot P en gelukkig rent ze graag weg, dus kunnen wij vaak achter haar aan. (Ik tel alleen geen stappen).
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stappen tellen
« Reactie #34 Gepost op: 28 maart 2018, 13:25:17 »
Ik heb er ook een en kan ook wel wat uitdaging gebruiken :-) Username is Superhelen

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stappen tellen
« Reactie #35 Gepost op: 28 maart 2018, 13:26:17 »
Nog steeds blij met mijn fitbit2! Ik heb inmiddels ook een weegschaal van fitbit. De eerste 3 kg's gingen er redelijk makkelijk af maar ik blijf nu steken. Wil er eigenlijk nog wel 2 kg af.

Deze 2 zijn er nl nooit af gegaan en de eerstgenoemde 3 zitten er weer aan  :( :( :( :( :( :( :(

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stappen tellen
« Reactie #36 Gepost op: 28 maart 2018, 13:57:58 »
Ik heb er ook een en kan ook wel wat uitdaging gebruiken :-) Username is Superhelen

Ik ben echt een sukkel maar krijg t niet voor elkaar om je toe te voegen. even pben? Tenzij je wilt pokemon go-en dat doe ik niet  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stappen tellen
« Reactie #37 Gepost op: 28 maart 2018, 15:59:42 »
Ik heb er ook maar één besteld, want die dagelijkse beweging van mij kan echt heel veel beter.
Geen echte fitbit, maar een iets voordeliger merk.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Stappen tellen
« Reactie #38 Gepost op: 28 maart 2018, 18:09:03 »
Ik heb er ook een en kan ook wel wat uitdaging gebruiken :-) Username is Superhelen
Stuur maar even een PB met het email adres waarop je geregistreerd bent bij Fitbit, dan voeg ik je toe!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Stappen tellen
« Reactie #39 Gepost op: 28 maart 2018, 19:43:51 »
Ik beweeg niet voor het aantal stappen, maar voor soepelheid van mijn spieren. Als ik het niet doe, krijg ik sneller last van mijn nek, schoudere en rug. Dus ik heb mijzelf aangeleerd om elke (!) lunch naar buiten te gaan en een half uurtje te lopen. Meestal lopen er een paar collega's mee,  ook nog eens gezellig.  :)

Verder woon ik wel op niet al te grote afstand van mijn werk, ruim 1,5 kilometer, gok ik. Ik doe er ongeveer 20 minuten over, inclusief een vervelend kruispunt. Dus op een dag haal ik denk ik de 5 km wel, al heb ik geen harde bewijzen  ;)

Ik heb gewoon altijd een paraplu bij me, dus slecht weer is geen excuus voor mij.