Vegatopia Forum

Kiemen, de nieuwe geitenkaassalade?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kiemen, de nieuwe geitenkaassalade?
« Gepost op: 25 februari 2015, 12:42:19 »
Ik krijg de laatste tijd regelmatig allerlei exotische kiemen op mijn voorgerecht (en soms ook op het hoofdgerecht). Dat gebeurt vooral als de kok een vegetarisch of vlees alternatief voor mij veganiseert. Afgelopen vrijdag kreeg ik bijvoorbeeld op een bruiloft bij landgoed de Olmenhorst dezelfde salade met brood, tomaten en kappertjes als de andere eters, maar met kiemen in plaats van mozzarella. :P

Het zijn gelukkig wel smaakvolle kiemen, zoals anijs, biet en mosterd, dus de eerste keer dat dit gebeurde was ik eigenlijk blij verrast. Intussen heb ik al zo vaak een voorgerecht met kiemen gekregen dat het een beetje saai begint te worden. Een soort salade geitenkaas, maar dan voor vegans. Kiemen zijn natuurlijk niet echt vullend, zodat ik op weg naar huis soms nog even langs de patattent moet. Bovendien combineren de uitgesproken smaken van de kiemen niet altijd even goed met de rest van het gerecht (zie bovengenoemde salade).

Ben ik de enige, of herkennen meer mensen dit? Zou er ergens in een vakblaadje hebben gestaan dat kiemen een goede manier zijn om veganistische gerechten op smaak te brengen?
Kom eens kijken op Vegetus.nl