Vegatopia Forum

Isa does it

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Isa does it
« Gepost op: 04 december 2014, 10:21:24 »
Ik heb een boekenbon gekregen en heb hiervoor "Isa does it" van Isa Chandra Moskovitz gekocht. Het zijn vegan recepten die makkelijk en snel klaar zijn, en volgens mij in de categorie "comfort food" vallen. Ik heb hem net binnen, dus ik heb er nog niet uit gekookt.

Eerste indruk: mooi uitgevoerd boek met heel veel recepten, vrolijke layout met aantrekkelijke fotos, redelijk korte ingredientenlijsten zonder al te veel lastige elementen en simpele bereidingswijzes. De focus ligt op makkelijk dus er staan veel soepen en stoofpotten in, maar ook een paar avontuurlijkere gerechten. (Waar ik de komkommersandwich niet toe reken  :)) Ik heb de amerikaanse versie, dus de maatvoering is in cups en ounces, altijd even omrekenen maar de recepten zijn zo eenvoudig dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen als je niet al te nauwkeurig bent.

Ik zal een uitgebreidere recensie schrijven als ik er wat gerechten uit gemaakt heb. Heeft iemand van Vegatopia hem al? Zo ja, wat zijn de ster-recepten volgens jou?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Re: Isa does it
« Reactie #1 Gepost op: 04 december 2014, 14:14:18 »
Jaaa, dit is één van mijn lievelingskookboeken. Bijna alles wat ik eruit gemaakt heb was lekker:

Roasted yellow beet salad (zelfs met gekookte rode bieten lekker)
Kale salad with butternut squash & Lentils
Dilly stew with rosemary dumplings
Bhindi masala with black eyed peas (ook lekker met kikkererwten)
Good gravy bowl with broccoli & seitan (mmm, miso jus!)
Tempeh agrodolce over grilled polenta (één van mijn favo tempeh recepten)
Nacho night (lekkere cashew kaassaus en de linzen zijn ook heel fijn)
Just chocolate cake with gooey ganache (simpele taart die er toch mooi uitziet, heel populair bij omnivore familieleden)

Alleen deze vielen bij mijn vriend en mij niet zo in de smaak:
Seitan & broccoli with pantry BBQ sauce
Sticky orange chicky stir fry

Voor die cups is het handig om bij AH even een setje cupmaten te kopen. Er staat ook een omrekentabel achterin het boek.
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Isa does it
« Reactie #2 Gepost op: 08 januari 2015, 21:29:12 »
Dit boek heb ik ook! :D

De roasted yellow beet salad (ook met zowel rode als gele bieten gemaakt) vind ik ook erg lekker, supergoed gerecht!
De farmer's salad heb ik ook gemaakt en was ook lekker.
Verder heb ik nog de tempeh giardino gemaakt, die vond ik prima, maar sprong er minder uit.
Ik heb er geloof ik nog wel meer uit gemaakt, maar vind even niet terug wat.

Ik vind het overigens wel best onhandig dat er steeds cups worden gebruikt, dan bedoel ik niet alleen het omrekenen naar milliliters want dat lukt nog wel, maar ook het gebruik ervan bij ingrediënten die wij toch eerder op gewicht zouden uitmeten (rucola bijvoorbeeld, of noten). Maargoed, die meet ik dan de eerste keer uit in een cup, en dan schrijf ik het juiste gewicht erbij in het recept.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re: Isa does it
« Reactie #3 Gepost op: 14 januari 2015, 17:36:40 »
Ik heb 'm ook, nog niet zo heel veel uitgekookt maar de sunflower mac 'n cheese was jummie! Ik vind die cups niet zo'n probleem, nu ik een goede maatbeker heb waar ik ze gemakkelijk mee kan afmeten.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Isa does it
« Reactie #4 Gepost op: 14 januari 2015, 20:21:47 »
Cupmaatjes kopen?

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Isa does it
« Reactie #5 Gepost op: 23 maart 2015, 11:32:49 »
Ik vind het overigens wel best onhandig dat er steeds cups worden gebruikt, dan bedoel ik niet alleen het omrekenen naar milliliters want dat lukt nog wel, maar ook het gebruik ervan bij ingrediënten die wij toch eerder op gewicht zouden uitmeten (rucola bijvoorbeeld, of noten). Maargoed, die meet ik dan de eerste keer uit in een cup, en dan schrijf ik het juiste gewicht erbij in het recept.
Ik heb 'm ook, nog niet zo heel veel uitgekookt maar de sunflower mac 'n cheese was jummie! Ik vind die cups niet zo'n probleem, nu ik een goede maatbeker heb waar ik ze gemakkelijk mee kan afmeten.
Cupmaatjes kopen?

Mja, mja... Ik heb cupmaten thuis. Maar die neem ik niet mee naar de winkel waar ik mijn 1/2 cup rucola wil aanschaffen, of mijn cup cashewnoten. Ik wil gewoon weten hoeveel ik van iets nodig heb in grammen, ook al is dat misschien hartstikke neurotisch, het is wel zo handig om het er even bij te zetten. Wat ik dus zelf maar doe.
Ik wil vega bananenschuimpjes.